Gå til innhold

Sikring på bad

L@dy

Anbefalte innlegg

Siden jeg har fått så mye god hjelp her på KG så forsøker jeg meg igjen. Med det som sikkert er absolutt det dummeste spørsmål. Men det får nå så bare være... ;)

Skulle vaske klær, men det gikk ikke. Såg i sikringsskapet og sikringen til bad var "gått ned". (er forholdsvis ny leilighet, med nytt sikringsskap/ system) Så jeg tok sikrings spaken opp og tenkte DET pleier jo å løse problemet. Men nei, den går bare ned IGJEN. Og så klart ingen vask av klær så langt! Lyset på badet virker da. Jeg tok på varmekablene på badet i går, og antagelig har jeg kanskje hatt for høy temperatur, ikke vet jeg. Men nå har jeg tatt av varmen der inne, men allikevel får jeg det ikke til å virke igjen. Eh...hva gjør jeg nå da? skifter en sikringer av den nye typen?

Hilsen blondina! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har automatsikringer, som det heter disse med slik "hendel" som kan gå ned, så bytter du dem ikke nei

Så lenge den bare "går ned igjen" så bnetyr dt at belastninga på den kretsen er større en sikringa er bergna for.

Først: fikk ut hva som går på denne sikringa. (dvs i praksis, alt som nå ikke virker...) Det skal egentlig stå pent ved siden av sikringa inni skapet en plass, men det er ikke sikkert det er heeelt nøyaktik oppgitt (her hos oss er det ganske idiotisk, men oppvaskmaskina, badet, lyset i gangen og ei kontakt på stua går på samme sikring. I praksis går da lysert i gangen, og musikken stopper dersom jeg glemmer meg og setter på oppvaskmaskina og vaskemaskina samtidig som jeg tørker klær i trommlen (altså når jeg har en real "husmordag"))

Slå av ALT. Sett på igjen sikringa. Slå på en og en ting, i prioritert rekkefølge og se hvor langt det går. (går ikke dette så har noe kortsluttet en plass..) Det kan virke som om varmekablene dine nok "ble for mye for den" men strengt tatt bør du jo "få lov til" å ha på varmekabler selv om du vasker klær....

Lykke til.

(Ehh, ser at jeg har rotet meg inn på gamle innlegg, du har vel forhåpentligvid funnt ut av dette nå....)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som det kan ha noe med jording å gjøre. Det kan være et kutt i en ledning eller noe sånt.

Hvis du ikke ser noe, så tror jeg at det er en god idè å sende maskinen på service (eller kjøpe en ny).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...