Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, en god venninne har nettopp fått barn og hun har lite familie i nærheten. Jeg ønsker å stille opp ved å gå trilleturer og evt andre gjøremål (handling, vask av hus osv.). 

Når kan jeg begynne å tilby meg dette? Når er foreldrene så slitne at det de ønsker det? 

Skjønner at det er helt individuelt, både basert på barn og foreldre. Men hører gjerne deres erfaringer.

Anonymkode: c9545...fe1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å spørre så tidlig som mulig for min del!

Bare vær litt konkret, ikke si "si fra om dere trenger hjelp", for det husker man aldri. :)

Vær helt konkret "Jeg kommer på besøk i morgen ca kl tolv hvis det passer, om du sover da så venter jeg bare! Jeg går på butikken først, hva trenger dere? Jeg kan lage lunsj til oss, er pizza og salat ok?" 

Angående trilling så var det supert for oss, men vet at uke alle har baby som liker vogn. Så spør om det er aktuelt først og når baby pleier å sove. 

Det som var mest irriterende er de som skal komme på kvelden akkurat når alt er kaos og baby har kveldsuro og puppen henger konstant på tørk og pappaen uansett er hjemme 😂 Da er det bedre å bare stikke innom med middag i så fall :)

Anonymkode: ad20f...f02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tilbudt når som helst. Bare sagt, "si ifra om det er noe jeg kan gjøre". Så må de kjenne på hva de trenger og når. Det er jo fint å vite at du er der for dem :) Min er 6 uker og jeg hadde vært komfortabel med trilletur i nabolaget så de kunne trille hjem dersom babyen plutselig måtte ha mat eller noe.

Anonymkode: 4533d...4ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er bare å spørre så tidlig som mulig for min del!

Bare vær litt konkret, ikke si "si fra om dere trenger hjelp", for det husker man aldri. :)

Vær helt konkret "Jeg kommer på besøk i morgen ca kl tolv hvis det passer, om du sover da så venter jeg bare! Jeg går på butikken først, hva trenger dere? Jeg kan lage lunsj til oss, er pizza og salat ok?" 

Angående trilling så var det supert for oss, men vet at uke alle har baby som liker vogn. Så spør om det er aktuelt først og når baby pleier å sove. 

Det som var mest irriterende er de som skal komme på kvelden akkurat når alt er kaos og baby har kveldsuro og puppen henger konstant på tørk og pappaen uansett er hjemme 😂 Da er det bedre å bare stikke innom med middag i så fall :)

Hehe ja, godt poeng. Kommer litt an på hvordan foreldrene er som personer. Om de er typen som sier rett ut hva de trenger eller om de er sånne som aldri spør om hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde tilbudt når som helst. Bare sagt, "si ifra om det er noe jeg kan gjøre". Så må de kjenne på hva de trenger og når. Det er jo fint å vite at du er der for dem :) Min er 6 uker og jeg hadde vært komfortabel med trilletur i nabolaget så de kunne trille hjem dersom babyen plutselig måtte ha mat eller noe.

Bare til å mate før du sender babyen på tur, så må den ikke plutselig ha mat. Mødre må snart lære seg å slippe taket i babyen sin. 

Anonymkode: 20377...9d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

ikke si "si fra om dere trenger hjelp"

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare sagt, "si ifra om det er noe jeg kan gjøre"

Bare på Kvinneguiden. Vill gjetting 24/7.

Anonymkode: bc1aa...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og hun som sa "bare si" kommenterye rett etterpå at "ja, det er sant" :)

Vi prater sammen og utvikler oss :) Jeg er også enig i at om du vet at disse foreldrene ikke er redd for spørre om hjelp så er det bare å vente til de spør. Men i min erfaring er man så inne i bobla si at løse avtaler er vanskelig å følge opp :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare til å mate før du sender babyen på tur, så må den ikke plutselig ha mat. Mødre må snart lære seg å slippe taket i babyen sin. 

Oi wow. Så små babyer blir plutselig sultne, faktisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan det tenkes at folk er forskjellige og at når man stiller et spørsmål så kan man få ulike svar?😯

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det går fint an å mate etter klokken. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun babyer av mødre som ammer og ikke evner å gi nok mat. Det er disse ungene som gråter mest også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det går fint an å mate etter klokken. 

Stikk i strid med alle ammeråd fra fagfolk, men ok🙃 Det er forøvrig helt normalt at babyer som får morsmelk blir fortere sultne fordi denne fordøyes raskere enn erstatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...