AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Hei. Jeg har nettopp fått meg jobb i det offentlige og får nå pensjon fra KLP (offentlig tjenestepensjon?) og lurer på om jeg har misforstått noe totalt her eller om det faktisk er så godt som det høres ut som? der jeg jobber nå får jeg 5% pensjon. Når jeg nå bytter jobb blir jeg trukket 2% i pensjon fra egen lønn men i gjengjeld setter arbeidsgiver av 15-20% i pensjon til meg. Er det sant? Det er jo vanvittig mye. Eller har jeg misforstått? Anonymkode: 63958...816
Flores Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Klp ansatte blir trukket 2% i pensjon. Det er din pensjon som arbeidsgiveren din trekker resten blir fra folketrygden det er den "skjulte pensjonen" usikker om det er de 15-20% som du nevner til. Det er sikkert alderspensjon fra folketrygden du sikter til? Men du kan gjerne simulere hva din pensjonen blir på KLP sine sider. Gjør dette nå. Det er egentlig ikke all verdens pensjon en kan skryte seg til. Har selv funnet ut og jeg kommer til å få ca 20.000 kr brutto men har litt mer enn 25-30 år til jeg blir pensjonist, men uansett så bør man definitivt spare ved siden av!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå