AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #21 Skrevet 12. april 2021 Charlie Amberson skrev (4 timer siden): Dårlig fantasi om du ikke kommer på andre måter å ha det mer moro. For 30 000. Hvor mange titusener ekstra koster det når firmaet (mafiaen) finner én ørliten nesten usynlig ripe som de påstår at du eller dine venner laget? Hva koster så en litt større ripe eller en *gulp* bulk på en sånn bil? Hva foreslår du da? Hva ville du gjort med 30 000 for å ha det moro? Anonymkode: 1eba6...008
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #22 Skrevet 12. april 2021 Jeg stemmer for denne isteden Anonymkode: 70f62...4db 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #23 Skrevet 12. april 2021 Du kommer dessverre ikke langt med 300 000,- i egenkapital dersom du tenker å kjøpe bolig i Norge en dag, så jeg ville latt det være. 300 000,- er bare egenkapital til en bolig til 2 millioner, og det får du absolutt ingenting for, i alle fall ikke i sentrumsnære strøk. Så jeg ville ha realitetsorientert meg selv litt og innsett at sparingen har en LANG vei å gå før du kan blåse bort 30 K på noe helt idiotisk. Jeg ville også vært skeptisk til merkostnaden ved å lage så mye som ei ripe på en slik leiebil, evt. om utleiefirmaet finner ei ripe som var der fra før og skylder på deg... Anonymkode: 470ee...238 4
Kenelz Skrevet 12. april 2021 #24 Skrevet 12. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva foreslår du da? Hva ville du gjort med 30 000 for å ha det moro? Anonymkode: 1eba6...008 Ikke meg du siterte, men i Italia? Jeg hadde reist til Santa Maria Fella Concezione Crypts, Valle dei Mulini, Torre Argentina, Verona, deltatt i masquerade balls, besøkt ekte ost og vingård, osv. Leie bil kan man gjør overalt, men oppleve landets kultur blir litt verre. 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #25 Skrevet 12. april 2021 Kenelz skrev (9 minutter siden): Ikke meg du siterte, men i Italia? Jeg hadde reist til Santa Maria Fella Concezione Crypts, Valle dei Mulini, Torre Argentina, Verona, deltatt i masquerade balls, besøkt ekte ost og vingård, osv. Leie bil kan man gjør overalt, men oppleve landets kultur blir litt verre. Akkurat nå er det meste stengt og det er veldig lite å gjøre utenom å sitte inne å studere. Derfor kunne en roadtrip gjøre det litt mer morsomt da jeg faktisk kan oppleve noe og se noe. Anonymkode: 1eba6...008 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #26 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fordi du tenker det ikke er så mye i forhold til det totale jeg har? Anonymkode: 1eba6...008 de 300 der flyr fort avgårde det er ikke sååå mye penger. Anonymkode: 9c8ce...f56 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #27 Skrevet 12. april 2021 Du vil bruke 10% av sparepengene dine på leiebil? Må vel være den dummeste investeringen ever. Anonymkode: 83a97...688 6
Kenelz Skrevet 12. april 2021 #28 Skrevet 12. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Akkurat nå er det meste stengt og det er veldig lite å gjøre utenom å sitte inne å studere. Derfor kunne en roadtrip gjøre det litt mer morsomt da jeg faktisk kan oppleve noe og se noe. Anonymkode: 1eba6...008 åhh! Glemte helt av at corona også eksisterer i andre land! 🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #29 Skrevet 12. april 2021 Pappa betaler, eller? Anonymkode: 3f4a3...de8
Gjest questioner Skrevet 12. april 2021 #30 Skrevet 12. april 2021 Hadde heller investert 30k, hvis jeg var deg
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #31 Skrevet 13. april 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Akkurat nå er det meste stengt og det er veldig lite å gjøre utenom å sitte inne å studere. Derfor kunne en roadtrip gjøre det litt mer morsomt da jeg faktisk kan oppleve noe og se noe. Anonymkode: 1eba6...008 Ja, men opplevelsene blir jo de samme i en mer praktisk og billigere leiebil. Kanskje til og med bedre hvis bilen er større, mer komfortabel og kanskje også kan soves i (kommer an på størrelsen og hvor lang du er). Den morsomme følelsen av å få presset rompa bak i setet pga aksellerasjon kan man like gjerne oppleve på et tivoli eller ved fysisk trening og motorlyden kan man laste ned og få på øret via mobilen, selv om det kanskje ikke gir mye "guttakred" så devalueres den valuta ganske fort bare etter få år når man nærmer seg 30. Og man synes uansett ikke dette er like morsomt etter en uke i en trang bil. Det går fort over. Anonymkode: 59c31...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #32 Skrevet 13. april 2021 Når du sitter på gamlehjemmet og tenker tilbake på livet ditt er det større sjanse for at du angrer på at du ikke tar sjansen nå enn at du angrer på at du ikke sparte de til bolig. Anonymkode: 0e3ab...45a
Janzypants Skrevet 13. april 2021 #33 Skrevet 13. april 2021 Hvis dette er en drøm du virkelig har, så syns jeg du skal slå til. Er ikke sikkert du får samme sjanse senere i livet og man lever kun én gang (så vidt vi vet😅). Men sørg for å sette deg inn i alt av forsikringspapirer og slike ting før, slik at du unngår kjempekostnader ved eventuelle uhell/ulykker. På den annen side, så er 30 000 kr ganske mye penger. Jeg som ikke er spesielt bilinteressert, hadde aldri giddet og gjort det, men det er fordi at det ikke ville gitt meg personlig så veldig mye. For en som er bilinteressert, kan jo dette være det virkelig store. Idk, følg hjertet ditt.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #34 Skrevet 13. april 2021 300 000 er dessverre ikke så mye penger, så 30 000 blir automatisk en litt vel stor reduksjon i den summen. Men: hvor fort kan du spare opp 30 000 igjen? Greit å ha det med i regnestykket. Hvis du snart er ferdig med studiene og klar for jobb, eller vet at du ikke trenger å bruke flere år på å få tilbake de pengene er det ikke like dumt. Anonymkode: 1bc13...363 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #36 Skrevet 13. april 2021 Kjøp Bitcoin for 30 000 så kan du kjøpe din egen Lambo om noen år. Anonymkode: a1020...5a6
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. april 2021 #37 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi du tenker det ikke er så mye i forhold til det totale jeg har? Anonymkode: 1eba6...008 Fordi vi snakker om en Lambo Og fordi du har råd til det.
Potetjinta Skrevet 13. april 2021 #38 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Pappa betaler, eller? Anonymkode: 3f4a3...de8 Hun skriver jo at hun skal betale selv
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #39 Skrevet 13. april 2021 Jeg tror ville angret ganske kjapt etterpå, men jeg kan jo bare snakke for meg selv. Jeg leide en dyr bil da jeg var student. Var på roadtrip i en uke. LAAANGT under din sum da. Forbannet meg selv allerede på roadtripen. Irriterte meg over at jeg valgte en dyr bil med soltak bare for å få opplevelsen. Opplevelsen hadde ikke vært noe dårligere med en helt vanlig bil. Den hadde faktisk vært bedre, for da hadde jeg ikke irritert meg over min egen dumhet. Spør deg selv hvorfor du synes det er en kul tanke. Er kjøreegenskapene til en Lamborghini verdt det? Er det for at du vil føle deg posh og få en følelse av luksus? Luksusfølelse kan du få av å gå på spa også, hver mnd i et år for den summen. Anonymkode: ea40c...c00
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #40 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sjekk forsikringsbetingelsene nøye. Når du tror du har forstått det, les de et par ganger til. Anonymkode: a1020...5a6 Glemte å si dette. Har leid bil mange steder i utlandet og selv om engelsken min er nesten flytende har jeg lest det grundig. Overstiger du f.eks kjørelengde kan det bli veldig dyrt. Osv osv. Anonymkode: ea40c...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå