AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Håret mitt er litt tørt og litt tynt. Typisk nordisk hår. Jeg får veldig lett floker i håret og det ser fort brusete ut. Ser så mange jenter med nydelig mykt hår og er litt sjalu. Jeg har lite peiling på hår og hva jeg kan gjøre for å få det fint. Til nå har jeg bare brukt shampo beregnet for tørr hodebunn - enkelte typer shampo gjør at hodebunnen min klør ekstremt, men jeg vet ikke hvilke ingredienser jeg reagerer på. Bruker også en balsam beregnet for det samme - define sin shampoo og balsam. Har aldri brukt hårkur i livet mitt - er det noe som kan gjøre det mer mykt og mindre statisk? Jeg ødela hårbørsten min denne morgenen da jeg prøvde å gre ut flokene, så må til innkjøp av en ny Sist jeg var til frisøren fikk jeg høre at håret mitt var sunt. Men jeg synes likevel det er litt tørt og ikke så fint som det kunne vært. Bruker som regel ingen produkter i håret til vanlig og bruker aldri varme på håret. Anonymkode: 21df6...59d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hvilken konkrete produkter har du brukt? Anonymkode: f63cf...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Det handler ikke om shampoer eller "produkter" du har utenpå håret. De som selger vil selvfølgelig ha oss til å tro det. For det handler om sunt kosthold, vitaminer og mineraler du putter i kroppen og om i hvor god fysisk form du er og hvor god søvn du får. Anonymkode: eff33...d83
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det handler ikke om shampoer eller "produkter" du har utenpå håret. De som selger vil selvfølgelig ha oss til å tro det. For det handler om sunt kosthold, vitaminer og mineraler du putter i kroppen og om i hvor god fysisk form du er og hvor god søvn du får. Anonymkode: eff33...d83 Der er feil, vasker du håret med såpe dvs sulfat så tørkes det ut. Anonymkode: f63cf...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken konkrete produkter har du brukt? Anonymkode: f63cf...dfa https://define.no/produkter/shampoo/define-mild-sensitive-shampoo/ Den og balsamen som hører til. Ingenting annet. Er plaget med sensitiv hodebunn og begynner ofte å klø når jeg har brukt andre sjampoer. Anonymkode: 21df6...59d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://define.no/produkter/shampoo/define-mild-sensitive-shampoo/ Den og balsamen som hører til. Ingenting annet. Er plaget med sensitiv hodebunn og begynner ofte å klø når jeg har brukt andre sjampoer. Anonymkode: 21df6...59d Ikke rart det er tørt og flokete, shampoen inneholder sulfat som er veldig uttørkende, samtidig inneholder ingen av de silikon som gjør at håret blir mykt og glatt. Enten må du droppe både silikon og sulfat, eller benytte begge. Anonymkode: f63cf...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Sliter med det samme nå og tester ut å slutte med sjampo. Har ikke vasket håret på 1 uke nå, skyller kun med vann og masserer hodebunnen. Ska teste ut i 6 uker. Google det Anonymkode: d9a40...649
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sliter med det samme nå og tester ut å slutte med sjampo. Har ikke vasket håret på 1 uke nå, skyller kun med vann og masserer hodebunnen. Ska teste ut i 6 uker. Google det Anonymkode: d9a40...649 Jeg må ga balsam ellers floker det seg så nye at det blir ødelagt når jeg forsøker å gre ut, det går ikke. Anonymkode: f63cf...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det handler ikke om shampoer eller "produkter" du har utenpå håret. De som selger vil selvfølgelig ha oss til å tro det. For det handler om sunt kosthold, vitaminer og mineraler du putter i kroppen og om i hvor god fysisk form du er og hvor god søvn du får. Anonymkode: eff33...d83 Håret er et hardt keratin. Det reparerer seg ikke selv. Selvfølgelig trenger det pleie. Anonymkode: 5297a...10f 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Hvordan går du med håret til daglig? Hvordan sover du med håret? Anonymkode: 9908d...194
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #11 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg må ga balsam ellers floker det seg så nye at det blir ødelagt når jeg forsøker å gre ut, det går ikke. Anonymkode: f63cf...dfa Du kan fortsatt bruke balsam når du dropper sjampo, men da uten sulfater og silikon. Anonymkode: d9a40...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå