AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Hei! Jeg fikk og sendte inn skattemld drn 25/3 - har ikke fått skatteoppgjør etter dette. Det jeg lurer på er om man må vente på skstteoppgjøret før man får tilbake restskatten, eller får man pengene innen tre uker etter st man leverte skattemld? Hvor lang tid tar det fra man sendte inn skattemld (uten endringer) til skatteoppgjøret kommer? Hilsen forvirret😅 Anonymkode: 37921...e9f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg fikk og sendte inn skattemld drn 25/3 - har ikke fått skatteoppgjør etter dette. Det jeg lurer på er om man må vente på skstteoppgjøret før man får tilbake restskatten, eller får man pengene innen tre uker etter st man leverte skattemld? Hvor lang tid tar det fra man sendte inn skattemld (uten endringer) til skatteoppgjøret kommer? Hilsen forvirret😅 Anonymkode: 37921...e9f De kommer som regel kjapt, men Skatteetaten har sitt på sitt rene med å si at det kan ta helt til oktober. Når du har mottat skatteoppgjøret derimot skal de komme innen 3 uker. Men da kommer de som regel samme dagen. Anonymkode: 3dc69...844
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Pengene kommer innen 3 uker etter at du får skatteoppgjøret. Når skatteoppgjøret kommer er umulig å svare på, skatteetaten kan heller ikke svare på det. Anonymkode: 13330...a58 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Jeg fikk mitt skatteoppgjør torsdag som var. Fikk Mail om at det var klar natt til torsdag, og pengene var inne før tolv torsdag. Leverte skattemeldingen mandag før påske, så det tok 2,5 uke inkludert påskeuken. Anonymkode: ac031...977
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Restskatt betyr at du må betale. Anonymkode: 3a255...066 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Restskatt er noe du skylder. Stod det et minustegn foran beløpet når du sendte inn? Anonymkode: 88b53...52c 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Hvis man gjør endringer i skattemeldingen, eller noen må regne ut noe på skattemeldingen, vil det da ta en god stund lenger før man får skatteoppgjøret? Anonymkode: 2f81e...bb6
Million Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man gjør endringer i skattemeldingen, eller noen må regne ut noe på skattemeldingen, vil det da ta en god stund lenger før man får skatteoppgjøret? Anonymkode: 2f81e...bb6 Det at noen tar lenger tid etter endringer, skyldes vel hovedsaklig at noen av de blir plukket ut tilfeldig for kontroll manuelt. Ikke alle. Alle endringer folk gjør i skattemeldingene sine blir nok ikke gransket manuelt av ansatte i skatteetaten. Det har de ikke folk nok til. Det går nok automatisk via datasystemer, som "leser" endringene. Tror ikke det forsinker noen utbetaling. Endret 12. april 2021 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå