AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Vet ikke om det er noen andre som sliter med dette, men så lenge jeg kan huske så har jeg slitt med mye slim i halsen spesielt etter at jeg har spist mat, uansett hva mat det er. Jeg skjønner ikke hva det kommer av, men det er fryktelig irriterende. Jeg kremter og hoster og det kommer opp masse slim. Dette varer vell i 10-15 minutt så går det over. Jeg har tatt allergitester hos legen før og alle var negative, har ikke astma heller, da måtte jeg blåse i en maskin og ut i fra resultatet fungerte lungene mine 80% så sykepleieren sa at det ikke var astma. Vet at faren min også sliter med slim i halsen etter at han har spist så vet ikke om det er arvelig. Av og til føler jeg det nesten er vanskelig å puste med alt dette slimet. Kan også si at jeg sliter med mye tett og rennende nese året rundt så jeg snyter meg sikkert 10 ganger til dagen, og er tørr i øynene 24/7 så drypper øynene med både vann og øyedråper 10-15 ganger til dagen, hvis jeg ikke drypper øynene blir jeg rød og tørr. Jeg merker at når er mye støv så nyser jeg mye og klør i øyene, men en av allergitestene hos legen var støv og jeg var ikke allergisk mot det, så jeg syns det er så rart. Noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å få det bort? Jeg har prøvd slimløsende fra apoteket, det fungerte ikke på meg, det hjelper heller ikke å drikke te. Anonymkode: c13f4...e70 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Har du sjekket deg for hypothyreose? Anonymkode: 7d93a...150
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har du sjekket deg for hypothyreose? Anonymkode: 7d93a...150 Nei ikke så jeg vet om. Skal spør legen om det neste gang jeg skal dit. Takk for svar. Ts Anonymkode: c13f4...e70
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du sjekket deg for hypothyreose? Anonymkode: 7d93a...150 Er det vanlig å ha slim i halsen ved hypothyreose? Anonymkode: 364ec...682
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Jeg har det akkurat likt! Sitter her og kremter og hoster i dette øyeblikk, da jeg nettopp har spist middag 😅 Aner ikke hva det kommer av, har prøvd å spørre venner/familie om de opplever det samme, men nei.. Litt irriterende men har aldri tenkt at det er noe galt. Burde kanskje spørre legen jeg og? Anonymkode: e957c...143
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Kanskje det har noe med at man produserer mer spytt når man spiser og det blander seg med væske fra det du spiser? ikke vet jeg, men tror det er ganske normalt 🙂 Anonymkode: 9200e...605
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Jeg også hadde det problemet, helt til jeg fikk astmadiagnosen og medisiner. Men jeg var på noe sånt som tre ulike tester for å sjekke astma, høres rart ut med bare en. Anonymkode: c3665...8ef
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Jeg har også det problemet, har hatt det så lenge jeg kan huske🤔 Anonymkode: c1730...84c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Samme her. Jeg har ikke tenkt på det som symptom på noe eller noe galt, bare en normal greie. Alltid vært sånn. Anonymkode: 8541c...e27
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg også hadde det problemet, helt til jeg fikk astmadiagnosen og medisiner. Men jeg var på noe sånt som tre ulike tester for å sjekke astma, høres rart ut med bare en. Anonymkode: c3665...8ef Okei, jeg måtte blåse i en maskin alt jeg kunne flere ganger, og etter det sa sykepleieren at det ikke var astma fordi lungene mine fungerte 80% Anonymkode: c13f4...e70
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det vanlig å ha slim i halsen ved hypothyreose? Anonymkode: 364ec...682 Jeg vet om flere som har sykdommen og sliter med slim, så det kan kanskje være et symptom. Anonymkode: 7d93a...150
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Jeg tenker symptomene kommer fra magen, sure oppstøt. Anonymkode: 4049e...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker symptomene kommer fra magen, sure oppstøt. Anonymkode: 4049e...cfb Mitt slim er hvertfall ikke surt eller noe, bare vanlig slim som man får ved feks forkjølelse/luftveisinfeksjon. Har hatt sure oppstøt før og det kan overhode ikke sammenlignes for mitt vedkommende. Anonymkode: e957c...143
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 Jeg har alltid vært sånn, og tenkt at det er helt normalt og greit. Aldri vært hos legen med det. Jeg er testa for astma og allergi tidligere (pga andre symptomer), men har ikke det. Ser en nevner sure oppstøt og jeg har faktisk refluks, noe jeg alltid har hatt. Kanskje er det derfor, i hvert fall for egen del. Jeg er lite plaget av sure oppstøt, men har hatt litt på nattestid etter i perioder, da i form av skum og slim... Det er ikke surt, brenner heller ikke. Etter mat, er det bare slim som jeg må hoste og harke opp, det kan likeså godt være spytt, for det smaker og lukter ingenting. Kanskje går det an å prøve noe syrenøytraliserende før måltid? Det er jo enkelt nok å teste ut, i hvert fall. Anonymkode: 92d1d...263
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #15 Skrevet 12. april 2021 Anbefaler en full asthma/allergi prøve. Anonymkode: 814ac...4e4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mitt slim er hvertfall ikke surt eller noe, bare vanlig slim som man får ved feks forkjølelse/luftveisinfeksjon. Har hatt sure oppstøt før og det kan overhode ikke sammenlignes for mitt vedkommende. Anonymkode: e957c...143 Man kan ha sure oppstøt uten å ha halsbrann og typiske symptomer. Passer jo godt overens med at du sliter etter at du har spist. Anonymkode: 4049e...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå