AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Jeg har inntrykk av at vi damer er flinkere enn menn til å si fra hvis vi mener noe er galt til våre ekser.Tenker da hvis det er barn med i bildet. Jeg er ikke redd for å si fra til min eks om det er noe jeg ikke er enig i. Kjæresten min lar seg stadig dirigere av eks kona. Godtar alt og bare jatter med. Får litt inntrykk innimellom av at menn er «redd» for å konfrontere sine eks koner og ikke godta alt? Stiller opp og gjør «alt» for eks kona bare for å blidgjøre henne. Merk at jeg ikke sier alle menn, men at det er flere enn vi damer. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 23d51...fbd 1
Emma_123 Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 (endret) Har samme inntrykk...det gjelder en god del hannkjønn.. merkelig i grunn.. Da jeg jobbet som selger innenfor matbransjen opplevde jeg ofte menn i 50-60 årene som ringte kona under handelen fordi de var livredd for å kjøpe feil varer og få kjeft av kona. De måtte bare forsikre seg. Kan det ha noe med at det er «kvinnens domene» fra gammelt av? Det med hvilken mat en skal kjøpe, klær på barn, rydding av hus, hvordan forholdet skal være, bursdager etc Endret 12. april 2021 av Emma_123 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har inntrykk av at vi damer er flinkere enn menn til å si fra hvis vi mener noe er galt til våre ekser.Tenker da hvis det er barn med i bildet. Jeg er ikke redd for å si fra til min eks om det er noe jeg ikke er enig i. Kjæresten min lar seg stadig dirigere av eks kona. Godtar alt og bare jatter med. Får litt inntrykk innimellom av at menn er «redd» for å konfrontere sine eks koner og ikke godta alt? Stiller opp og gjør «alt» for eks kona bare for å blidgjøre henne. Merk at jeg ikke sier alle menn, men at det er flere enn vi damer. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 23d51...fbd Når du sier at du "sier fra" til din eks, er det som respons på at han sier fra til deg? Eller er det du som sier fra, og han som jatter med der også? Jeg tror ikke det alltid handler om å være "redd", men at menn distanserer seg mer fra eksen, spesielt når det er en ny med i bildet. Og de tenker mindre på barna når de er hos mor. Anonymkode: b6147...053 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Emma_123 skrev (3 timer siden): Har samme inntrykk...det gjelder en god del hannkjønn.. merkelig i grunn.. Da jeg jobbet som selger innenfor matbransjen opplevde jeg ofte menn i 50-60 årene som ringte kona under handelen fordi de var livredd for å kjøpe feil varer og få kjeft av kona. De måtte bare forsikre seg. Kan det ha noe med at det er «kvinnens domene» fra gammelt av? Det med hvilken mat en skal kjøpe, klær på barn, rydding av hus, hvordan forholdet skal være, bursdager etc Dette handler jo om ekser, ikke ektefeller. Anonymkode: b6147...053 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Så TS klagar på at typen hennar jattar med eksen sin og TS sin eks jattar med ho. Kan det vere mannfolka jattar med for om dei ikkje gjer det så blir det eit helvetes bråk? Anonymkode: bb86f...317 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så TS klagar på at typen hennar jattar med eksen sin og TS sin eks jattar med ho. Kan det vere mannfolka jattar med for om dei ikkje gjer det så blir det eit helvetes bråk? Anonymkode: bb86f...317 Min eks mann jatter ikke med meg, vi kan godt ta en diskusjon og finne ut av ting og bli enige TS Anonymkode: 23d51...fbd
Emma_123 Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette handler jo om ekser, ikke ektefeller. Anonymkode: b6147...053 Tenkte mer på at enkelte kan jatte med eksen/ektefellen/whatever når det gjelder temaer som en ikke er så god på eller som en ikke har så store formeninger om. Hva jatter kjæresten din med på da med eksen sin da, TS? Hvilke temaer? 😊 Kan jo og være bare ren og kjær konfliktskyhet også så klart..
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Skrevet 13. april 2021 Tja, jeg er kvinne og sier i fra til eksen, men det blir et sant h... hver gang. Så det blir jo til slutt at man velger sine kamper med omhu, av hensyn til barna. Men nå er jeg singel så det er uansett ingen ny partner som må hensyntas i tillegg..Det er også noe med at han kjenner sin eks bedre enn du gjør TS. Det slår meg også at kanskje en del av de som er så gode på å si fra kanskje burde tenke på om de er de samme som oppfattes som overkjørende i den andre settingen? Bare nevner det. Anonymkode: 77d7b...e91
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 Joda, sier fra. Men om han gidder å høre etter..? Nope, ikke sjans i havet. Går inn ene øret og ut det andre. Som da han fant nok en ny og introduserte de kjappere enn lynet for barna (som har møtt alle hans tidligere kjærester og dermed opplevd flere brudd enn nødvendig, blitt glad i osv..).. Gir liksom litt opp at det skal være nogenlunde stabilt på den kanten. Anonymkode: 277bb...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå