Gå til innhold

Dom/sub?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt en "dominant" del i meg, men egentlig handler det nok veldig mye om en måte å gi omsorg på. Jeg tenner ikke på smerte eller straff på et "pisk"-nivå.

Etter at jeg møtte siste partner (en stund siden nå) oppdaget jeg at hun har veldig mange sub-trekk i seg, og jeg har "formet" henne en del (hun var ikke erfaren og hadde et annet inntrykk av "submissiv" enn hun har nå).

For noen uker siden nevnte jeg at jeg ville likt om vi kunne ha en "avtale", slik at hun er bundet av sitt eget ord til å gjøre ting vi har blitt enige om, men jeg slet litt med å forklare poenget til henne og hvordan det ville skille seg fra slik det er nå, for det vil jo på mange måter ikke være noen forskjell i praksis, men jeg googlet litt og fant en kontrakt som noen andre hadde skrevet. Jeg leste gjennom og fant ut at det meste stemte veldig bra for min del, og sannsynligvis også for henne, og sendte henne den som et eksempel. Hun leste og likte veldig godt innholdet og ønsket en slik kontrakt (for ordens skyld; vi har ikke noen signert kontrakt).

Our Contract | My Journey as a Submissive (wordpress.com)

Her er den jeg fant, og jeg tror vi begge ble overrasket over hvor godt det stemmer for oss og hvordan jeg/vi har det (og ønsker å ha det). Selv om jeg aldri har lest den før er det slik jeg har behandlet henne hele veien, og for min del handler alt veldig mye om følelsen av å få fullstendig tillit. Hvis man leser kontrakten er den jo veldig "snill"? 😅

Det er noen punkter som ikke er så relevante, og noen som vi snakket om å legge til, men i hovedsak stemmer den veldig bra. Spørsmålet mitt dreier seg egentlig om at jeg ble så overrasket over at noen andre hadde laget en slik avtale som lignet så mye på "det jeg ønsker" med dette. Jeg har alltid tenkt at jeg har en ganske spesiell variant av "Dom" siden det handler mer om det psykiske enn det jeg tenker på som "typisk".

Er dette "vanlig"? Er disse tingene noe som andre som har "tilbøyeligheter" til sub/Dom fokuserer på, eller går det mer på fysiske ting? For meg er det selvfølgelig også en del fysisk, men alt kommer egentlig tilbake til det psykiske og å føle at jeg vet bedre enn henne hva hun egentlig ønsker...

Jeg ser det er en del tråder på forumet som handler om dette temaet, men jeg har aldri egentlig vært i noe "miljø" eller "lært noe" noe sted, alt har bare kommet som en naturlig utvikling. Hva tenker dere som har "dette" i dere? Hva er viktigst for dere?

Spørsmålet kan også gå til de som føler at de har dette litt latent, men som ennå ikke har prøvd ut noe særlig...

Anonymkode: f9af1...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den kontrakten ser veldig ut som den vi hadde da vi lagde for noen år siden. 🤗

Vår erfaring er at Dom/sub handler mer om hvordan noe gjøres en hva som gjøres. Den som er Dom tar ansvar for sub. Og det er masse tillit og omsorg involvert. Det som overrasket meg mest da vi først prøvde Dom/sub var den psykologiske delen. Jeg trodde faktisk at det handlet om de fysiske tingene (og de er jo med, de også), men den psykiske var mye viktigere. Den er også mye vanskeligere å beskrive/forklare. 

Jeg googlet masse før vi lagde vår kontrakt. Og det ser ut som om denne varianten er ganske utbredt. Men, altså, det finnes mange varianter. Det som teller, er at dere har en variant som dere trives med, og vi en som vi liker. 💜 

Endret av Fioljenta
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...