AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Hei dere, jeg har termin i juni og bor i Sverige. Barnet har et søsken på 3 år og når jeg går i permisjon får søskenet bare 15 timer i barnehagen i uka. Da fra 08:30 til 13:30 tirsdag, onsdag og torsdag. (vanlig regel i Sverige) Hvordan ville dere lagt opp disse dagene med tanke på henting og levering i barnehagen fra babyen er rundt 2 måneder? Hvordan ville dere lagt duppene til og slik, dere som har gode soverutiner? Og siden dere er ramaskrik i Norge når man må være hjemme med to på grunn av barnehage-stenging, så antar jeg dere har noen gode tips for de to andre dagene der jeg må være hjemme med begge? Anonymkode: 4ed99...2ed
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Vi hadde gode søvnrutiner, men duppene ble likevel ikke helt forutsigbare før i 7-måneders alder da barnet gikk over til 2 dupper. Duppene varierte før det veldig i lengde, så om vi måtte hentet og levert til spesifikke tidspunkt hadde jeg måttet vekke babyen titt og ofte. En bekjent har brukt søvnprogrammet til Little Ones fra babyen var ganske liten og til den var over året, med stor suksess. De har helt faste dupper hver dag, og vekket babyen både om morgenen og etter duppene for å følge programmet slavisk. Kanskje noe for dere om dere er avhengig av helt faste sovetider. Hadde nyfødt baby og 3-åring under koronastenging i fjor. Det var ikke bare-bare å ikke ha noe avlastning i det hele tatt, når babyen i tillegg var såpass liten og avhengig av nærkontakt for å sove. Anbefaler bæresele/sjal på det sterkeste, tror nok det er der aller beste tipset jeg har til deg! Anonymkode: 52de4...f75 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Babyer er så forskjellige, med ulikt behov for søvn og våkentid mellom sovestrekkene. Hvis det er mulig å gå/trille til barnehagen, går det kanskje an å gjøre det hvis babyen skal sove da? Og da også evt. prøve å legge opp til soving når du skal hente og levere i barnehagen, og holde på det også de dagene det ikke er barnehage. Her hadde jeg babyen enten i vogn eller i bæresjal mens jeg var ute med storesøsteren. Men baby nr. to her var en rolig type, og koste seg med det. Sov når hun ble trøtt og kikket rolig på verden når hun var våken. Det hadde nok ikke funket så greit med eldste, hun skrek når vi prøvde å trille tur de første månedene. Korona-nedstengingen kom da minste var to mnd., så da trengte jeg ikke tenke på henting/levering i barnehage. Men da det åpnet igjen gikk vi til barnehagen hvis babyen var trøtt, og så sovnet hun på veien. Ellers sier jeg meg enig med brukeren over, bæretøy var veldig nyttig for meg og. Anonymkode: 420d3...f50
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Jeg hentet og leverte med minsten i bæresjal, sov om det var sovetid og våken om hun ikke skulle sove da. Funket som en kule Anonymkode: 74a23...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå