AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Vi var sammen/gift i 25 år og har tre barn. De er nå voksne. Jeg gikk fra han i 2017, men vi feiret fortsatt jul, bursdager osv. sammen. Jeg ble også invitert til svigerfamilien etter bruddet i bursdager osv. Så for to år siden møtte han ei ny, og jeg ble helt glemt. Plutselig skulle han feire jul med henne, ikke ble jeg invitert i familie sammenkomster lenger og jeg har nå mer eller mindre ingen kontakt med de annet enn en tommel opp og gratulerer med dagen på FB. Jeg savner hele svigerfamilien min, men tydelig at det bare er nye dama som han nå flytter sammen med som gjelder. Vet de er mye sammen med svigerfamilien, det hører jeg fra barna. Føler det bare trist at jeg bare er utelatt nå, jeg har nesten ingen familie selv og de var min familie. Det kjennes bittert at en hel familie kan bare bytte ut en svigerdatter/svigerinne med en annen. Heldigvis begynner barna i familien å bli så voksne at de vil nok bare ha en tante og det er meg, det er en god tanke at nye dama hans ikke kan ta alt fra meg. De ringer eller kontakter meg aldri, veldig trist etter så mange år. Anonymkode: 34e59...54b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Du slo opp og dere har voksne barn, særlig noen år etter bruddet og når han har funnet ny dame, er det naturlig med mindre kontakt. Du får finne deg en vennefamilie. Anonymkode: d0eaa...292 25
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Du må da være ett troll 😅 Skal du ha svigerfamilien så må du beholde mannen 😜 Og du har ingen grunn til å være sjalu på nyedama i det hele tatt 😅 Anonymkode: b1c04...767 13
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må da være ett troll 😅 Skal du ha svigerfamilien så må du beholde mannen 😜 Og du har ingen grunn til å være sjalu på nyedama i det hele tatt 😅 Anonymkode: b1c04...767 Jeg er ikke noe troll! Må da være lov å savne familien en har hatt i 25 år!! Jeg er ikke sjalu på nye dama, syntes bare det er rart hvordan familien kan bare droppe meg ut på den måten. Anonymkode: 34e59...54b 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Du gikk fra han i 2017, gå nå videre! Anonymkode: dd0c0...e2f 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gikk fra han i 2017, gå nå videre! Anonymkode: dd0c0...e2f Har gått videre, men savner svigerfamilien min. Jeg vil alltid se på de som min familie uansett. Anonymkode: 34e59...54b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Helt naturlig at det skjer dessverre, og slik må det bare være. Barna dine kan kanskje invitere dere samtidig til større begivenheter, men dere blir nok aldri mer enn bekjente og "eks'er" nå. Det er eks-svigerfamilien din, ikke svigerfamilien din. Sånn er det. De er i nær familie med sin sønn (bror) og det er han de må ta hensyn til. Jeg trodde jeg kom til å ha mye kontakt med en svigerinne da broren min ble skilt, men han ønsket ikke at hun ble inkludert i familiesammenkomster, han ble riktig så familiekjær selv, og selvom han selvfølgelig ikke nektet meg å ha personlig kontakt med henne (ringe, møtes vi to) ble det bare unaturlig. Hun VAR familie, ikke venninne. Niesene mine og facebook holder meg oppdatert på hvor hun er i livet, og vi møtes i konfirmasjoner, bryllup, begravelser, det blir ikke hvert år en gang. Vi sender julekort, og det er det. Noen julefeiring med henne nå hadde vært svært rart. Anonymkode: b3167...587 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke noe troll! Må da være lov å savne familien en har hatt i 25 år!! Jeg er ikke sjalu på nye dama, syntes bare det er rart hvordan familien kan bare droppe meg ut på den måten. Anonymkode: 34e59...54b Det er ikke så rart. Hadde du ikke tenkt det var rart hvis du ble sammen med en mann og han hadde med eksen på alt av sammenkomster hos familien? Anonymkode: 728bf...767 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke noe troll! Må da være lov å savne familien en har hatt i 25 år!! Anonymkode: 34e59...54b Ja, det er klart, jeg også savner mine eks-svigers, men livet må jo gå videre. Anonymkode: d0eaa...292 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Jeg forstår at dette er veldig leit, men sånn må det dessverre bli. Familien er glade i mannen min, men om vi blir skilt så kan de ikke fortsette å involvere han om jeg får en ny kjæreste. Det hadde nok vært ubehagelig for min nye kjæreste, og det vil jo være min nye kjæreste som skal være tilstede da han er den jeg ønsker å dele livet med. Jeg kan fortsatt være glad i eksem, men han vil ikke lenger være en aktiv del av livet mitt. Og det må jo mine foreldre respektere, datter kommer foran tidligere svigersønn. Men at det gjør vondt å miste familie forstår jeg utmerket. Anonymkode: d6468...fea 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Jeg følte det akkurat på samme måten da vi flyttet fra hverandre i 2018. Mange slemme svar her. Det er vondt å miste familie. For de var jo det. Men du har tre voksne barn, heldigvis. De er din familie. Jeg har et fint forhold til min eks svigerfamilie men de bor på en annen kant av landet. Når de kommer på besøk, pleier jeg å treffe dem uten min eks og den nye kona hans. Går en tur eller jeg inviterer på middag. Det er jo blitt en stund siden sist pga korona. Men et lite tips til deg om det er noen i svigerfamilien din du kan ha kontakt med. Anonymkode: 07910...43f 2
Pingvinen Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Jeg gikk fra mannen i 2017. Jeg og savner svigerfamilien, spesielt svigerforeldrene. Siden mine foreldre er døde. Men sånn er det. Han har ny samboer og det er ikke naturlig at jeg er med lenger. Barna våre er voksne. Naturlig å savne noen man har hatt så lenge i livet, men når barna er voksne er det ikke naturlig å omgås tidligere svigerfamilie. Jeg er singel, men respekterer at min eksmann har ny partner. 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 Ganske ufordragelig at du ønsker å presse deg på din EKS-svigerfamilie. Det er din eks sin nye kjæreste som er deres svigerdatter og familie nå. Ta deg sammen og slutt å oppføre deg så upassende. Anonymkode: b40c5...546 2
vinterdekor Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ganske ufordragelig at du ønsker å presse deg på din EKS-svigerfamilie. Det er din eks sin nye kjæreste som er deres svigerdatter og familie nå. Ta deg sammen og slutt å oppføre deg så upassende. Anonymkode: b40c5...546 Det er da forståelig at hun savner svigerfamilien sin. Husk: Det er fullt mulig å svare høflig! 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 vinterdekor skrev (6 minutter siden): Det er da forståelig at hun savner svigerfamilien sin. Husk: Det er fullt mulig å svare høflig! Jo, men det er den ekle måten hun skriver på -som at hun er sjalu på eksen nye kjæreste og har en syk opptatthet av eks-svigerfamilien - vil "beholde" nieser og nevøer og være "mer" tante enn eksen nye kjæreste. Det er en usympatisk og sjalu person denne TS, ekkelt. Anonymkode: b40c5...546 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #16 Skrevet 13. april 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Du må da være ett troll 😅 Anonymkode: b1c04...767 Skjerp deg! Faen så unødvendig og stygt det er å slenge ut anklagelser om trolleri bare fordi at man ikke forstår eller er enig med en person. På tide å våkne og innse at du ikke er verdens sentrum, og at andre har andre meninger og tanker enn deg, uten at det betyr at noen har rett eller feil. Anonymkode: 999c1...a5e 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 Det er da ikke nydamas feil at det ikke fungerte mellom deg og mannen din eller at du ikke har særlig familie utover eks-svigers. Fokuser på barna dine og søskenbarna deres, og barnebarna når de kommer. Og prøv å finne et nettverk av gode folk rundt deg. Til høytider kan du be barna dine hjem til deg. Anonymkode: d0eaa...292 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #18 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi var sammen/gift i 25 år og har tre barn. De er nå voksne. Jeg gikk fra han i 2017, men vi feiret fortsatt jul, bursdager osv. sammen. Jeg ble også invitert til svigerfamilien etter bruddet i bursdager osv. Så for to år siden møtte han ei ny, og jeg ble helt glemt. Plutselig skulle han feire jul med henne, ikke ble jeg invitert i familie sammenkomster lenger og jeg har nå mer eller mindre ingen kontakt med de annet enn en tommel opp og gratulerer med dagen på FB. Jeg savner hele svigerfamilien min, men tydelig at det bare er nye dama som han nå flytter sammen med som gjelder. Vet de er mye sammen med svigerfamilien, det hører jeg fra barna. Føler det bare trist at jeg bare er utelatt nå, jeg har nesten ingen familie selv og de var min familie. Det kjennes bittert at en hel familie kan bare bytte ut en svigerdatter/svigerinne med en annen. Heldigvis begynner barna i familien å bli så voksne at de vil nok bare ha en tante og det er meg, det er en god tanke at nye dama hans ikke kan ta alt fra meg. De ringer eller kontakter meg aldri, veldig trist etter så mange år. Anonymkode: 34e59...54b Forstår jo det er sårt, men det er jo helt naturlig. Dere ble skilt i 2017, feiret sammen noen år, så gikk livet videre. Selvfølgelig må hans famile velge han og hans partner, noe annet ville vært veldig respektløst. Om du treffer en ny, hadde ikke du syntes det var merkelig om det var han og eksen som var invitert til familien og du ble ekskludert? Du må nok nå ta grep om ditt eget liv, gå videre og skaffe deg din egen omgangskrets. Å bli bitter gir ikke deg selv noe. Anonymkode: 8efed...844 4
vinterdekor Skrevet 13. april 2021 #19 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, men det er den ekle måten hun skriver på -som at hun er sjalu på eksen nye kjæreste og har en syk opptatthet av eks-svigerfamilien - vil "beholde" nieser og nevøer og være "mer" tante enn eksen nye kjæreste. Det er en usympatisk og sjalu person denne TS, ekkelt. Anonymkode: b40c5...546 Det er da ikke sykt å kjenne på et savn, ei heller sjalusi. Synes ikke hun virker usympatisk bare fordi hun opplever et savn. Det er jo helt menneskelig dette! 4
vinterdekor Skrevet 13. april 2021 #20 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg! Faen så unødvendig og stygt det er å slenge ut anklagelser om trolleri bare fordi at man ikke forstår eller er enig med en person. På tide å våkne og innse at du ikke er verdens sentrum, og at andre har andre meninger og tanker enn deg, uten at det betyr at noen har rett eller feil. Anonymkode: 999c1...a5e Helt enig med deg, synes det er en skam å svare på denne måten. Lei av å lese frekke svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå