Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagbladet.no/kjendis/american-pie-stjerna-42-ble-mamma-for-forste-gang/73627072

Hva er det som får noen til å få barn når de er så gammel!? Synes det er utrolig egoistisk med tanke på hvilke sykdommer osv. barnet kan få.

Anonymkode: f755e...e3e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tastet feil, mente 42.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mor fikk min søster når hun var 42, alt gikk fint med min søster 😂

Anonymkode: 61f68...0d1

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mor fikk min søster når hun var 42, alt gikk fint med min søster 😂

Anonymkode: 61f68...0d1

Det er ikke slik statistikk fungerer...

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange menn blir fedre når de er langt oppi 60-årene. Er det egoistisk også?

Anonymkode: eb058...f1e

Det er egoistisk av menn som kvinner å få barn når man er over 40 år.

Kanskje enda mer egoistisk av menn, siden de gjerne dør tidligere enn kvinner. 

Anonymkode: b4793...f7a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 42-åring. Føler meg mindre egoistisk enn en tenåringsmamma som får barn for å fylle et tomrom i seg, istedetfor å ta utdanning, leve, utvikle seg. Barnet mitt er veltilpasset, glad og har ligget foran på alle milepæler i tillegg til å være svært sosialt. Å få barn er mer biologisk mer enn et rasjonelt valg, men få barn har godt av å bli født inn i kaos, dårlig økonomi osv. Som eldre mamma har jeg alt på stell, har rast fra meg, er tålmodig og pedagogisk. 

Anonymkode: ad915...198

• Liker 38
Skrevet

Det er egoistisk å få barn uansett alder. Punktum. 

• Liker 31
Skrevet

Jeg er glad for Mena sin skyld. Det står i PEOPLE artikkelen at hun og ektemannen hadde prøvd å bli gravide siden 2018 før de endelig lykkes. Håper alt går bra med dem! :)

Alderen bryr jeg meg ikke om, folk får jo barn sent i dag ofte, men jeg tror ikke hun skal håpe på noen søsken til sin sønn. 

• Liker 20
Skrevet

Arve Tellefsen var da opp i sekstiårene da ei kjerring var dum nok til å gi ham unger.

AnonymBruker
Skrevet

Å få barn er ALLTID et egoistisk valg. Hadde jeg måttet velge mellom en mor som fikk meg som 42-åring og en yngre mor som dømmer andre slik du gjør hadde jeg glatt valgt første. 

Anonymkode: ba312...e31

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

I gamledager da folk levde til de var 50-70 år var det kanskje egoistisk å få barn i 40-åra. Men nå er vel gjennomsnittsalderen godt opp i 80-åra. Jeg har ihvertfall satset på at barnet mitt kommer til å være i slutten av 30-årene når en av oss foreldrene dør. Da er hen voksen og godt utrustet til å takle livet uten oss. Forøvrig mista jeg begge foreldre  som barn, de var fortsatt i 20-årene. Kan ikke si det  førte noe godt med seg å ha unge foreldre. De var umodne, selvsentrerte og kreative sjeler som hatet å bli låst inn i foreldrelivet.

• Liker 15
Gjest Smeltemann
Skrevet
Hannah80 skrev (9 minutter siden):

Det er egoistisk å få barn uansett alder. Punktum. 

Synes det er helt greit at folk får barn, bare jeg slipper å være innblandet i det. Bra for økonomien at det produseres barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I gamledager da folk levde til de var 50-70 år var det kanskje egoistisk å få barn i 40-åra. Men nå er vel gjennomsnittsalderen godt opp i 80-åra. Jeg har ihvertfall satset på at barnet mitt kommer til å være i slutten av 30-årene når en av oss foreldrene dør. Da er hen voksen og godt utrustet til å takle livet uten oss. Forøvrig mista jeg begge foreldre  som barn, de var fortsatt i 20-årene. Kan ikke si det  førte noe godt med seg å ha unge foreldre. De var umodne, selvsentrerte og kreative sjeler som hatet å bli låst inn i foreldrelivet.

Mange nordmenn dør av kreftsykdommer osv i 50-60 års alderen. Det er langt i fra alle som lever til de er 80 og unger har behov for mer familie en å gå å trampe rundt med gamle foreldrene hele livet. I tillegg mister de gjerne besteforeldre tidlig og får gjerne ikke besteforeldre til sine barn igjen. Der er INGEN fordeler for foreldre eller barn med å utsette barn til slutten av 30, begynnelsen av 40 årene. 

Anonymkode: b4793...f7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk barn som 42-åring. Føler meg mindre egoistisk enn en tenåringsmamma som får barn for å fylle et tomrom i seg, istedetfor å ta utdanning, leve, utvikle seg. Barnet mitt er veltilpasset, glad og har ligget foran på alle milepæler i tillegg til å være svært sosialt. Å få barn er mer biologisk mer enn et rasjonelt valg, men få barn har godt av å bli født inn i kaos, dårlig økonomi osv. Som eldre mamma har jeg alt på stell, har rast fra meg, er tålmodig og pedagogisk. 

Man kan få til alt det her om man får barn i tjue-/trettiårene også altså. 

Ser ut som du har et stort behov for å forsvare valget ditt. Du trenger ikke forsvare det, men du trenger heller ikke rakke ned på tenåringsmødre. 

Anonymkode: ab359...068

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...