AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Del Skrevet 12. april 2021 Vi fikk vårt første barn for bare en uke siden, og nå er mannen min blitt forkjølet. Han testet seg for corona i dag så vi venter på svar for det, men vi har levd ganske isolert så tror ikke det er det. Men uansett bør vel ikke baby bli utsatt for vanlig forkjølelsesvirus heller?! Hva gjør folk når mor eller far blir forkjølet og man har en nyfødt i hus? Alle råd tas i mot med stor takknemlighet Blir så bekymret for lille. Anonymkode: cc79e...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Del Skrevet 12. april 2021 Baby blir ganske beskyttet om du ammer. de under 6 mnd blir sjeldent forkjølet. Men la mannen holde avstand og husk god håndhygiene og vask av overflater. Anonymkode: ba1c5...428 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Del Skrevet 12. april 2021 Har tre barn og alle ble forkjølet i løpet av sine første uker. Førstemann ble smittet av pappaen, få dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Nr 2 var få uker gammel, smittet av storebror. Og yngste fikk det også når han var rundt en mnd + øyekatarr et par uker senere. Det gikk bra for alle og gikk fort over. Jeg ammet og brukte bl a morsmelk som nesedråper. Anonymkode: ae678...481 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Del Skrevet 12. april 2021 Skjønner du ikke at vanlig forkjølelsesvirus smitter på akkurat samme måte som korona? Hvis det først er sånn at han har fått et virus i seg, så har han blitt smittet av noen, og kan da like gjerne være smittet med korona som noe annet. Det at dere har levd ganske isolert utelukker ikke korona når han først har fått i seg et virus. Siden du ikke er forkjølet selv, kan du beskytte babyen ved å holde den unna far til han er symptomfri. Anonymkode: 7c512...77a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Del Skrevet 12. april 2021 Ved vanlig forkjølelse, så har vi (både da barna var nyfødte og ellers) vært ekstra nøye med håndvask, eget håndkle til tørk av hender, samt at vi vasker dørhåndtakene og der hvor man typisk tar i en dør (langs kanten på døra). Den syke slipper unna matlaging ved mye hosting og nysing. Er det ikke korona, er det ikke noe å stresse med. Babyer, selv nyfødte, tåler en forkjølelse. Mener også at baby "arver" mors antistoffer en stund etter fødsel, og ekstra lenge ved amming. Så baby vil være godt rustet, om man ser slik på det. Det var jordmor som sa dette til meg, da jeg var forkjøla da jeg fødte. Anonymkode: 696b3...204 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Del Skrevet 12. april 2021 Tja, det stemmer ikke at alt som ikke er korona er ufarlig. Det er mange luftveisinfeksjoner som kan være farlige for babyer. Og det er grunnen til at syke voksne ikke skal håndtere spebarn og at man alltid skal vaske hender. Anonymkode: 39370...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Del Skrevet 12. april 2021 Husk å ta kontakt med legevakt asap dersom babyen får feber før fylte tre måneder! Anonymkode: c32b3...dc6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi fikk vårt første barn for bare en uke siden, og nå er mannen min blitt forkjølet. Han testet seg for corona i dag så vi venter på svar for det, men vi har levd ganske isolert så tror ikke det er det. Men uansett bør vel ikke baby bli utsatt for vanlig forkjølelsesvirus heller?! Hva gjør folk når mor eller far blir forkjølet og man har en nyfødt i hus? Alle råd tas i mot med stor takknemlighet Blir så bekymret for lille. Anonymkode: cc79e...5f3 Vårt barn ble ammet og var forkjølet en gang i måneden første halvåret. De overlever helt fint! Anonymkode: 5c64f...a57 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. april 2021 #9 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Hadde jeg tatt med knusende ro. Men for å svare på hva man gjør: Absolutt ingenting😊 Endret 12. april 2021 av Rotemor 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Del Skrevet 12. april 2021 Rotemor skrev (50 minutter siden): Nei. Det er andre hensyn som er mye viktigere enn en vårforkjølelse. Det kalles perspektiv på situasjonen. Google it! Nå har de jo ikke fått svar på covidtesten da? Anonymkode: 3546b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. april 2021 #11 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå har de jo ikke fått svar på covidtesten da? Anonymkode: 3546b...bb0 Nei. Det endrer ikke hvordan far skal oppføre seg hjemme med baby. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi fikk vårt første barn for bare en uke siden, og nå er mannen min blitt forkjølet. Han testet seg for corona i dag så vi venter på svar for det, men vi har levd ganske isolert så tror ikke det er det. Men uansett bør vel ikke baby bli utsatt for vanlig forkjølelsesvirus heller?! Hva gjør folk når mor eller far blir forkjølet og man har en nyfødt i hus? Alle råd tas i mot med stor takknemlighet Blir så bekymret for lille. Anonymkode: cc79e...5f3 Ingenting. Puster med magen. Anonymkode: ca010...91b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. april 2021 #13 Del Skrevet 12. april 2021 Babyen våres var rundt 3 uker gammel da han første gang ble forkjølet. Ble smittet av far den gangen. Selv om far holdt seg unna baby omtrent etter han ble syk, Ble all like vel baby syk..mest sannsynlig fordi baby Ble smittet før far fikk symptomer. Det går ikke ann å beskytte babyer helt mot sånne ting, da mye smitter før man blir syk selv. Uansett så ble ikke baby særlig syk av å ha blitt forkjølet. Det var litt sår hals, og litt hoste, men ingen feber og heller ikke nedsatt allmenn tilstand. Vi undersøkte også med lege om dette var farlig for baby, og det er det ikke. Det er kun ved feber og nedsatt allmenntilstand at man bør ta kontakt med lege. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cer3s Skrevet 12. april 2021 #14 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Når jeg fødte i oktober var jeg selv forkjølet. Kunne ikke akkurat isolere meg fra babyen min heller 😅 så lenge dere begge er flinke med håndvask og ikke nusser på babyen skal det gå relativt fint, spesielt dersom du ammer 😊 Endret 12. april 2021 av Cer3s 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. april 2021 #15 Del Skrevet 14. april 2021 Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, avsporinger og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå