NorthernLight Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Australia ønsker ikke å ta i bruk Jannsen-vaksinen til Johnson&Johnson. Årsaken er at den er for lik AstraZeneca vaksinen... https://www.smh.com.au/politics/federal/no-johnson-and-johnson-covid-19-vaccine-for-australia-as-sector-calls-for-compensation-scheme-20210412-p57ih9.html 4
J.E Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 NorthernLight skrev (10 minutter siden): Australia ønsker ikke å ta i bruk Jannsen-vaksinen til Johnson&Johnson. Årsaken er at den er for lik AstraZeneca vaksinen... https://www.smh.com.au/politics/federal/no-johnson-and-johnson-covid-19-vaccine-for-australia-as-sector-calls-for-compensation-scheme-20210412-p57ih9.html Forståelig. Australia ønsket ikke og slippe Corona viruset løs på sine innbyggere, og har hatt zero covid strategi hele tiden. Da ønsker de nok ikke og vaksinere med en vaksine de er skeptiske til heller. 6
NorthernLight Skrevet 12. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2021 J.E skrev (3 minutter siden): Forståelig. Australia ønsket ikke og slippe Corona viruset løs på sine innbyggere, og har hatt zero covid strategi hele tiden. Da ønsker de nok ikke og vaksinere med en vaksine de er skeptiske til heller. Den strategien har ikke Norge hatt gitt..Her har jo grensene vært åpne som bare det til tider det siste året. Det ser man jo på alle mutasjonene..Lurer på hvor mange mutasjoner det kommer senere i år pga unødvendige fritidsreiser.. 4
velociraptor Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 NorthernLight skrev (23 minutter siden): Den strategien har ikke Norge hatt gitt..Her har jo grensene vært åpne som bare det til tider det siste året. Det ser man jo på alle mutasjonene..Lurer på hvor mange mutasjoner det kommer senere i år pga unødvendige fritidsreiser.. eller “nødvendige” reiser som å besøke slekt, studenter i utlandet som kommer hjem til Norge på ferie, folk som «må» se til sekundærboligen sin i utlandet og så videre... 2
J.E Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 (endret) NorthernLight skrev (29 minutter siden): Den strategien har ikke Norge hatt gitt..Her har jo grensene vært åpne som bare det til tider det siste året. Det ser man jo på alle mutasjonene..Lurer på hvor mange mutasjoner det kommer senere i år pga unødvendige fritidsreiser.. Ja de burde hatt en plan mot importsmitte ved gjenåpning våren ifjor. Hvis de hadde innført testing på grensen og karantene hotell allerede da hadde vi hatt en annen situasjon idag. Da hadde folk holdt seg til veldig nødvendige reiser og ikke fritidsreiser. Men tiltakene mot importsmitte har hatt like mange hull som en sveitserost. Og kom altfor sent... Endret 12. april 2021 av J.E 2
Den Sagnomsuste Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 NorthernLight skrev (2 timer siden): Australia ønsker ikke å ta i bruk Jannsen-vaksinen til Johnson&Johnson. Årsaken er at den er for lik AstraZeneca vaksinen... https://www.smh.com.au/politics/federal/no-johnson-and-johnson-covid-19-vaccine-for-australia-as-sector-calls-for-compensation-scheme-20210412-p57ih9.html Dette sa jeg med en gang AZ- tøyset begynte. Disse Adenovirus- vaksinene er samme ulla alle sammen. Nei takk. Egentlig er det jo svært gode nyheter. Tenk om tilbakeslaget hadde rammet mRNA- vaksinene istedenfor? Det ville jo vært tragisk. Det er jo tross alt de som er fremtiden 👍 2
Enmanelskeråhate Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 NorthernLight skrev (11 timer siden): Den strategien har ikke Norge hatt gitt..Her har jo grensene vært åpne som bare det til tider det siste året. Det ser man jo på alle mutasjonene..Lurer på hvor mange mutasjoner det kommer senere i år pga unødvendige fritidsreiser.. Nå er jo de ‘’ nødvendige’’ reisene fra Polen, Latvia, Litauen osv 15x fritidsreiser. 15k ish fra vært land fra januar-mars mot 800 eller noe fra Spania med lik smitte som Norge, hvor tror du importsmitten kommer fra da?? 2
Momma Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Akkurat denne vaksinen har de jo tenkt å bruke i stor skala her til lands den kommende tiden. Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig har så lyst til å ta en vaksine som er så lik AZ, men har vel egentlig ikke noe valg dersom det er den jeg blir tilbudt. Det er ikke aktuelt for meg å ikke vaksinere seg.
Pterinochilus Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Garderobemannfrue skrev (2 timer siden): Akkurat denne vaksinen har de jo tenkt å bruke i stor skala her til lands den kommende tiden. Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig har så lyst til å ta en vaksine som er så lik AZ, men har vel egentlig ikke noe valg dersom det er den jeg blir tilbudt. Det er ikke aktuelt for meg å ikke vaksinere seg. De har vel antydet at man kan velge vaksine etter at alle over 18 har blitt tilbudt en. Siden det virker som om de skal begynne med de yngste når de over 45 år er vaksinert blir det for min del ikke den store forsinkelsen da jeg uansett er langt bak i køen.
Anbefalte innlegg