Gå til innhold

Lifesum og anbefalt mengde karbo, fett og protein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er egentlig disse anbefalte mengdene basert på? Synes det virker så rart. De skal ha meg som veier 58 kg til å spise 95 gram protein daglig, når anbefalt mengde er 0,8 til 1 gram pr kg kroppsvekt, og karbohydrater får jeg tydeligvis alt for lite av selv om jeg spiser brød til flere måltider og pasta og potet osv, mens fett får jeg visstnok for mye av selv om jeg steker maten i minimalt med fett. 

Jeg spiser forøvrig min helt normale kost, bare litt mindre i noen uker for å gå ned 2 kg. 

Anonymkode: 774e7...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis man trener(spesielt styrke) er det vel anbefalt med litt mer. 1,2-1,5 pr kg kroppsvekt. Jeg veier 60kg og skal ifølge Lifesum innta 100g protein. Jeg sliter med at jeg overstiger «proteingrensa» hver dag, så tydeligvis får i meg mer enn nok protein, må vel kutte ut proteinshaken etter trening for i den er det 32g. Jeg sliter også med å få i meg karbohydrater i følge Lifesum, så vet ikke helt hva jeg bør spise for å fylle opp den(spiser jo nesten aldri brød feks, men pasta er jeg veldig glad i, men det var det sykt mye kalorier i🤔).

Anonymkode: 01059...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis man trener(spesielt styrke) er det vel anbefalt med litt mer. 1,2-1,5 pr kg kroppsvekt. Jeg veier 60kg og skal ifølge Lifesum innta 100g protein. Jeg sliter med at jeg overstiger «proteingrensa» hver dag, så tydeligvis får i meg mer enn nok protein, må vel kutte ut proteinshaken etter trening for i den er det 32g. Jeg sliter også med å få i meg karbohydrater i følge Lifesum, så vet ikke helt hva jeg bør spise for å fylle opp den(spiser jo nesten aldri brød feks, men pasta er jeg veldig glad i, men det var det sykt mye kalorier i🤔).

Anonymkode: 01059...ff7

Jeg skal ikke bygge muskler nå, da jeg har nok av de fra før. Skal bare ned et par kg i vekt, og da er det også naturlig at man kutter i proteinmengde når man kutter det generelle kaloriinntaket med 500 kcal/dagen, så at jeg skal spise nesten 2 gram protein pr kg kroppsvekt når jeg skal ned i vekt er jo helt merkelig.

Ja, du kan heller ta deg en brødskive med egg fremfor proteinshake :) Jeg spiser ingenting sånt av tilskudd. 

Anonymkode: 774e7...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...