Trill Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Vi skal kjøpe oss ny sofa på "januarsalget". Det kan ikkje bli nokon dyr sofa- toppen 10000 tenke eg.. Hadde egentlig bestemt oss for skinnsofa- sidan det er mest praktisk når vi har en liten en- men no har eg fått for meg at eg vil ha stoffsofa. Kva sofa har du? Kva farge? Er det upraktisk? Ville du valgt anneledes? Gjerne link
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 (endret) Vi har denne. Bare at vi har 3+2 og ikke hjørnesofa, + at den er nugat farget og ikke grå slik som den på bildet. Vi betalte 5500,- (kjøpte utstillingsmodellen), men skulle vi betalt fullpris så hadde det kostet oss 9000,- Fargen liker jeg veldig godt, den er brun og fin og passe mørk. Har bare hatt den ett halvt års tid så kan ikke si så mye om kvaliteten. Men hittil ser den ut som nå hvertfall. Og så synes jeg den er mye finere i virkeligheten - hjørnesofaen på bildet ser litt studenthybel ut synes jeg. Endret 30. august 2005 av Titta
Gjest Madeline Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Vi har en svart skinnsalong 3 + 2. Betalte noe i overkant av 10000 for et par år siden.Kunne ikke tenkt meg noe annet enn skinn. Det er så mye enklere å holde rent, spesielt når en har barn. Vi har en stol i stoff også og det skal jeg ikke ha igjen.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Jeg har bruktbutikk-sofa som er veldig stygg og veldig god å sitte i Men med trekk fra http://www.ellos.no/, ser de ganske fine ut (beklager, får visst ikke til å lage link til selve trekkene, de ligger under hjemtekstil hvis noen vil kikke).
Lillesøster Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 Vi har denne: http://www.bolia.com/retail/new_product.as...ISOLanguage=NOR Husker ikke hvordan jeg laget link
*Ariel* Skrevet 30. august 2005 #6 Skrevet 30. august 2005 Vi har Klippan fra Ikea i rødt stofftrekk. Hadde lite penger og det var viktig at sofaen var rød (Heia Brann!). Er for så vidt fornøyd jeg så lenge jeg må holde meg i en lav prisklasse.
tommeline Skrevet 30. august 2005 #7 Skrevet 30. august 2005 Vår sofa: http://www.bohus.no/default.asp?page=110&p...=1301&p1301_v=1, men med litt bredere armlener. Er i jukseskinn, men syns den er fin likevel...
tommeline Skrevet 30. august 2005 #8 Skrevet 30. august 2005 Hmmm... linken kom ikke opp på selve sofaen. Er i alle fall en salong under hud som heter Merkur.
Hannemor Skrevet 30. august 2005 #9 Skrevet 30. august 2005 (endret) Vi har denne: http://www.living-norge.no/bilder/7225_15_...ofa_milj_ok.jpg Img taggene er fjernet, det er bare supermedlemmer som kan legge inn bilder i innlegg Remyline Moderator Endret 30. august 2005 av Remyline
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. august 2005 #10 Skrevet 30. august 2005 Jeg har en Milano sofa fra Bolia, altså samme serie som Lillesøster sin, men i ullstoff (ser annerledes ut enn på bildet). Er godt fornøyd med fasongen (3-seter med utstikker), men er dessverre ikke fornøyd med kvaliteten. Etter et halvt års tid var den tydelig nedsunket i den kroken som brukes mest. Det er for dårlig, så jeg kommer til å reklamere på den.
Gjest Mylia. Skrevet 31. august 2005 #11 Skrevet 31. august 2005 Vi har en moderne rød ullsofa i dansk design, helt enkel med rene rette linjer. Utrolig god å sitte i og et skikkelig kupp til den prisen. Kostet nøyaktig 9900 kr. på Blåmann møbler i Asker. ( fåes i alle farger/stoff) Husker ikke merket, men det er den eneste sofaen i den prisklassen i den butikken..
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #12 Skrevet 31. august 2005 Jeg har en svæær sofa fra Ikea, tror jeg betalte 7000 kr for den. Den har trekk i cordstoff, og fordelen med det er at flekker ol ikke synes like godt når stoffet ikke har slett overflate. Synes den er god å sitte i, det er en typisk sofa å synke ned i. Ikke en sofa som egner seg like godt til formelle kaffebesøk der man helst bare skal sitte på kanten av stolputen...
Midnattsol Skrevet 31. august 2005 #13 Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg har en 3+2 sofa fra Skeidar. Denne! Hvordan stoffet er kommer ikke så godt frem av bildet men hvis jeg skal beskrive det vil jeg si grov linstruktur. Veldig fint! Den koster ikke mye og er til hard bruk. Kampanje på den nå, kjøpte min til 4995 kr. Endret 31. august 2005 av Midnattsol
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #14 Skrevet 31. august 2005 har sienna fra skeidar, 2+3 i mørk blå. og nei, jeg var ikke smart som valgte mørk blå stoffsofa når vi har hvit korthåret hund som lever for å røyte... han får ikke lov å ligge i sofaen, men likevel ser den ikke ut. utenom det, synes jeg sofaen er fin den. bruker ikke de små putene i den da, ble så liten sitteplass.
Gjest Embla s Skrevet 31. august 2005 #15 Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg har denne. Manhattan fra Ekornes, sort skinn og kirsebær. Ser bra ut bakfra også, og veldig god å ligge i Har slike (liker ikke hjørnesofa eller 2-3-1- seter konsept..) Endret 31. august 2005 av Embla s
lillesky Skrevet 31. august 2005 #16 Skrevet 31. august 2005 (endret) Vi har skinnsofaer, dansk design. Ganske dyre, dessverre, for jeg liker dem ikke lenger. Når du kjøper ny sofa, så har jeg dette rådet: * ikke kjøp sofa med løs sittepute (og helst ikke løs ryggpute heller)! * Sitteputene sklit ut hele tida, og de er ganske tunge. Men ellers så synes jeg skinn er både praktisk og pent. Mamma har Mysinge fra Ikea, men den er hverken god å sitte eller ligge i (synes jeg). Iallefall så må man skifte stilling hele tida... Men vi har en skinnsofa fra Ikea, og den er kjempegod! Så i prisklassen under 10.000 kroner tror jeg du vil få en god sofa som du vil få mye glede av! Jeg tror det er denne vi har (bare helt annen farge), så da vet du hva slags puter jeg snakker om : Endret 31. august 2005 av lillesky
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #17 Skrevet 31. august 2005 Har ikke tatt den i bruk ennå, så aner ikke om det er en dum sofa, men jeg har ne Klippan fra Ikea. I hvitt trekk. Stoler til spisestuen har også hvitt trekk. Jeg tror ikke jeg skal ha besøk, særlig ikke av bikkjer eller unger
lillesky Skrevet 31. august 2005 #18 Skrevet 31. august 2005 Jeg tror ikke jeg skal ha besøk, særlig ikke av bikkjer eller unger ← Min hund er hvit, så når han har badet så kan han få komme på besøk til deg!
Linn3c Skrevet 31. august 2005 #19 Skrevet 31. august 2005 Me har ein raud skinnsofa som me har arva av svigers. Veldig god, men ingen fortalde meg at me måtte smørja han, så no er han sprukken og kjempestygg.
Lillesøster Skrevet 1. september 2005 #20 Skrevet 1. september 2005 (endret) Når du kjøper ny sofa, så har jeg dette rådet: * ikke kjøp sofa med løs sittepute (og helst ikke løs ryggpute heller)! * Kommer helt ann på kvalitet. IKEA sofaer ligger ikke under denne kategorien. Selv har jeg nesten alltid hatt løse puter og ikke merket noe til utskliing. Endret 1. september 2005 av Lillesøster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå