Gå til innhold

Kan du anbefale et sted for vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du er som meg med flere hormonelle sykdommer som gjør at det å gå ned i vekt kan være ekstremt vanskelig.  Hva vil du anbefale av kurs. Roede, Fedon, Spis deg fri osv. Det må være et sted de har litt peiling på det å ha kroniske sykdommer, og at du selv har erfaring med at de klarte å følge deg opp godt nok og man faktisk gikk ned i vekt. 

Anonymkode: 9d4d5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du har sykdommer og overvekt er nok en runde via fastlegen slik du får henvisning til ernæringsfysiolog kanskje en grei tilnærming?

(Selv gikk jeg ned på lavkarbo uten kurs men jeg hadde lav forbrenning pga inaktivitet og medisiner. Ikke helt det samme med andre ord. Det var heller ikke snakk om veldig overvekt. Jeg vet at flere med hormonforstyrrelser også følger det kostholdet.)

Anonymkode: 4fd6c...b33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har god effekt av periodisk faste (jeg har pcos og en haug andre mer plagsomme kroniske sykdommer). 

De færreste har god peiling på kroniske sykdommer dessverre. Men lavere mengder karbohydrater og periodisk faste virker å være gunstig for pcos, pga mer stabilt blodsukker og insulinresistens. 

Anonymkode: 2e94c...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du har sykdommer og overvekt er nok en runde via fastlegen slik du får henvisning til ernæringsfysiolog kanskje en grei tilnærming?

(Selv gikk jeg ned på lavkarbo uten kurs men jeg hadde lav forbrenning pga inaktivitet og medisiner. Ikke helt det samme med andre ord. Det var heller ikke snakk om veldig overvekt. Jeg vet at flere med hormonforstyrrelser også følger det kostholdet.)

Anonymkode: 4fd6c...b33

Lavkarbo har jeg prøvd i flere runder, vet det er veldig bra for meg så jeg vil helst spise det kostholdet. Men sist gang jeg prøvde  under 20 karbo, spise bare mellom kl 12 og kl 18, holdt på i 5 mnd. Gikk ned 5 kilo de første 3 mnd, også gikk jeg opp 4 kilo uten at jeg endret noe i mnd nr 4, så resultatet ble 1 kilo på 5 mnd. Så jeg trenger oppfølging så jeg ikke mister motet når man lever så strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har god effekt av periodisk faste (jeg har pcos og en haug andre mer plagsomme kroniske sykdommer). 

De færreste har god peiling på kroniske sykdommer dessverre. Men lavere mengder karbohydrater og periodisk faste virker å være gunstig for pcos, pga mer stabilt blodsukker og insulinresistens. 

Anonymkode: 2e94c...ecf

Det har jeg veldig tro på og det er det jeg har prøvd også. 5 mnd under 20 karbo, spisevindu mellom kl 12 og 18. Ned 5 kilo etter 3 mnd for så å gå opp 4 igjen i mnd 4. Holdt på i 5 mnd til sammen, gikk ned 1 kilo til sammen etter endt 5 mnd, da gav jeg opp å leve så strengt uten resultater.  Så jeg trenger noe oppfølging som kan gjøre at jeg gjør ting riktig og holder motivasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overvektsklinikken via fastlegehenvisning. 

Anonymkode: ec124...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

www.dietdoctor.com har en drøss leger og andre fagfolk som vet hva de snakker om. Masse info om sunt kosthold med fokus på vektkontroll, og mange oppskrifter.

Anonymkode: 7b987...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

www.dietdoctor.com har en drøss leger og andre fagfolk som vet hva de snakker om. Masse info om sunt kosthold med fokus på vektkontroll, og mange oppskrifter.

Anonymkode: 7b987...c9b

Nei herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei herregud

😆😆 hvorfor sier du det? Har du noe erfaring med dietdoctor?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...