Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Usikker hvordan jeg egentlig skal begynne. Men here we go:

Var sammen med en mann i 7 år. Vi fikk tre fine gutter sammen. 
De ble et brudd mellom meg og barnefar pga psykisk helse hos far. Har ikke lyst å utdype akkurat dette.
Etter bruddet havnet vi i en stygg barnefordelingssak og BV var innblandet. Jeg vant denne saken, selv om han saksøkte meg og samværet har vær så som så. 
I dommen ble eksen min pålagt hjelp til hans psykiske utfordringer (noe han har gjort). Dette er nå 3 år siden.

Vi har begge vært singel utenom litt her å der, siden vi gikk fra hverandre. Og kontakten mellom oss har ikke alltid vært bra. 
Men de siste månedene har vi hatt et fantastisk samarbeid og klare å møtes sammen med/for barna. Noe som har gjort at jeg har fått følelser for han igjen, da jeg blir kjent med en bedre og forbedret mann jeg ble kjent med for 10 år siden. Og han for meg...

Og her blir jeg usikker.. skal jeg holde meg unna og fortsette livet som den er og bare nyte det gode samarbeidet eller skal jeg utforske dette? Som sagt, det er 3 barn innblandet og orker ikke ett brudd igjen..

Anonymkode: 4444b...7b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ventet med lenge. Har dere et fint samarbeid i to år, kan du vurdere. Ikke etter noen mnd. Et menneske forandrer seg sjeldent. Men kan skjerpe seg noen mnd... vent å se

Anonymkode: bc63a...6b0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

NEI, HOLD DEG UNNA, FOR GUDS SKYLD!!!

Anonymkode: 10ea6...4fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å leke med livet til deres barn. Hvis det er bra samarbeid nå, så ikke gamble med det! 

Anonymkode: 344f9...6d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vent i flere år i allefall. 

Anonymkode: 9592d...499

AnonymBruker
Skrevet

Ville latt det gå et par år, ikke bare noen måneder. Og dere må være helt sikre på at det kommer til å fungere hvis dere bestemmer å bli sammen igjen

Anonymkode: d7620...a69

Gjest Maxwell
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

skal jeg holde meg unna og fortsette livet som den er og bare nyte det gode samarbeidet 

👆 Nå vet jeg ikke hva han har slitt med, men dette høres mest fornuftig ut utifra det du skriver.

Endret av Maxwell
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei

Usikker hvordan jeg egentlig skal begynne. Men here we go:

Var sammen med en mann i 7 år. Vi fikk tre fine gutter sammen. 
De ble et brudd mellom meg og barnefar pga psykisk helse hos far. Har ikke lyst å utdype akkurat dette.
Etter bruddet havnet vi i en stygg barnefordelingssak og BV var innblandet. Jeg vant denne saken, selv om han saksøkte meg og samværet har vær så som så. 
I dommen ble eksen min pålagt hjelp til hans psykiske utfordringer (noe han har gjort). Dette er nå 3 år siden.

Vi har begge vært singel utenom litt her å der, siden vi gikk fra hverandre. Og kontakten mellom oss har ikke alltid vært bra. 
Men de siste månedene har vi hatt et fantastisk samarbeid og klare å møtes sammen med/for barna. Noe som har gjort at jeg har fått følelser for han igjen, da jeg blir kjent med en bedre og forbedret mann jeg ble kjent med for 10 år siden. Og han for meg...

Og her blir jeg usikker.. skal jeg holde meg unna og fortsette livet som den er og bare nyte det gode samarbeidet eller skal jeg utforske dette? Som sagt, det er 3 barn innblandet og orker ikke ett brudd igjen..

Dere samarbeider godt nå, hvorfor endre på det så tidlig? Ville ventet en god stund og se om dette er noe varig, eller om det er kortsiktig "han skjerper seg" greie. Barna har det nå stabilt ser det ut som, hvorfor risikere dette så tidlig? Ta deg god tid er mitt råd.

Skrevet

Psykiske utfordringer, barnevernet ble involvert, stygg barnefordelingssak der du vant og han ble dømt til å gå i behandling, nå er han en forbedret mann... Av dette leser jeg at han muligens var psykisk ustabil og voldelig...? 

I såfall må du ikke finne på å gå tilbake til ham. Gled deg over det gode samarbeidet dere har nå, og vit at straks dere tilbringer hverdagene sammen med bekymring, husarbeid, skrik og skrål og dårlig tid, så blir han irritert, sint og stresset, og hvordan reagerer han da? På automatikken slik vi alle gjør. 

I stressede eller utfordrende situasjoner forsvinner vår fornuft ut vinduet og vi handler på ryggmarksrefleks, dvs på samme måte som vi har gjort siden tidlig voksen alder. De færreste mennesker klarer å endre slike mønstre fullstendig, fordi de sitter så dypt.

I hyggelige og lite utfordrende situasjoner klarer vi alle å være snille og greie, for da koster det oss ingenting. Det er i motvind vårt sanne ansikt kommer frem, og de som ikke har gode strategier da, vil ikke klare å håndtere presset på en ok måte, men tar det istedenfor ut på andre. Har han lært seg gode strategier for vanskelige situasjoner og faktisk øvd på det lenge slik at han vet at han har klart å endre seg? Ikke vær naiv!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (11 timer siden):

Psykiske utfordringer, barnevernet ble involvert, stygg barnefordelingssak der du vant og han ble dømt til å gå i behandling, nå er han en forbedret mann... Av dette leser jeg at han muligens var psykisk ustabil og voldelig...? 

I såfall må du ikke finne på å gå tilbake til ham. Gled deg over det gode samarbeidet dere har nå, og vit at straks dere tilbringer hverdagene sammen med bekymring, husarbeid, skrik og skrål og dårlig tid, så blir han irritert, sint og stresset, og hvordan reagerer han da? På automatikken slik vi alle gjør. 

I stressede eller utfordrende situasjoner forsvinner vår fornuft ut vinduet og vi handler på ryggmarksrefleks, dvs på samme måte som vi har gjort siden tidlig voksen alder. De færreste mennesker klarer å endre slike mønstre fullstendig, fordi de sitter så dypt.

I hyggelige og lite utfordrende situasjoner klarer vi alle å være snille og greie, for da koster det oss ingenting. Det er i motvind vårt sanne ansikt kommer frem, og de som ikke har gode strategier da, vil ikke klare å håndtere presset på en ok måte, men tar det istedenfor ut på andre. Har han lært seg gode strategier for vanskelige situasjoner og faktisk øvd på det lenge slik at han vet at han har klart å endre seg? Ikke vær naiv!

Takk, dette var det beste jeg har lest på lenge og fikk fornuften komme frem igjen. Takk!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk, dette var det beste jeg har lest på lenge og fikk fornuften komme frem igjen. Takk!

Takk for de fine ordene. Jeg ønsker deg alt godt og håper du finner en vidunderlig og skjønn mann som er god mot deg ❤️.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingen ting om hans psykiske helse nå og hvordan oppfølging han får. 

Stabilitet for barna bør uansett prioriteres. 

Anonymkode: a3253...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Avvent før du velger å gå tilbake. Jeg var sammen med ei dame som var borderliner, vi kom sanne igjen, emn det varte ikke lenge siden hun var i psykisk ubalanse. Du kommer til å ødelegge mye mer hvis du velger å ta ham tilbake nå. Hvis det ryker til igjen så er det mulig barnevernet tar barna ifra deg, så ikke lek med dette før han har bevist over lengre tid at han er verdig å ta tilbake. Det kan være fullkomment nåsom dere ikke bor sammen, men det kan fort forandre seg hvis dere er sammen under samme tak hver dag.

Anonymkode: b2fb7...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Oslodamen skrev (12 timer siden):

Takk for de fine ordene. Jeg ønsker deg alt godt og håper du finner en vidunderlig og skjønn mann som er god mot deg ❤️.

Igjen, tusen takk. Jeg har virkelig vært egoistiske og vært i ei boble der jeg håper, tror og lengter etter noe som enten ikke finnes eller er kortvarig. Jeg kommer alltid til å være svak for denne mannen, og det gjør meg nok litt «ustabil» i denne situasjonen. 
takk for gode ord ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...