AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Mannen min vil videreutdanne seg til kirurg, og jeg er svært redd for at det fører til at han blir mindre hjemme, mindre tid med barna og jeg er redd det påvirker forholdet. Hvordan er en typisk arbeidsdag for kirurger? Hvor lenge er arbeidsdagene? Må man stille opp i helger og høytider? Noen som er i et forhold med en kirurg som Kan svare meg? Anonymkode: a2ad8...ac7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Skrevet 13. april 2021 Det er vanskelig å gi et godt svar, fordi dette er avhengig av hvor man jobber, hva man jobber med, og hvor erfaren man er. Generelt er en vanlig arbeidsdag 7:30-8 til 16-17, avhengig av hvor mye UTA man har. Regn med en arbeidsuke på minimum 40 timer, som regel mer. Timene er gjerne fordelt slik at noen uker arbeider man mye, opp mot 60 timer hvis det er tilstedevakt, og andre uker mindre. Det er ulike måter å organisere vaktarbeidet på, men ofte er det 5-14 sk som deler på vaktene (kveld, natt, helg). Er det få blir det mye vakt, er det mange blir det mindre vakt. Vaktene er gjerne 12-19 (+) timer. Noen steder har de passiv vakt deler av døgnet, slik at de er på jobb på dagen, så har de telefonvakt/beredskapsvakt hjemme på natten, men da må de kunne rykke ut på et øyeblikks varsel. Avhengig av hvilken type kirurg han blir kan det bli mye vakt og utrykning som overlege, innen andre spesialiteter mindre. Anonymkode: e3910...d4c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Det avhenger jo helt av spesialitet og hvor han jobber. Et lite sykehus uten særlig øh pasienter vil ha mindre vaktbelastning enn et sykehus med mye øh, men samtidig vil mange kolleger har flere å dele vaktene på enn et sted med færre kolleger. Jeg kjenner kirurger som i hovedsak jobber dagtid uten natt og helg, men da er de ferdig overleger og har jobbet en stund. Så fagfelt og arbeidssted vil med andre ord ha mye å si her. Anonymkode: dd313...0f0
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Videreutdanne seg? Han har vel valgt løypa si som LIS-lege? Anonymkode: cb779...965
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Jeg jobbet på et stort sykehus i turnus. Slik LIS-legene hadde det på jobb hadde ikke vært kompatibelt med mitt familieliv. Spennende fag, men jeg orket ikke (og hadde ikke mulighet til) det i kombinasjon med barn og mann som også har travel jobb. Anonymkode: 77b6c...340
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 Som andre sier; det avhenger helt av spesialisering og arbeidsplass. Så om du ikke kommer med mer spesifikk informasjon - er det vanskelig å svare. Anonymkode: 6c99a...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå