AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Jeg sliter skikkelig om dagen. Kan omtrent ikke gå på grunn av bekkenløsning. Er sykemeldt og har vært det i 2 mnd. Har ingen energi psykisk og orker ikke være med folk. Sitter bare inne og holder på å gå på veggen. har fått svangerskapsdiabetes og går på insulin. Trodde jeg ville bli satt i gang i uke 38 som mange sier, men neida. På kontroll i går sa legen at alt ser så bra ut med baby at vi venter nesten til termin. Jeg ble helt slått i bakken av denne nyheten. Ble så klart glad for at alt er bra med babyen, men klarer ikke la være og tenke at jeg håpte det var grunner for å sette i gang før uke 38 til og med. Føler meg som en helt forferdelig mor som nesten ønsker at babyen var litt større eller at blodsukkerverdiene var litt verre så jeg slipper og ha det slik lengre 😔😔 Noen flere som har opplevd å ha det slik? er i uke 34 nå og 6 uker til med dette virker helt uutholdelig 😔 Anonymkode: ab51a...57b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Full medfølelse herfra. Er nede for telling selv og har vært det i flere mnd. Vil bare bli ferdig og få tilbake kroppen og helsen min. Blir sprø av å gå hjemme med smerter uten å fungere. Så jeg skjønner deg godt. Synes tankene dine er helt normale utfra situasjonen. Hold ut. Det føles lenge, men du klarer det hvis du tar en dag om gangen. Du er ikke alene. Anonymkode: f5875...731 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Kan bare si at jeg føler med deg ♥️ Har også bekkenplager så jeg omtrent ikke kan gå til og fra do, og har vært dårlig siden positiv test, er bare 28 uker på vei og mitt livs dårligste form(var i karantene da jeg skulle ta glukosebelastning, så vet ikke om jeg har det ennå, og håper jo ikke det!). Dette er nummer to og første var helt uproblematisk, så føler jeg har fått igjen for da. Jeg vil også helst ha ungen ut NÅ, jeg bare orker ikke å være gravid lenger Jeg vil jo selvfølgelig egentlig ha friskt barn som er der inne så lenge den skal. Men ja,jeg kjenner følelsen! Anonymkode: 69b7c...3de 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Du er sykemeldt i det minste. Kan du ikke bare slappe av og gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg har bekken, fryktelige sure oppstøt, dårlig søvn, har bare lyst t å være for meg selg.. blodtrykksfall og lav energi.. alt du nevner.. tror d er ganske vanlig egentlig. Men jeg jobber da.. Ville vært veldig glad om jeg slapp å bli satt i gang i d hele tatt jeg da.. tøffere fødsLer(kan bli..) + nylig vist at fødSler til og med i uke 38 kan forbindes med noe dårligere utfall for barnet. Anonymkode: c5a37...e36
Mnjah Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du er sykemeldt i det minste. Kan du ikke bare slappe av og gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg har bekken, fryktelige sure oppstøt, dårlig søvn, har bare lyst t å være for meg selg.. blodtrykksfall og lav energi.. alt du nevner.. tror d er ganske vanlig egentlig. Men jeg jobber da.. Ville vært veldig glad om jeg slapp å bli satt i gang i d hele tatt jeg da.. tøffere fødsLer(kan bli..) + nylig vist at fødSler til og med i uke 38 kan forbindes med noe dårligere utfall for barnet. Anonymkode: c5a37...e36 Og hva hindrer deg i å være sykemeldt? Kan ikke TS ha det kjipt bare fordi DU jobber? 11
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du er sykemeldt i det minste. Kan du ikke bare slappe av og gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg har bekken, fryktelige sure oppstøt, dårlig søvn, har bare lyst t å være for meg selg.. blodtrykksfall og lav energi.. alt du nevner.. tror d er ganske vanlig egentlig. Men jeg jobber da.. Ville vært veldig glad om jeg slapp å bli satt i gang i d hele tatt jeg da.. tøffere fødsLer(kan bli..) + nylig vist at fødSler til og med i uke 38 kan forbindes med noe dårligere utfall for barnet. Anonymkode: c5a37...e36 Men, tror du det fint å være sykemeldt? Å være vant til å være i aktivitet, være nyttig, bidra, mestre, også plutselig være låst til sofaen, ha smerter og bare måtte vente? Mens du føler at du svikter alt og alle og er ubrukelig og maktesløs, men samtidig vet at du er nødt til å sette babyen og egen helse først og er livredd for at noe går galt. Jeg er også sykemeldt nå, for første gang i mitt liv, og det er noe helvetes dritt. Det er ikke en ferie og det er ikke gøy, men noen ganger er det nødvendig. Om du selv føler at nå er grensen snart nådd, om det for kroppens del eller hodet, så vær så snill, ta vare på deg selv, trapp ned - delvis sykemelding, tilrettelegging whatever. Det er mye bedre å ta det litt med ro enn å plutselig ende opp med ødelagt kropp og å ikke klare noen ting fordi du har pusher deg for langt ♥️ Og selvfølgelig vet vi alle at å bli satt i gang er noe dritt og at tidlig fødte barn er det siste man ønsker seg. Ikke gni det inn når folk er sårbare og trenger å lufte irrasjonelle tanker. Anonymkode: 69b7c...3de 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Nei selvsagt ikke. Men det blir for drøyt - etter min mening - å sette i gang en fødsel fordi mor er lei Anonymkode: c5a37...e36
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, tror du det fint å være sykemeldt? Å være vant til å være i aktivitet, være nyttig, bidra, mestre, også plutselig være låst til sofaen, ha smerter og bare måtte vente? Mens du føler at du svikter alt og alle og er ubrukelig og maktesløs, men samtidig vet at du er nødt til å sette babyen og egen helse først og er livredd for at noe går galt. Jeg er også sykemeldt nå, for første gang i mitt liv, og det er noe helvetes dritt. Det er ikke en ferie og det er ikke gøy, men noen ganger er det nødvendig. Om du selv føler at nå er grensen snart nådd, om det for kroppens del eller hodet, så vær så snill, ta vare på deg selv, trapp ned - delvis sykemelding, tilrettelegging whatever. Det er mye bedre å ta det litt med ro enn å plutselig ende opp med ødelagt kropp og å ikke klare noen ting fordi du har pusher deg for langt ♥️ Og selvfølgelig vet vi alle at å bli satt i gang er noe dritt og at tidlig fødte barn er det siste man ønsker seg. Ikke gni det inn når folk er sårbare og trenger å lufte irrasjonelle tanker. Anonymkode: 69b7c...3de Er forresten delvis sykemeldt ja. Men tror det er bra å jobbe litt - både for å få tanker over på noe annet , og for å holde seg i gang til et minimum kroppslig og psykisk. Fysio har hjulpet endel på bekkenplagene Skjønte nok at ts ønsket å lufte noe, men det må vel være bra med litt innspill på hvordan det kan tenkes å Være litt proaktiv i situasjonen og tips til å gjøre det beste ut av det Anonymkode: c5a37...e36
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Mnjah skrev (1 time siden): Og hva hindrer deg i å være sykemeldt? Kan ikke TS ha det kjipt bare fordi DU jobber? Selvsagt. Men det er ikke til å stikke under en stol at man har mer å spille på og mer å gå på når man er sykemeldt. Man kan disponere dagen som man måtte ønske. Anonymkode: c5a37...e36
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Er forresten delvis sykemeldt ja. Men tror det er bra å jobbe litt - både for å få tanker over på noe annet , og for å holde seg i gang til et minimum kroppslig og psykisk. Fysio har hjulpet endel på bekkenplagene Skjønte nok at ts ønsket å lufte noe, men det må vel være bra med litt innspill på hvordan det kan tenkes å Være litt proaktiv i situasjonen og tips til å gjøre det beste ut av det Anonymkode: c5a37...e36 Vi som er helt sykemeldt har også et stort ønske om å fungere på delvis sykemelding og har som regel også gjort det en stund frem til det ikke gikk lenger. Selvfølgelig har man prøvd det man kan. Selvfølgelig er det best å jobbe litt og holde seg i gang, det er jo det man vil. Og desto verre og mer nederlag er det å innse at man ikke klarer det en gang. Jeg skjønner at du prøver å være positiv, men det oppleves mer som at du sparker noen som er nede. Gå noen mil i andres sko osv. Eller jobb med å formulere deg på en mer sympatisk måte ihvertfall Anonymkode: 69b7c...3de 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er sykemeldt i det minste. Kan du ikke bare slappe av og gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg har bekken, fryktelige sure oppstøt, dårlig søvn, har bare lyst t å være for meg selg.. blodtrykksfall og lav energi.. alt du nevner.. tror d er ganske vanlig egentlig. Men jeg jobber da.. Ville vært veldig glad om jeg slapp å bli satt i gang i d hele tatt jeg da.. tøffere fødsLer(kan bli..) + nylig vist at fødSler til og med i uke 38 kan forbindes med noe dårligere utfall for barnet. Anonymkode: c5a37...e36 Innbiller du deg at alle får like stor grad av plager? Ts skriver at hun knapt kan gå. Anonymkode: ae19d...787 3
Mnjah Skrevet 13. april 2021 #12 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvsagt. Men det er ikke til å stikke under en stol at man har mer å spille på og mer å gå på når man er sykemeldt. Man kan disponere dagen som man måtte ønske. Anonymkode: c5a37...e36 Disponere dagen som man måtte ønske? Du mener TS kan disponere hele dagen på sofaen - som hun må - fordi hun ikke kan gå? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønte nok at ts ønsket å lufte noe, men det må vel være bra med litt innspill på hvordan det kan tenkes å Være litt proaktiv i situasjonen og tips til å gjøre det beste ut av de Du kom ikke med et eneste tips eller innspill på hvordan hun kan være proaktiv, du skrev at hun kunne slappe av som var sykemeldt - før du begynte å syte om hvordan du selv har det. 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #13 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi som er helt sykemeldt har også et stort ønske om å fungere på delvis sykemelding og har som regel også gjort det en stund frem til det ikke gikk lenger. Selvfølgelig har man prøvd det man kan. Selvfølgelig er det best å jobbe litt og holde seg i gang, det er jo det man vil. Og desto verre og mer nederlag er det å innse at man ikke klarer det en gang. Jeg skjønner at du prøver å være positiv, men det oppleves mer som at du sparker noen som er nede. Gå noen mil i andres sko osv. Eller jobb med å formulere deg på en mer sympatisk måte ihvertfall Anonymkode: 69b7c...3de Ja men så virker det som om at ting ønskes å settes i verste mening her også. Tenker vel at det å være gravid er et visst offer, og at man må belage seg på noe. Viktig at samfunn og arbeidsplasser legger til rette for at dette er en unntakstilstand - det er virkelig en personlig kampsak for meg , så nei - jeg har absolutt ikke vært en av de som er bare positiv!;) Men jeg mener det når jeg sier det - at det ikke skal være slik at man skal sette i gang fødsel for at mor skal slippe graviditetsplager(!) det er jo helt hinsides ... Anonymkode: c5a37...e36
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #14 Skrevet 13. april 2021 Mnjah skrev (2 minutter siden): Disponere dagen som man måtte ønske? Du mener TS kan disponere hele dagen på sofaen - som hun må - fordi hun ikke kan gå? Du kom ikke med et eneste tips eller innspill på hvordan hun kan være proaktiv, du skrev at hun kunne slappe av som var sykemeldt - før du begynte å syte om hvordan du selv har det. Kan du ikke bare -VÆRE så snill å ta det litt med ro?! Du er så fryktelig aggressiv i stort sett alle svar her inne. Du må tåle at andre har andre innfallsvinkler enn deg. ja. Når man er sykemeldt kan man disponere dagen og hvile det man måtte ønske. Man kan også oppsøke fysio, kiropraktor, naprapat, lege, jordmor, akupunktør, psykolog, legespesialister, oppsøke venner og familie for støtte eller hva det måtte være - for å få det LITT bedre - hvilket jeg jo da regner med at ts ønsker - altså å få det litt bedre. Anonymkode: c5a37...e36
Mnjah Skrevet 13. april 2021 #15 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke bare -VÆRE så snill å ta det litt med ro?! Du er så fryktelig aggressiv i stort sett alle svar her inne. Du må tåle at andre har andre innfallsvinkler enn deg. ja. Når man er sykemeldt kan man disponere dagen og hvile det man måtte ønske. Man kan også oppsøke fysio, kiropraktor, naprapat, lege, jordmor, akupunktør, psykolog, legespesialister, oppsøke venner og familie for støtte eller hva det måtte være - for å få det LITT bedre - hvilket jeg jo da regner med at ts ønsker - altså å få det litt bedre. Anonymkode: c5a37...e36 Ahh, alltid sånne kommentarer til de som ikke er feig bak en AB. Jeg tåler fint at andre har andre innfallsvinkler og det må du nesten tåle selv også, du må i alle fall tåle å få tilbakemelding på at svaret ditt ikke bidrar med noe som helst til TS. Som du ser har flere reagert på svaret ditt. Men fordi jeg ikke trykker på anonym-knappen skal jeg ta det med ro? Haha, ok KG-politi. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #16 Skrevet 13. april 2021 Mnjah skrev (2 minutter siden): Ahh, alltid sånne kommentarer til de som ikke er feig bak en AB. Jeg tåler fint at andre har andre innfallsvinkler og det må du nesten tåle selv også, du må i alle fall tåle å få tilbakemelding på at svaret ditt ikke bidrar med noe som helst til TS. Som du ser har flere reagert på svaret ditt. Men fordi jeg ikke trykker på anonym-knappen skal jeg ta det med ro? Haha, ok KG-politi. Hehe, du er hvertfall parat da - det skal du ha! Jeg mener det jeg skriver jeg, og står for det. Uavhengig av «likes» og vice verca. Anonymkode: c5a37...e36
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hehe, du er hvertfall parat da - det skal du ha! Jeg mener det jeg skriver jeg, og står for det. Uavhengig av «likes» og vice verca. Anonymkode: c5a37...e36 Kan du ikke bare innse at kommentaren din var en miss og gå videre med livet ditt Anonymkode: 21280...d54 1
Gjest EmKay Skrevet 14. april 2021 #18 Skrevet 14. april 2021 Jeg kjenner meg igjen i følelsene dine altså! Jeg er rett over 33 uker nå, og kjenner at det føles helt sinnsykt lenge til termin. Jeg har en del plager, men har vært heldig å klare å fungere i hjemmekontor så langt. Så ser for meg at dagene mine sikkert går litt fortere enn dine i det minste, siden jeg har noe å bruke litt tid på. ❤️ Det er jo egentlig ikke sånn at jeg håper å bli satt i gang før termin, men samtidig håper jeg litt på det likevel sånn innerst inne. Eller at fødsel starter før termin av seg selv. Er så sinnsykt sliten både fysisk og psykisk, og lille ligger i seteleie og beveger seg på en måte som er skikkelig smertefull store deler av dagen. Og det at jeg har sv.dia. og ikke kan "trøstespise" på digg mat synes jeg faktisk er skikkelig dritt, spesielt når termingruppen snapper deilig bakst, is, snop, junkfood, osv. Så etter et svangerskap hvor plagene i stor grad har overskygget gledene, gleder jeg meg virkelig til å få henne ut. Samtidig vil jeg jo selvsagt det beste for baby, så jeg kommer meg jo gjennom det jeg må. Men ja, om dette svangerskapet varer et par uker kortere enn termin, så skal jeg ikke krangle på det... Er i det minste glad for at jeg ikke får gå overtid, for det hadde vært tungt for psyken tror jeg. Men bare hold ut, du klarer det ❤️ Så klisje som det enn høres ut, du får den beste premien igjen for det til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå