AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 I min omgangskrets har de aller fleste høyere utdanning. Det er uunngåelig at det dukker opp en psykolog nå og da. F.eks. kan det være middagsinvitasjoner hvor det kommer venner av venner som jeg ikke har møtt før. Viser det seg at en av de er psykolog blir jeg veldig innesluttet hele kvelden. Jeg tør ikke snakke fritt i frykt for at de skal analysere meg og konkludere med en eller annen psykisk sykdom, personlighetsforstyrrelse eller dårlige familieforhold. Synes dette er veldig slitsomt og har takket nei til invitasjoner med mindre jeg har full kontroll på hvem som deltar. Anonymkode: 37f8a...447
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hehe nei, tror det er mest i studietiden, så dabber det av, og man blir ett vanlig menneske igjen. Anonymkode: b2664...eb5 17
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Tror helst de vil ha fri og ha en hyggelig kveld. Å være psykolog er en slitsom jobb, tror de driver mer en nok diagnostisering på jobb. Om Du er rørlegger, vil du sjekke alke rørene hos de du er på besøk hos, eller vil du hygge deg og spise god mat? 😊 Anonymkode: 87c46...be9 34
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Neida, de er vanlige folk de også. Men om du er veldig tydelig psykisk syk og viser mange tegn på det i løpet av middagen er det vel umulig for de å ikke legge merke til og dermed mistenke en diagnose.. Har venner som er psykologer, de har sine problemer på privaten de også. Men veldig gode samtalepartnere. Anonymkode: da740...40e 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tør ikke snakke fritt i frykt for at de skal analysere meg og konkludere med en eller annen psykisk sykdom, personlighetsforstyrrelse eller dårlige familieforhold. Anonymkode: 37f8a...447 Gjør ikke alle det? Analyserer og "tenker sitt" ut fra hva folk sier og gjør? Psykologer har ikke magiske avslørende evner heller. Så de kan ikke konkludere med diagnoser om du ikke selv avslører ting frivillig. Anonymkode: 1ba63...e57 14
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Nei. Men rett som det er skal andre ha meg til å diagnostisere noen de kjenner/ikke liker osv. 🙄 Anonymkode: 3d919...85d 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Jeg kjenner mange hobbypsykologer.. Anonymkode: 2164a...0f5 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Tviler på at psykologer er venner med mennesker som har eufp, npf og antisosial pf. De blir sjaltet ut rimelig kvikt Anonymkode: 2b135...f92 2
Cuntzilla Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Alle analyserer jo de rundt seg til en viss grad hele tiden. Det er jo en del av vanlig sosial interaksjon, og man trenger heller ingen doktorgrad for å bli hobbypsykolog. Og det at du blir innesluttet og ikke tør snakke fritt er jo dessuten bare en ting å analysere det også. Det er vel ofte kanskje enda mer interessant psykologisk sett med de som ikke vil svare eller skifter tema når noe personlig kommer opp, da tenker man virkelig at her er det noe grums under overflaten. 6
SoWhat? Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Jeg syns alle driver og diagnostiserer folk jeg. Men du må tenke fornuftig. Hvor mye tror du at du avslører av deg selv på en kveld og i selskap med flere? Tror du at psykologer er så useriøse når de vet bedre? Jeg tror ikke alle psykologer er gode psykologer, men så pass mye vet de. Det er nok mer sannsynlig at andre diagnostiserer 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Jeg foretrekker å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Spesielt i selskap er jeg lite interessert å tenke og snakke jobb. Det er langt oftere at andre er opptatt av jobben min og vil snakke, vise frem noe eller ha min mening om noe jobbrelatert enn at jeg tar det opp selv. Nå er jeg riktignok ikke psykolog men gynekolog. Anonymkode: c76c2...57f 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Vet om en psykiater som har diagnostisert sine voksne barn, men tviler på at det er noe hen gjør med alle hen møter. Anonymkode: 78f4e...95d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg foretrekker å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Spesielt i selskap er jeg lite interessert å tenke og snakke jobb. Det er langt oftere at andre er opptatt av jobben min og vil snakke, vise frem noe eller ha min mening om noe jobbrelatert enn at jeg tar det opp selv. Nå er jeg riktignok ikke psykolog men gynekolog. Anonymkode: c76c2...57f 🤣🤣🤣 Anonymkode: 6611e...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 Har en psykolog i familien, og hun kna være ganske slitsom til tider. Er veldig opptatt av å smette inn diverse kunnskap om psyken og fjerndiagnostisere, men tror kanskje det heller er personligheten hennes som gjør det, ikke det at hun er psykolog. Anonymkode: b0d5d...e28 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #15 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I min omgangskrets har de aller fleste høyere utdanning. Det er uunngåelig at det dukker opp en psykolog nå og da. F.eks. kan det være middagsinvitasjoner hvor det kommer venner av venner som jeg ikke har møtt før. Viser det seg at en av de er psykolog blir jeg veldig innesluttet hele kvelden. Jeg tør ikke snakke fritt i frykt for at de skal analysere meg og konkludere med en eller annen psykisk sykdom, personlighetsforstyrrelse eller dårlige familieforhold. Synes dette er veldig slitsomt og har takket nei til invitasjoner med mindre jeg har full kontroll på hvem som deltar. Anonymkode: 37f8a...447 Nei, på fritiden orker jeg ikke å jobbe.. men veldig mange spør meg om jeg tror de har det ene eller andre. Da sier jeg at jeg vet ikke, men du er i alle fall ganske uhøflig som tror jeg bruker fritiden min på å stille diagnoser. Anonymkode: f1429...51c 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 Jeg jobber med barn, og når jeg besøker venninner med barn, bryr jeg meg ikke om ting er «pedagogisk riktig» og jeg sier aldri noe om jeg ser ting jeg har villet taklet annerledes. En skal ikke tråkke på andres tær. men psykolog orker ikke engasjere seg i andres indre liv i fritiden, det har de hverken interesse eller lyst til. med vil ha feiing kose seg Anonymkode: 87f33...4a5 1
lillevill Skrevet 13. april 2021 #17 Skrevet 13. april 2021 Så bastante noen er her. Kjenner pedagoger som er skikkelig plagsomme og uempatiske mennesker som dømmer i hytt og pine. Klart er noen psykologer fæle og. Drittsekker finnes overalt i alle yrker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #18 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har en psykolog i familien, og hun kna være ganske slitsom til tider. Er veldig opptatt av å smette inn diverse kunnskap om psyken og fjerndiagnostisere, men tror kanskje det heller er personligheten hennes som gjør det, ikke det at hun er psykolog. Anonymkode: b0d5d...e28 Noen av de mest spesielle og merkelige personene jeg har møtt har hatt psykologutdanning. Men jeg er ikke hobbypsykolog, så gudene vet hva som evt. feiler dem. Tror dessverre at mange blir psykologer for å fikse seg selv. Ikke at de nødvendigvis har en alvorlig diagnose, men at de har opplevd kjipe ting som har preget dem. Og det er jo greit, for da har jo de evnen til å sette seg mer inn i situasjonen til pasienten. Men håper de virkelig syke blir avslørt. Anonymkode: cb2ce...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #19 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen av de mest spesielle og merkelige personene jeg har møtt har hatt psykologutdanning. Men jeg er ikke hobbypsykolog, så gudene vet hva som evt. feiler dem. Tror dessverre at mange blir psykologer for å fikse seg selv. Ikke at de nødvendigvis har en alvorlig diagnose, men at de har opplevd kjipe ting som har preget dem. Og det er jo greit, for da har jo de evnen til å sette seg mer inn i situasjonen til pasienten. Men håper de virkelig syke blir avslørt. Anonymkode: cb2ce...d9e Merkelig antagelse. Stemmer ikke for min del eller mine venner (vi er alle psykologer). Det er så mange merkelige ideer flere har om hvorfor vi utdannet oss til psykologer, og hvordan vi bruker kunnskapen vår. I selskap etc har jeg null interesse av å aktivt sitte og vurderer de andres psykiske helse. Klart, er det noen som viser en merkelig atferd eller har voldsomme svinginger mtp følelser, så vil jeg legge merke til det, men utover det ville jeg ikke gjort noe mer. Forskjell på jobb og fritid . Anonymkode: 44a12...644 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Skrevet 15. april 2021 De som tror de vet mye om psykologi, men egentlig bare vet litt er de som er verst til å diagnosere andre. Psykologer vet at det ikle fungerer slik. Anonymkode: ee244...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå