AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Ordet betyr ... Anonymkode: 9bbbd...9eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Google sier; https://no.m.wikipedia.org/wiki/Karenstid Anonymkode: 54b04...2a7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Google sier; https://no.m.wikipedia.org/wiki/Karenstid Anonymkode: 54b04...2a7 Karenstid er et begrep som brukes for å definere et tidsrom før visse rettigheter blir gjort gjeldende. Det var Karenstid, da jeg søkte på Karens år fikk jeg ikke opp noe.. Anonymkode: 9bbbd...9eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Karenstid er et begrep som brukes for å definere et tidsrom før visse rettigheter blir gjort gjeldende. Det var Karenstid, da jeg søkte på Karens år fikk jeg ikke opp noe.. Anonymkode: 9bbbd...9eb Karenstid som varer et år? Anonymkode: 5d9eb...c15 1
Debyrazi Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Det har fått en ny betydning Nå betyr det at man setter av et helt år til å klage. I begynnelsen så lager man en liste over alt man irriterer seg for Deretter går man etter listen og krever å snakke med sjefen. Man ender med svart belte i klaging etter et karensår 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Debyrazi skrev (1 minutt siden): Det har fått en ny betydning Nå betyr det at man setter av et helt år til å klage. I begynnelsen så lager man en liste over alt man irriterer seg for Deretter går man etter listen og krever å snakke med sjefen. Man ender med svart belte i klaging etter et karensår Hæ? Anonymkode: 9bbbd...9eb 1
Blomsterpotta Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Hvis du mener karenår i forbindelse med AAP/NAV, så er det ett år uten noen form for trygdeytelser. De som havner i karensår må da få hjelp av familie/venner eller gå på sosialen for å få lott penger til bestemte regninger og mat på bordet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Hvor legger man trykket når man sier det, på første eller andre stavelse? Altså uttales første delen "karens" som frekvens, dissens, potens? Eller uttaler man første del mer som kvinnenavnet Karen. Så karenstid blir uttalt mer som juletid. Beklager dumt spm, jeg kom bare på at jeg tror aldri jeg har hørt det ordet bli sagt, knapt lest det et par ganger. Anonymkode: 2a278...91b
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Karenstid er et begrep som brukes for å definere et tidsrom før visse rettigheter blir gjort gjeldende. Det var Karenstid, da jeg søkte på Karens år fikk jeg ikke opp noe.. Anonymkode: 9bbbd...9eb Å tiden varer i et år. Anonymkode: 54b04...2a7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Året til Karen, vel! Anonymkode: 5d9eb...c15 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Karensår er ikke det samme som karens år. Anonymkode: 0810e...839
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor legger man trykket når man sier det, på første eller andre stavelse? Altså uttales første delen "karens" som frekvens, dissens, potens? Eller uttaler man første del mer som kvinnenavnet Karen. Så karenstid blir uttalt mer som juletid. Beklager dumt spm, jeg kom bare på at jeg tror aldri jeg har hørt det ordet bli sagt, knapt lest det et par ganger. Anonymkode: 2a278...91b Sånn:frekvens, dissens, potens
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 Karenstid man blir syk. Sykepenger kan utbetales i maks 1 år. Blir man ikke frisk, kan man søke nav om arbeidsavklaringspenger (AAP) AAP utgjør 66% av din lønn året før du ble syk. Dette blir vanligvis innvilget for ett år av gangen, og fastlegen må sende sykemeldinger når nav spør. Maks tid for å motta aap er 3 år. På denne tiden må du rekke å bli frisk og tilbake i jobb, eller få all mulig dokumentasjon på at du er for syk til å jobbe. Du blir testet via diverse jobbtrening og avklaring. Hvis all denne behandlingen, undersøkelser eller arbeidstesting ikke klarer å bli ferdig innen 3 år, da stopper AAP og du står uten inntekt i 52 uker. Da kan du søke på nytt. I den perioden må man forsørges av ektefelle eller sosialen. Denne perioden kalles for karenstid. Google AAP-aksjonen eller meld deg inn i fb-gruppen med samme navn 😀 jeg er selv havnet på aap og har lært mye der, selv om jeg selv ikke har hatt noe trøbbel med nav hittil. NAV opplyser ikke noe uoppfordret, og da får man jo ikke mulighet for å forberede seg eller forstå hva man har rett på, kun det man har plikt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå