AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Hei, vet at det kan komme en del dømmende kommentaren og setter pris på om det rett og slett blir droppet. Jeg har ikke vært i ett forhold på 2 år og hadde ikke hatt noe mer samleie og valgte da å vente med ny prevensjon etter at jeg tok ut p-stav. Jeg reiste på ferie i slutten av desember og i løpe av ferien møtte jeg en fyr som også var der på ferie men bor i England. Den ene dagen klarte vi i fylla å ha samleie uten prevensjon. Jaa jeg vet det var dumt og er begges feil. På grunn av covid så ble nesten alle flyene kansellert og jeg satt rett og slett fast der borte og i denne perioden var fant jeg ut at jeg var gravid og landet jeg var i er i ett annet kontinent og abort er ulovlig. Da jeg klarte å komme meg til Norge så var jeg i karantene, da jeg dro på sykehuset så var jeg allerede 12+2 gravid. Økonomi, trivsel og alt barnet trenger er ikke noe problem. Jeg er rett tilbake på jobb igjen. Problemet mitt er barnefar. Skal jeg fortelle han? Jeg har ikke lyst til å tvinge noen til å bli far, men igjen hvis det er en liten sjanse for at barnet kan ha kontakt med sin far er jo det bra. Men hvordan forteller man noen måneder senere uten å ha hatt kontakt, at han skal bli far? Jeg vet ikke hvorfor men jeg føler jeg faktisk blir flau. Og sier jeg ikke noe kan det bli ett problem i fremtiden hvis han finner ut av det og barnet mitt finner ut av at jeg har skjult identiteten til faren. Jeg må jo fortelle barnet om sin far en dag, kan ikke akkurat lyve. Anonymkode: f1e64...c86
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Jeg syns du skal si det😊 Gjør det nå mens det er lenge til fødsel. For far så har han (mener jeg) rett til å vite at han har et barn. Og for barnet sin skyld. Det kan hende han stiller opp. Om det er besøk i ferier når barnet blir større. Bare gjør det, istedet for å gruble over hva som kan skje. Det kan du aldri vite før du har sagt det til han. Anonymkode: 319e0...bb1 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Fortell han det ikke ta fra han sjansen til å være pappa, og gi babyen en sjanse til å få bli kjent med faren sin. Anonymkode: c9c7c...b1f 10
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Jeg ville fortalt og latt det være opp til mannen om han ønsket kontakt. Gratulerer! Anonymkode: 71362...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Jeg ville fortalt det- om ikke for barnefar sin del, så barnet. Barnet skal ha rett til å vite hvem pappaen er. På et tidspunkt vil de begynne å lure, og da vil du måtte fortelle barnefar om barnet hans som nå er 14+ år. Det er flaut det. Fortell det, så kan han velge om han vil være en del av barnets liv eller ikke Anonymkode: ef8d4...80c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Jeg kjenner ei som fikk barn med en lokal mann etter å ha vært på studietur i utlandet. Jeg vet ikke helt hvordan hun gjorde det med barnefaren mht fortelle/ikke fortelle, men det har i hvert fall gått greit med dem. En kjekk ungdom med mange venner. Det var kanskje ikke helt det du spurte om, men det kan i det minste hjelpe å vite at det er andre i omtrent samme situasjon? Anonymkode: 16acb...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Tenk på barnet, en dag kommer barnet til å spør om hvem faren er. Anonymkode: 53014...027 2
Gjest Chroma Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 I mine øyne er det en selvfølge å ta kontakt med han og fortelle! Hvordan kan dette i det hele tatt være et spørsmål!?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Ts her: Nå skal ikke jeg sitte her å forsvare meg mot de stygge barnslige kommentarene. Ja, ting skulle ha blitt gjort annerledes men jeg kan ikke gå tilbake i tid. Så skjønner ikke hva dere vil frem til. Til de fine gode rådene jeg ha fått, takk og jeg kommer nok til å ta kontakt med han. Da kan han velge om han har lyst til å være en del av livet til barnet. Anonymkode: f1e64...c86 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Jeg synes du skal fortelle til han at han skal bli far . Han kan da avgjøre hvordan han skal forholde seg til det fremover . Det virker som du har ressurser nok til å ta deg av barnet på en god måte. For at barnet skal kunne forstå og forholde seg til at det kanskje må vokse opp uten sin biologiske far, så er det viktig at du forteller sannheten . Det kan jo være at du treffer en annen mann med tiden som kanskje blir den faren barnet vokser opp med ? Ærlighet og omsorg er alfa og omega i denne saken Anonymkode: a6aa8...b0e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Du kan fremdeles ta abort selv om du er over 12 uker, om det er aktuelt for deg. Anonymkode: 608b4...99f
Heartsweet Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei, vet at det kan komme en del dømmende kommentaren og setter pris på om det rett og slett blir droppet. Jeg har ikke vært i ett forhold på 2 år og hadde ikke hatt noe mer samleie og valgte da å vente med ny prevensjon etter at jeg tok ut p-stav. Jeg reiste på ferie i slutten av desember og i løpe av ferien møtte jeg en fyr som også var der på ferie men bor i England. Den ene dagen klarte vi i fylla å ha samleie uten prevensjon. Jaa jeg vet det var dumt og er begges feil. På grunn av covid så ble nesten alle flyene kansellert og jeg satt rett og slett fast der borte og i denne perioden var fant jeg ut at jeg var gravid og landet jeg var i er i ett annet kontinent og abort er ulovlig. Da jeg klarte å komme meg til Norge så var jeg i karantene, da jeg dro på sykehuset så var jeg allerede 12+2 gravid. Økonomi, trivsel og alt barnet trenger er ikke noe problem. Jeg er rett tilbake på jobb igjen. Problemet mitt er barnefar. Skal jeg fortelle han? Jeg har ikke lyst til å tvinge noen til å bli far, men igjen hvis det er en liten sjanse for at barnet kan ha kontakt med sin far er jo det bra. Men hvordan forteller man noen måneder senere uten å ha hatt kontakt, at han skal bli far? Jeg vet ikke hvorfor men jeg føler jeg faktisk blir flau. Og sier jeg ikke noe kan det bli ett problem i fremtiden hvis han finner ut av det og barnet mitt finner ut av at jeg har skjult identiteten til faren. Jeg må jo fortelle barnet om sin far en dag, kan ikke akkurat lyve. Anonymkode: f1e64...c86 Hvilet land var dette? Uansett så har Far har rett til og få vite det, det er faktisk han sitt barn også. og barnet har rett til og vite hvem som er barnets sin far. Selvfølgelig må du si I fra!! Hvordan er forholdet mellom dere? Du burde også skjekke deg for kjønnssykdommer om dette var en tilfeldig mann du hadde samleie med du vet aldri.. Endret 12. april 2021 av Heartsweet
supernaturalfan Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei, vet at det kan komme en del dømmende kommentaren og setter pris på om det rett og slett blir droppet. Jeg har ikke vært i ett forhold på 2 år og hadde ikke hatt noe mer samleie og valgte da å vente med ny prevensjon etter at jeg tok ut p-stav. Jeg reiste på ferie i slutten av desember og i løpe av ferien møtte jeg en fyr som også var der på ferie men bor i England. Den ene dagen klarte vi i fylla å ha samleie uten prevensjon. Jaa jeg vet det var dumt og er begges feil. På grunn av covid så ble nesten alle flyene kansellert og jeg satt rett og slett fast der borte og i denne perioden var fant jeg ut at jeg var gravid og landet jeg var i er i ett annet kontinent og abort er ulovlig. Da jeg klarte å komme meg til Norge så var jeg i karantene, da jeg dro på sykehuset så var jeg allerede 12+2 gravid. Økonomi, trivsel og alt barnet trenger er ikke noe problem. Jeg er rett tilbake på jobb igjen. Problemet mitt er barnefar. Skal jeg fortelle han? Jeg har ikke lyst til å tvinge noen til å bli far, men igjen hvis det er en liten sjanse for at barnet kan ha kontakt med sin far er jo det bra. Men hvordan forteller man noen måneder senere uten å ha hatt kontakt, at han skal bli far? Jeg vet ikke hvorfor men jeg føler jeg faktisk blir flau. Og sier jeg ikke noe kan det bli ett problem i fremtiden hvis han finner ut av det og barnet mitt finner ut av at jeg har skjult identiteten til faren. Jeg må jo fortelle barnet om sin far en dag, kan ikke akkurat lyve. Anonymkode: f1e64...c86 Kjempe kinkig situasjon 🙈 Ja, jeg ville sagt det asap. Så får han valget selv om han vil delta eller ikke All lykke til ❤️ ordner seg nok 😊😊
Gjest Smeltemann Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 Hvilken rolle tenker du at barnefar skulle ha? Ved å fortelle han om barnet er det for å tilby han å bli kjent med barnet eller er det bare for at han skal vite at han er delaktig i at et barn har kommet til verden? Tror du må tenke igjennom det før du bestemmer deg om han skal få vite noe.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 Hei, jeg er gravid og det var for sent med abort når jeg kom hjem. Som du vet, er det ulovlig der vi var. Så det blir et barn. Håper du ønsker kontakt og vi kan ta det på en grei måte. Beklager, vet det var ikke planen. Men sånn er det nå 🤷♀️ Ikke mye annet å gjøre nå. Anonymkode: 91e3b...5f8
Løverinne Skrevet 13. april 2021 #16 Skrevet 13. april 2021 Du burde fortelle det, men det er også opp til deg. Blir bare dumt å fortelle det når du er høygravid istedenfor nå, bedre å gjøre det så tidlig som mulig sånn at han har tid til å akseptere det og tenke på det. Lykke til! Du vet selv hva som er riktig. Følg magefølelsen din. ☺️
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kan fremdeles ta abort selv om du er over 12 uker, om det er aktuelt for deg. Anonymkode: 608b4...99f Det må isåfall innvilges i en abortnemd og det må foreligge tungtveiende grunner til at man skal få innvilget abort etter uke 12, og at man ikke vil ha barnet er ikke en tungtveiende grunn. Dessuten skriver ikke ts noe om at hun ønsker abort så den kommentaren kunne du spart deg for. Anonymkode: a1faf...11c 1
Chantielle Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,krenkende innhold,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #19 Skrevet 14. april 2021 Si det til han. Det er faktisk en ganske sjarmerende historie. Han får sikkert sjokk, men det kan jo være han blir glad. Anonymkode: 30464...839
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #20 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 14.49): Det må isåfall innvilges i en abortnemd og det må foreligge tungtveiende grunner til at man skal få innvilget abort etter uke 12, og at man ikke vil ha barnet er ikke en tungtveiende grunn. Dessuten skriver ikke ts noe om at hun ønsker abort så den kommentaren kunne du spart deg for. Anonymkode: a1faf...11c Nei, nesten alle får godkjent. «Å ikke ville» er mer enn bra nok. Alt i alt vil det gå utover barnet om det er uønsket. Anonymkode: 608b4...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå