AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Baby på 6,5 mnd har to av lurene sine på trilletur. Vet aldri hvor lenge hun sover, kan variere fra 30 min til 2 timer🙈 som regel ca 45 min. Våkner hun setter jeg henne opp, men hun viser ikke stor interesse av å titte rundt seg. Har alltid en leke med som er mer spennende. Etter 15 min våken er hun lel, noe som er litt kjedelig for jeg kan aldri gå så langt hvis jeg ikke vil høre på sutring/gråting på vei hjem. Har hund, så hadde vært greit å variere rutene litt, men ender ofte med å gå litt frem og tilbake tilfelle hun våkner tidlig🙈 Må legge til at hun tidligere hadde "vognskrekk", var kun bæresele som gjaldt de første måndene. Nå vil hun ikke sove i bæresele, kun vogn😂 ble mye bedre når vi byttet til sittedelen. Så spørsmålet er når babyen din begynte å syntes det var gøy å sitte våken i vogn, altså at du kunne gå litt lengre strekninger uten sutring. Tror hun sitter veldig godt altså, har minimizer og er ikke for varm eller kald. Anonymkode: c9a3b...891
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Baby på 6,5 mnd har to av lurene sine på trilletur. Vet aldri hvor lenge hun sover, kan variere fra 30 min til 2 timer🙈 som regel ca 45 min. Våkner hun setter jeg henne opp, men hun viser ikke stor interesse av å titte rundt seg. Har alltid en leke med som er mer spennende. Etter 15 min våken er hun lel, noe som er litt kjedelig for jeg kan aldri gå så langt hvis jeg ikke vil høre på sutring/gråting på vei hjem. Har hund, så hadde vært greit å variere rutene litt, men ender ofte med å gå litt frem og tilbake tilfelle hun våkner tidlig🙈 Må legge til at hun tidligere hadde "vognskrekk", var kun bæresele som gjaldt de første måndene. Nå vil hun ikke sove i bæresele, kun vogn😂 ble mye bedre når vi byttet til sittedelen. Så spørsmålet er når babyen din begynte å syntes det var gøy å sitte våken i vogn, altså at du kunne gå litt lengre strekninger uten sutring. Tror hun sitter veldig godt altså, har minimizer og er ikke for varm eller kald. Anonymkode: c9a3b...891 Det høres ut som du har en veldig lett baby. Kos deg med babyen og lytt til babyen, interessen for å sitte og titte rundt kommer etterhvert. Kan baby sitte uten støtte utenom? Anonymkode: e955b...361 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det høres ut som du har en veldig lett baby. Kos deg med babyen og lytt til babyen, interessen for å sitte og titte rundt kommer etterhvert. Kan baby sitte uten støtte utenom? Anonymkode: e955b...361 Ja, skal absolutt ikke klage, er generelt veldig enkel å ha med å gjøre😊 Hun kan sitte litt selv en liten stund, men må holde hendene på siden tilfelle hun tipper🙈 så ikke helt stabilt enda. Anonymkode: c9a3b...891
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Det høres veldig normalt ut, hvis det er noen trøst! 😂 Vår har aldri likt å bare sitte i vogna våken og se ut lenger enn 10-15 minutter maks. Da hun var rundt 1-2 år kunne hun sitte våken i vogna på lengre turer etter å ha gått ganske langt selv og bli sliten, også måtte hun ha noe å holde på med eller spise mens hun satt i vogna for å ikke bli lei. Ha med noe "leker" på lur som du kan distrahere med underveis, eller en liten matpakke med noen brødskiver å gnage på eventuelt (og leker kan være en dorull eller et sminkespeil eller en muffinsform også, babyer syntes jo ofte ting som ikke er leker er mer interessant!). Anonymkode: dbc6e...151
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Høres helt normalt ut. 15 minutter er lenge å sitte i våken tilstand for en baby. Helt normalt at de heller vil være på gulvet og utforske, for eksempel. Min unge er 18 måneder nå og 15-20 min i vogn uten å bli tatt opp eller sovne har alltid vært «maks» utholdenhet der. Blir enklere når de kan gå deler av veien når de blir lei av å sitte i vogn. Anonymkode: 30a64...2d1 1
Regnbuefisk Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 Liker barnet bedre å sitte i bæretøy? Vi hadde lenge med bæresele sånn at vi kunne bytte til det når baby gikk lei av å sitte i vogna.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det høres ut som du har en veldig lett baby. Kos deg med babyen og lytt til babyen, interessen for å sitte og titte rundt kommer etterhvert. Kan baby sitte uten støtte utenom? Anonymkode: e955b...361 Kunne sikkert vært verre, men jeg skjønner ikke helt hvor du tar det fra at en baby som skriker når den er våken i vogna er lett? Ts sier jo at hun stort sett må gå fram og tilbake (ikke lange runder) fordi babyen risikerer å gråte en lang del av turen. I tillegg likte heller ikke babyen vogna i starten. Igjen, kunne sikkert vært mye verre, men jeg skjønner ikke hvordan du dro konklusjonen om lett baby basert på dette. Anonymkode: 5dd1f...54b 3
Thea82 Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Helt likt her;) men, jeg har løpevogn. Og så lenge jeg løper er hun ok med å sitte i vogna og være våken. Jeg kaller henne min lille PT. Er ikke få ganger jeg har måttet løpe litt mer enn jeg føler for så hun er fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Den første, som ikke var noe fan av å sove i vogn heller, var over et år før hun begynte å like å sitte og kikke. Hun ville også helst gå selv først. Nr to likte det veldig godt fra rundt 5-6 mnd. Anonymkode: e9f3e...156
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 Aldri.. liker ikke sitte stille, og det skjønner jeg jo. Anonymkode: f746b...045
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 Det var det eneste ungen min likte Gulvet hjemme og generelt det å være hjemme var kjedelig= survete og fort sur. Men vi bodde i bymiljø på Majorstua, alltid noe å se på. Hadde sikkert ikke vært like gøy i et vanlig nabolag med lite variasjon. Når han ble litt større pleide han å peke og rope mot trikkegata - ble dritsur om vi gikk en rolig vei Anonymkode: 5ba1f...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå