AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 God kveld KG! Så jeg har tatt på meg oppdraget hjemme ved å tømme den store fryseboksen våres, og jeg trenger hjelp! Vi har store mengder med bacon, fjell ørret, og kjøttpudding. (alt hjemmelaget/fisket) og jeg trenger hjelp med inspirasjon til middag. Jeg vil ikke gå helt lei, så må prøve å variere masse. Kom gjerne med deres beste middags tips som inneholder en av de tre. 😊 Takker for all hjelp! 😄 Anonymkode: 8d05e...ee3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Bacon: med egg til frokost, brennende kjærlighet, ulike paier, omeletter, på pizza, i gryteretter, i kjøttboller, i pasta og gratenger feks fjellørret: lage fiskekaker og fiskeboller, på grillen, stekt i panne, ovnsbakt, fiskesupper, fiskegryte, fiskegrateng feks. kjøttpudding: på pizza, i gryteretter, stekt i skiver med saus og poteter eller som pålegg, som pålegg på ostesmørbrød, i gratenger feks. Nå fikk jeg lyst på alt sammen Anonymkode: 3ec82...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 På 3iuka.no finner du mange tips til å bruke ørret. Søk på både laks og ørret, da får du flere hunde oppskrifter. Jeg henter mye inspirasjon her. Vi spiser veldig lite rød fisk, så jeg har ikke noen gode tips på akkurat det. Vi steker ofte torsk eller sei (vil tro ørret blir like bra) og bruker et helt fiskestykke som burger. Gjerne med en frisk mangosalat i stedet for sylteagurk og tomat som på vanlig burger av kjøtt. Anonymkode: 9bead...bcc 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #4 Skrevet 13. april 2021 Bacon: pasta carbonara. ørret med rømmesaus, poteter, agurksalat Anonymkode: f4f82...331
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #5 Skrevet 13. april 2021 Bacon: ha litt i gryter og supper, omelett, til frokost, sprøstekt som snacks på tur, bacondadler, surrer rundt asparges, i cæsarsalat. Du kan jo skjære i biter og skiver hvis det er hele stykker du har. Lettere å porsjonere. Fjellørret: nå er det åpnet opp for 5 gjester, så kanskje du kan invitere på middag? I wok, suppe, thailandske retter, wraps, røke/grave, sushi, pasta, salat, i folie med grønnsaker. Kjøttpudding: I pita, burger, på skiven, rotgrønnsaker, sellerimos, ris, råkostsalat, bønnemix, asparges, som terninger i gryte, båtpoteter, på grillspyd, potetsalat Anonymkode: b0fc7...478
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. april 2021 #6 Skrevet 13. april 2021 (endret) Nam 😋. Skikkelig luksus med fjellaure. https://www.fiskeavisen.no/helstekt-fjellorret-i-ovn-med-baconsurret-asparges-og-hollandaisesaus/ Kan også bare koke den litt, løsne fisk uten bein i og legge oppi en tallerken med fiskesuppe. I Setesdalen spiser de nepespa. Det er kålrotstappe, suppe og kokt ørret. Aldri smakt, men hørt at det er knallgodt og spises til jul. Men det må du undersøke selv. Endret 13. april 2021 av Hvemsomhelst Glemte fiskesuppe
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Skrevet 13. april 2021 Bacon på blomkålsuppe er kjempegodt Anonymkode: 6f1c3...bbd 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Kjøttpuddingen, er den ferdigstekt og skal bare tines? En veldig enkel middag får du ved å skjære den i skiver og varme i brun saus. Serveres med kokte poteter, kålstuing, syltet rødbete og tyttebær. Den kan også skjæres i tynne skiver og brukes til pålegg, eller i biter til gryteretter og pizza. Toro Jegergryte med kjøttpudding og bacon. Serveres med ris.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Om du gir all maten til meg 😁 får du tømt fryseren i en fei! Jeg spiser både bacon, pudding og fisk. Visst er jeg frekk, men jeg tar en risk. For den som intet våger, intet vinner. Tenk om jeg også finner ispinner? Forventer ingen litteraturpris for dette diktet, men moro var det lell. Anonymkode: 6f1c3...bbd 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 Skulle gjerne hatt litt fjellørret kjenner jeg 😋 Noe tips, kaldrøkt fjellørret, evnt fiskewok, fisketaco, panang curry-gryte med ørret, eller en asiatisk variant med spennende krydder og grønnsaker Anonymkode: f72a2...1b3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #11 Skrevet 14. april 2021 En alternativ måte å servere fjellørret på: Stekt og servert med polenta, spinat, ovnsbakte tomater og sitronbåt. Baconet kan du skjære tynt og bruke til å pakke inn kjøttpuddingen med før du steker den i ovnen. Brun saus, potetmos og feks erter og rørte tyttebær til. Anonymkode: 05098...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå