AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Og før noen kommenterer det; Nei, jeg mener ikke de som er i nav-systemet fordi de er uføre eller alvorlig syke! Jeg snakker om unge, friske mennesker som ikke GIDDER å jobbe fordi det er mye mer behagelig å gå hjemme. De som syter og klager over at de ikke får støtte til barnehage og støtte til bolig, mens de selv ikke gidder å løfte en finger for å få inn "egne" penger. De som får tips om jobber og tilbud etter tilbud, men ikke orker å gjøre noe med det. De som har full kontroll på ABSOLUTT ALLE ytelser det overhode er mulig å få fra NAV! Jeg skjønner det ikke... Er det et slags hemmelig kurs som gis på "Livets harde skole"...? I tillegg til å ikke gjøre en dritt har disse menneskene gjerne 3-4 barn, et par hunder, røyker/snuser, har dyre klær, telefoner og biler. Hvordan greier de å få til dette?? Jeg har en venninne som har holdt på slik så lenge jeg kan huske! Hun er ung, frisk og egentlig ganske oppegående, men hun bare gidder ikke... Hun er i tillegg åpen om både hvilke ytelser hun får, og hvor mye hun får utbetalt. Og det er der jeg blir ekstra provosert! Med alle ytelser hun får, har hun ca 2000,- mindre utbetalt i mnd enn meg som jobber ræva av meg! Samme gjelder mannen hennes. Jeg skjønner jo godt at folk ikke gidder å jobbe hvis det skal være slik... Som sagt; Dette er altså IKKE mennesker som er uføre eller syke! Vet ikke om de går på AAP eller hva de gjør, men de har tydeligvis god peiling på Nav-systemet, og mottar altså ytelser som jeg ikke visste at eksisterte en gang. Det er vel noe i ordtaket "Det er bare dumme folk og hester som jobber"... Anonymkode: f85fe...97d 17
Silva Pluvialis Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hvorfor orker du å bruke energi på å provosere deg over hva andre gjør? Det gjør jo bare ditt eget liv surt? 13
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke om de går på AAP eller hva de gjør, men de har tydeligvis god peiling på Nav-systemet, og mottar altså ytelser som jeg ikke visste at eksisterte en gang. Anonymkode: f85fe...97d Du vet ikke hva de mottar av ytelser, men du vet hva de mottar av ytelser? Anonymkode: c2bf1...809 15
Milky Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 (endret) De gjør det fordi de kan og de vil. De tenker vel hvorfor jobbe når jeg kan få gratis penger for å chille? Kjedelig spør du meg. Er systemet som er ekstremt enkelt å utnytte. Burde vært strengere om de ønsker at folk faktisk skal komme ut i jobb. Endret 12. april 2021 av Milky 8
Heartsweet Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og før noen kommenterer det; Nei, jeg mener ikke de som er i nav-systemet fordi de er uføre eller alvorlig syke! Jeg snakker om unge, friske mennesker som ikke GIDDER å jobbe fordi det er mye mer behagelig å gå hjemme. De som syter og klager over at de ikke får støtte til barnehage og støtte til bolig, mens de selv ikke gidder å løfte en finger for å få inn "egne" penger. De som får tips om jobber og tilbud etter tilbud, men ikke orker å gjøre noe med det. De som har full kontroll på ABSOLUTT ALLE ytelser det overhode er mulig å få fra NAV! Jeg skjønner det ikke... Er det et slags hemmelig kurs som gis på "Livets harde skole"...? I tillegg til å ikke gjøre en dritt har disse menneskene gjerne 3-4 barn, et par hunder, røyker/snuser, har dyre klær, telefoner og biler. Hvordan greier de å få til dette?? Jeg har en venninne som har holdt på slik så lenge jeg kan huske! Hun er ung, frisk og egentlig ganske oppegående, men hun bare gidder ikke... Hun er i tillegg åpen om både hvilke ytelser hun får, og hvor mye hun får utbetalt. Og det er der jeg blir ekstra provosert! Med alle ytelser hun får, har hun ca 2000,- mindre utbetalt i mnd enn meg som jobber ræva av meg! Samme gjelder mannen hennes. Jeg skjønner jo godt at folk ikke gidder å jobbe hvis det skal være slik... Som sagt; Dette er altså IKKE mennesker som er uføre eller syke! Vet ikke om de går på AAP eller hva de gjør, men de har tydeligvis god peiling på Nav-systemet, og mottar altså ytelser som jeg ikke visste at eksisterte en gang. Det er vel noe i ordtaket "Det er bare dumme folk og hester som jobber"... Anonymkode: f85fe...97d Blir du ikke lei? 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet ikke hva de mottar av ytelser, men du vet hva de mottar av ytelser? Anonymkode: c2bf1...809 De ramser jo ofte opp disse ytelsene de får, men det betyr jo ikke at jeg vet hva alle disse innebærer! Ts Anonymkode: f85fe...97d 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Milky skrev (2 minutter siden): De gjør det fordi de kan og de vil. De tenker vel hvorfor jobbe når jeg kan få gratis penger for å chille? Kjedelig spør du meg. Er systemet som er ekstremt enkelt å utnytte. Burde vært strengere om de ønsker at folk faktisk skal komme ut i jobb. Det er som regel dumme folk som sier ting som dette. Du vet ikke hvorfor de får ytelsene de får. Anonymkode: ef4b2...331 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Systemet er problemet. Stem rett parti! Anonymkode: 48b6e...3a9 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Her var det enda en hets-de-uføre-tråd 🙄🙄 Er det ikke leggetid for små trollene nå? Anonymkode: 01945...b77 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Hvorfor orker du å bruke energi på å provosere deg over hva andre gjør? Det gjør jo bare ditt eget liv surt? Hvis man bare kunne styre alt man føler og tenker! 😅 Det er jo ikke slik at jeg bruker all min energi på å provoseres over dette, men noen ganger... Spesielt hvis jeg er på vakt nr 13 på rad, og de nettopp har ramset opp alle stønader og penger de får. Man blir jo bare overgitt og matt... Anonymkode: f85fe...97d 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her var det enda en hets-de-uføre-tråd 🙄🙄 Er det ikke leggetid for små trollene nå? Anonymkode: 01945...b77 Dette er ikke en "hets-de-uføre"-tråd!! Det står jo tilogmed 2 (!) ganger i innlegget..???? Anonymkode: f85fe...97d 17
norw Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Man får dessverre altfor mye fra Nav, som gjør det for attraktivt å drive dank. Bør ikke få særlig mer enn til livets opphold, skal ikke være mulig å reise utenlands et par ganger i året, kjøpe mobiltelefoner til nærmere 10k osv. 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ikke en "hets-de-uføre"-tråd!! Det står jo tilogmed 2 (!) ganger i innlegget..???? Anonymkode: f85fe...97d Hvorfor så defensiv? Anonymkode: 01945...b77 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #15 Skrevet 12. april 2021 Heartsweet skrev (7 minutter siden): Blir du ikke lei? Drittlei!!! ts Anonymkode: f85fe...97d 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her var det enda en hets-de-uføre-tråd 🙄🙄 Er det ikke leggetid for små trollene nå? Anonymkode: 01945...b77 Uffda. Tydelig at du ikke skjønte HI. Anonymkode: 6c2b9...da7 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #17 Skrevet 12. april 2021 Here we go again Anonymkode: 5d725...2d6 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #18 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor så defensiv? Anonymkode: 01945...b77 Fordi det står så tydelig som det går ann at dette ikke gjelder uføre og syke. Skjønner ikke hvordan dette er hets av uføre...? Ts Anonymkode: f85fe...97d 6
Majer Skrevet 12. april 2021 #19 Skrevet 12. april 2021 Jeg forstår ikke hvordan disse kan provosere deg så mye. De er få. Provoser deg heller over at de som leier må skatte for de som eier uten at det går andre veien og at man må betale flere hundre tusen mer for en leilighet om man blir født 1 år senere enn naboen 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #20 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er som regel dumme folk som sier ting som dette. Du vet ikke hvorfor de får ytelsene de får. Anonymkode: ef4b2...331 Jeg vet i allefall at venninnen min (som jeg har brukt som eksempel) er helt frisk, og kunne godt ha jobbet 100%. Hun sier jo rett ut at hun ikke gidder å jobbe når hun kan få penger hos nav. Anonymkode: f85fe...97d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå