Gå til innhold

Bekymrer meg for 2 klassingen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei☺️ Beklager langt  innlegg. Det har seg sånn at jeg har en 2 klassing , nydelig flott gutt , men Som jeg jeg føler jeg ikke «kommer inn på» . han har siden han begynte på skolen hatt 1 nær venn. Dette er ei jente som han knyttet seg til fordi han var engstelig og hun var veldig «på» han. Så det ble trygt med henne.  Han ble slukt av denne jenta sånn at han ikke kom ordentlig i kontakt med de andre guttene eller jentene sånn jeg har forstått det.  Nå har jenta plutselig skiftet beite og glemt han virker det Som.  Gutten min sier han ikke bryr seg , men det ser sånn ut. Han vil ikke lenger besøke eller ha besøk av henne pga at de ikke leker sammen på skolen mer.  Får inntrykk av at det er hun som avviser han i lek.  Så han skjønner ikke vitsen med privat besøk siden hun ikke vil være med han mer . Jeg synes det er litt synd siden de har hatt så Mye glede av hverandre i ferier / helger osv . Denne jenta er en helt annen type og trumfer videre med en gang. Min er følsom.  Det virker ikke som Om han nå kommer helt inn i gutte gruppa selv om han gjerne vil har jeg inntrykk av. 😔de leker automatisk sammen i friminuttene men min må «tigge» om å få være med.  jeg

føler han er glemt blant de andre gutte foreldrene mtp invitasjoner hjem osv. vi har invitert hit men det har ikke passet. Men det rare er at det passer mellom de andre . Det har jeg sett. Ungen er snill og høflig borte. Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier bare at alt er bra, ellers så svarer han nesten ikke.  Skifter tema eller bare fnyser av den bekymra morra😅Lærer sier han har venner på skolen , men når jeg spør hvem han har lekt med får jeg ofte ikke svar.  Dette gjør meg så sliten.  Han snakker ikke om dagen sin og nekter for at noe er galt. 1 klasse begynte bra med guttevenner , men denne jenta styrte han vekk fra de med en gang og nå er jeg redd for at det har ødelagt for han. Lærer var også enig i at hun styrte han for mye. De skulle jobbe med det , men vet ikke.  Hva ville dere gjort i en sånn situasjon ? Burde jeg stole på ungen når han sier alt er fint? Burde jeg kontakte en barne psykolog eller noe? Overreagerer jeg kanskje ?  Kommer ingen vei med lærer.  Det skal sies at han sover og spiser bra og er noenlunde fornøyd / blid hjemme ☺️☺️Men får litt vondt av han når han spør etter guttene. Og jeg tør ikke spørre foreldrene da vi får avslag og det er vondt i mamma hjerte. 

Anonymkode: efcba...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la være å ta kontakt med de andre fordi de har sagt nei en gang. Spør slik:

»Hei. Min sønn vil gjerne invitere din sønn på besøk. Når kan det passe?» 

Da finner dere nok en dag☺️
Lykke til👍

Anonymkode: d86e4...623

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kan ikke la være å ta kontakt med de andre fordi de har sagt nei en gang. Spør slik:

»Hei. Min sønn vil gjerne invitere din sønn på besøk. Når kan det passe?» 

Da finner dere nok en dag☺️
Lykke til👍

Anonymkode: d86e4...623

Enig, man kommer langt med en slik melding. Vi har fått en del av de og det er greit for da kan vi avtale og det blir ikke bare på sparket.

Så må du jo bare prøve å invitere de andre hjem... Men har han bare prioritert henne og ikke vært med de andre? Da er det ikke så rart at det blir litt vanskelig å komme nå, men dere må jo bare prøve. Når de åpner opp litt så kan dere jo invitere en eller to med dere på trampolinepark og slikt, for å gjøre noe ekstra. Invitere hjem til filmkveld eller fisketur, et eller annet.  

Så må du bare mase på de andre foreldrene. Har ei i vår klasse som har en gutt som har slitt sosialt og hun ringer ofte å spør om mitt barn kan komme på besøk eller om gutten hennes kan komme til oss å være med min gutt. Er ikke noe problem det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...