AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Jeg vet ikke om hvordan er dette med å få prioritert sykepleiere som har gått av med pensjon til å ta ekstravaktene i deres arbeidsplass, men dette er blitt det nye normalen etter vi har fått en ny sjef på mitt arbeidsplass og jeg har lenge irritert meg over at det blir snakket om at det skal være de som skal ringes først til fordi dem er billigst. Jeg har per dags dato ikke noe fast forhold i mitt nåværende arbeidsplass, men jeg har hatt midlertidige korte vikariater, så har jobbet der lenge som ekstra vakt, jeg har tilbake i tiden vært "priviligert" med å være en av de få som tok ekstra vakt og hadde mange vakter i en viss tidsperiode frem i tid så det gav en viss forutsigbarhet samt at jeg likt å ha friheten med å kunne reise vekk på vinterstid og d var lettere å få overtid spesielt om sommeren. Nå er dansen annerleddes med den nye avdelingslederen, der unge ferdige utdannede blir priorirerte fordi de er billigst og ofte er det slik at pensjonist sykepleier får vaktene. Mange kollegaer mener det er ikke rettferdig praksis og jeg har idag irritert meg over at den pensjonerte sykepleieren ble valgt for å ta en ekstra vakt imorgen når hun ikke sto en gang skrevet med navn som den som ønsket å ta en vakt, det sto kun navnet mitt der. Er dette noe jeg kunne ta opp med fagforbundet? Jeg synes det er rart at de skriker ut at de ønsker sykepleier med videreutdanning og at det er mangel på disse men at når det finnes sykepleier så blir de valgte vekk og istedet blir psykologi assistenter og pensjonist sykepleiere som får de fleste ekstra vaktene. Har dere noe lignende erfaringer?? Anonymkode: c7d28...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå