Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet til et sted i svangerskapet hvor jeg bekymrer meg for om en spontanabort skal skje. Jeg er 8+4, og kan ikke nesten vente til 12 uker har gått. Frem til da har jeg noen spørsmål.

Kan jeg få symptomer på spontanabort før det skjer? 

Kan noe av dette være et dårlig tegn:

- symptomer blir svakere 

- hvilepuls går ned 

- stadig flere kviser, som jeg pleier få ved mens. 

- har hatt avsmak på mye mat frem til nå, men nå frister for eksempel godteri igjen. 

Jeg blir urolig for mange slike småting, er det unødvendig eller kan det ligge noe i frykten? Har noen tips til å håndtere redselen, og ikke gi det så mye plass i tankene. 

Anonymkode: a03a0...e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting av de tinga er symptomer når du er så tidlig på vei. 

De fleste spontanaborter skjer tidlig, så du er over de verste ukene allerede. For hver dag som går, så øker sjansen betraktelig for at dette går bra. 😊

Anonymkode: aa741...900

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det blir riktig tråd. Helt ny her inne. 

Jeg bekymrer meg for akkurat det samme som deg. Jeg hadde en MA for 6 år siden. Det døde i magen min i uke 6, men ble ikke funnet ut før jeg egentlig var i uke 12. Nå sitter jeg med den samme frykten. Jeg klarer ikke roe meg ned. Jeg har allerede vært på tidlig ultralyd (7+3). Nå er jeg 8+4. Har symptomer som kommer og går, men frykten for en MA igjen sitter der. Så fort jeg føler at symptomene forsvinner så tenker jeg at det er noe galt. 

Noen som kan hjelpe meg til og få landet litt og slippe og uroe meg for det hele tiden? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer kommer og går, det er helt normalt! Jo lengre man er på vei jo mindre er sjansen for at det ikke går. Så skjer det dessverre at det ikke går bra, jeg har selv opplevd det flere ganger.  Har fått tre barn også da. Og det med symptomer og mangel på dem har ikke vist seg å være noen god indikator for meg ihvertfall. 

Anonymkode: 0c42e...09d

Skrevet

Uff det var leit og høre. Var det SA eller MA?

Jeg har en datter fra før av. Men ukene fram mot uke 12 går så sakte. Med datteren min var det oppkast fra uke 6-16. Nå er det oppkast i ny og ne. Skal til jordmor på fredagen. Skal snakke med henne om den frykten jeg har for dette her. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greide å roe meg litt etter svar her, takk 🙏 

Anonymkode: a03a0...e84

AnonymBruker
Skrevet

Å ha blødninger kan være tegn på SA. Ikke noe av det du skriver om har noen relevans og det er vanlig at symptomene roer seg mot slutten av 1.trimester. 

Anonymkode: 9598b...c55

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...