AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #21 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For 1 år siden Kjøpte oss bolig i juni i fjor. Da sa ingenting ang betalingsanmerkningen. Glemte å føye inn at 2 av barn bor hos oss annenhver helg, samboern betaler 6500 i bidrag for de to, ene barnet bor hos oss 70%, får 3100kr i bidrag for det barnet og siste barnet bor 100% hos oss. Så har jo 3400 ut i bidrag i tillegg. Samboern har timelønn så det varierer veldig hva han har utbetalt, jeg har fastlønn. Anonymkode: 1e2bf...2b3 Tusen takk for svar her betales det også barnebidrag ut. Er spent på svar men vi har ikke fått høre noe enda :S så regner med potten snart er tom uansett Anonymkode: d6b80...468
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #22 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, det kan være det om inntekten ikke er høy og de er i målgruppen til husbanken. Det er veldig opp til den enkelte kommune å vurdere om man kvalifiserer for startlån, og det sees på hele «pakken». Anonymkode: 66d49...6a2 Takk for ett fornuftig svar Anonymkode: d6b80...468
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #23 Skrevet 13. april 2021 Jeg fikk innvilget startlån på 2,5 mill for et par år siden. Hadde da 370 000 i inntekt. Jeg er i full jobb med ett barn i barneskolealder. Jo flere barn man har, desto mindre får man låne. Spesielt barn i barnehagealder. Jeg hadde litt igjen på billånet (40 000) og 300 000 i studielån fra før. Trengte ikke egenkapital, men man må huske på at man må betale dokumentavgift selv om man kjøper selveier. Medlåntaker vil si at hans inntekt teller med og at han også er ansvarlig for å betale med lånet. Hans kreditorer kan nok komme etter boligen om han blir medlåntaker ja, da eier han jo noe av verdi. Anonymkode: f9e57...57f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #24 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 20.07): Hei Jeg har fast jobb med lav inntekt 335.000 årlig, har et forbrukslån og 2 barn (snart 3) vi har søkt lån i husbanken. Far har mye gjeld og betalingsanmerkninger men kommunen forklarte i et møte at han kanskje kunne være medlåntaker. Hva vil det si ? Hvis vi får noe innvilget, kan kreditorene hans komme etter meg da ? Anonymkode: d6b80...468 Lurer på hvorfor du velger å få 3 barn med en med gjeld, og når du har dårlig råd... hvilken trygghet vil dere kunne gi hverandre og barna? Min første tanke her, er at du må «bære hele lasset», men at du ikke har råd til det. Anonymkode: cc3fe...c11
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #25 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tusen takk for svar her betales det også barnebidrag ut. Er spent på svar men vi har ikke fått høre noe enda :S så regner med potten snart er tom uansett Anonymkode: d6b80...468 Hvor lenge siden er det dere søkte? Her tok det ca 1 måned før vi fikk svar. Det er kun 2 stk som jobber i husbanken her i kommunen, og i tillegg jobber de med andre saker på nav så derfor set tok litt tid her. En liten kommune med ca 7500 beboere. Anonymkode: 1e2bf...2b3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #26 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk innvilget startlån på 2,5 mill for et par år siden. Hadde da 370 000 i inntekt. Jeg er i full jobb med ett barn i barneskolealder. Jo flere barn man har, desto mindre får man låne. Spesielt barn i barnehagealder. Jeg hadde litt igjen på billånet (40 000) og 300 000 i studielån fra før. Trengte ikke egenkapital, men man må huske på at man må betale dokumentavgift selv om man kjøper selveier. Medlåntaker vil si at hans inntekt teller med og at han også er ansvarlig for å betale med lånet. Hans kreditorer kan nok komme etter boligen om han blir medlåntaker ja, da eier han jo noe av verdi. Anonymkode: f9e57...57f Hos oss var omkostninger inkludert i lånet vi fikk Anonymkode: 1e2bf...2b3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #27 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor lenge siden er det dere søkte? Her tok det ca 1 måned før vi fikk svar. Det er kun 2 stk som jobber i husbanken her i kommunen, og i tillegg jobber de med andre saker på nav så derfor set tok litt tid her. En liten kommune med ca 7500 beboere. Anonymkode: 1e2bf...2b3 Vi søkte i februar men de har en frist til 1 mai med svar . Vi har 2 behandlere her i kommuen tror jeg , med innbyggertall på 13.000 Anonymkode: d6b80...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå