Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og kan komme med solskinnshistorie?🤞🏼 
Trenger virkelig å høre noen... 😔

Anonymkode: b3080...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 venninner som brukte over 1 år, slettes ikke umulig :) men du/dere har vel vært til nærmere utredning? Det er ihvertfall lurt. 

Anonymkode: 73395...969

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte 5 år på førstemann. Jeg var en av de som ikke søkte hjelp. Tenkte at det går nok til slutt. Men det gjorde det jo ikke. Etter utredning, og 4 prøveperioder på hormoner, så ble jeg gravid. Hvis du ikke allerede har søkt hjelp, så anbefaler jeg deg det.

Anonymkode: c5bd8...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen prøvde i nesten to år, aldri så mye som en positiv test. Alt var tilsynelatende bra med oss begge, men jeg har endometriose så det har nok hatt mye med saken å gjøre. Stoffskifte var også litt for høyt (dette fant de ut etter 1 år med prøving) jeg startet på medisin og det problemet ble løst (man skal helst ha TSH under 2 for fertilitet), men jeg ble fremdeles ikke gravid.

Vi prøvde en runde med IUI, vi skulle egentlig rett på IVF, men i ventetiden så bestemte vi oss for å prøve IUI siden det er veldig mye mindre inngripende og mye billigere. Ble gravid på første forsøk, er nå 10 uker på vei ❤ 

Så vi fikk det jo ikke til helt uten hjelp, men IUI er jo bare at spermen blir optimalisert og sendt direkte inn i livmoren, så vi trengte bare den lille ekstra drahjelpen. I tillegg tok jeg letrozole den måneden.

Anonymkode: eca77...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ❤️ Det hjelper på motivasjonen å lese om. 
vi begge har vært på utredning, alt i orden med begge to, men har har hatt første runde med hormoner for å forsterke eggløsning - uten hell 😢

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar ❤️ Det hjelper på motivasjonen å lese om. 
vi begge har vært på utredning, alt i orden med begge to, men har har hatt første runde med hormoner for å forsterke eggløsning - uten hell 😢

Husk at det er helt vanlig at det ikke går på første forsøk med hormoner. Men veldig mange oppnår graviditet etter noen runder. Mange må øke dosen, og lykkes bedre da. Hos meg har det virket 3 ganger. 4 forsøk på førstemann som sagt, så 10 forsøk (mistet), og 4 forsøk nå sist. Er gravid i uke 21 nå. Ønsker dere masse lykke til, håper du snart sitter med positiv test i hånda🥰 Prøvetiden er tøff, så føler så med deg.

Anonymkode: c5bd8...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi brukte 14 månadar på å bli gravid.

Anonymkode: fcffc...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tok rundt to år med prøving før jeg ble gravid med første barn. Det ble ikke funnet noe galt med oss, og vi prøvde også noen runder med hormoner (clomifren, eggløsningssprøyte og progesteronstøtte). Det førte ikke til noe. Men så fikk vi først et barn ved hjelp av IVF, og så et til som plutselig ble til uten hjelp mens vi ventet på å komme i gang med IVF igjen. 

Lykke til framover ❤️ 

Anonymkode: ec7f3...55b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi brukte ca 5 år på å bli gravid. Måtte gjennom mange ivf forsøk før det endelig klaffet.

Anonymkode: c2983...9e9

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min brukte 2,5 år. Legene fant ikke noe galt med hverken henne eller mannen, men de ble likevel satt opp på venteliste for IVF. Hun testet plutselig positivt noen dager før hun skulle inn på sykehuset til forsamtale :)

Anonymkode: fefa3...c22

AnonymBruker
Skrevet

Brukte rundt 1,5 år her på barn nummer to. Begge utredet uten å finne noe galt. Akkurat når søknad om prøverør ble sendt inn klaffet det❤️ Ikke gi opp, plutselig får du også positiv test🙏🏻

Anonymkode: d885d...ec4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer brukte 14 mnd. Dessverre endte det opp i MA. Etter det ble jeg veldig fort gravid igjen (2 mnd) og nå er jeg i uke 17. 

Lykke til🥰

Anonymkode: c8bef...518

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Brukte 2.5 år på å bli gravid med første. Etter det ble jeg så fruktbar. Var gravid igjen da baby var 6 mnd, men da mistet jeg. Så fikk jeg baby da eldste var 2.5 år. 6 mnd senere var jeg gravid igjen, med tvillinger, valgte abort. Så nå må jeg være kjempe nøye med prevensjon. 

Anonymkode: 1eb04...87e

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 🥰 Hadde p-stav som jeg tok ut i september 2012, hadde den da i tre år (som er fristen). Leste at man skal kunne bli gravid raskt etter spesielt p-stav, så ca da, eller noen uker senere, begynte vi offisielt prøving. Jeg var da 31 år gammel. 

Først i september 2013 fikk jeg en positiv graviditetstest, men dessverre endre denne graviditeten i SA i oktober, i uke 10. Men derifra gikk det bedre, ny positiv test i desember 2013, ungen født i 2014, og neste ungen i 2017, etter mye mindre prøving.

Anonymkode: 91c37...adc

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.. Føler de aller fleste blir gravide kjapt 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.. Føler de aller fleste blir gravide kjapt 🙈

Ja de aller fleste blir det, derfor kloden er overbefolket. Noen har av en eller annen grunn blitt utvalgt til å ikke bli gravide lett, ingen vet vel hvorfor. 

Veldig urettferdig! Veldig trist for de som så gjerne vil ha barn! Men kan ikke livet ha mening uten barn? 

Anonymkode: 9a720...446

AnonymBruker
Skrevet

Det tok 2,5 år fra vi startet til første positive test. Jeg har pcos og lange sykluser. Mistet tre ganger før vi fikk første 4 år etter vi startet å prøve, i samme måned som vi startet prøvingen. Hadde da gått på metformin en stund, og med det fått stabilisert syklusene ned til ca 34 dager. 

Andremann satt på første pp, startet opp med metformin 3 mnd før, samtidig som jeg sluttet med hormonprevensjon, og fikk da stabile sykluser med en gang.

Anonymkode: d1683...6e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tok 2,5 år fra vi startet til første positive test. Jeg har pcos og lange sykluser. Mistet tre ganger før vi fikk første 4 år etter vi startet å prøve, i samme måned som vi startet prøvingen. Hadde da gått på metformin en stund, og med det fått stabilisert syklusene ned til ca 34 dager. 

Andremann satt på første pp, startet opp med metformin 3 mnd før, samtidig som jeg sluttet med hormonprevensjon, og fikk da stabile sykluser med en gang.

Anonymkode: d1683...6e0

Okei! Lange 4 år 😏 

startet på metformin for 1 mnd siden, pga høyt insulinproduksjon. Håper kanskje det gjør susen da 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Skrevet

Brukte 2 år på førstemann. Testet positivt 14 dager før jeg hadde time til utredning på ullevål. Det er mulig, men utrolig frustrerende. Mine beste tips er: søk hjelp, ikke ha så mye fokus på det, nyt hverdagen. Jeg vet de to siste er veldig vanskelig å få til, enda vanskeligere nå som restriksjonene herjer. Hvis det er en trøst kan nr 2 gå kjappere. Med nr 2 var jeg tidlig ute, ønsket ett sommerbarn 2018, så begynte prøvingen mars 2017. Endte med november 2017 barn😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 19.55):

12 år her fikk så en sønn uten prøverør. Tok så 4 ivf forsøk og fikk tvillinger 😊

Anonymkode: acd99...5a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...