AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Lønnstabell spekter (sykehusene) Lønnstabell kommuner: ..og her ser dere hvor mye overtid jeg fikk lov til å jobbe i 2020: Anonymkode: cdbda...897
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Sånn, til dere som mener at man tjener sp veldig mye som sykepleiere, og at man kan jobbe så mye overtid man bare ønsker og derved kan tjene maaaasse penger.. Anonymkode: cdbda...897 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Finner frem popcorn, og venter bare på nettrollene som mener man blir millionær av å være sykepleier, og at det er så urettferidg at man kan tjene flere millioner i året som sykepleiere. Anonymkode: 860b6...041 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Lønnstabellen du legger frem for kommunen stemmer ikke? Jeg har 8 år med erfaring og tjener 480 000,-, ikke 520 000,-. hilsen spes. spl. Anonymkode: 74278...101
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Jeg synes grunnlønnen er helt kurant for personer som kun har bachelorgrad. Er enig med dem som mener tilleggene kunne økes noe. Anonymkode: 3d80d...f14 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lønnstabellen du legger frem for kommunen stemmer ikke? Jeg har 8 år med erfaring og tjener 480 000,-, ikke 520 000,-. hilsen spes. spl. Anonymkode: 74278...101 Den stemmer, da får du enten feil lønn, eller så får du ikke betalt for kompetansen din (ansatt i en stilling som ikke stiller krav til spesialkompetanse?) Anonymkode: cdbda...897
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Dette er særdeles gode lønnsnivåer. Det er minstelønn, noe som betyr at de fleste tjener mer enn dette. Dette er OFFISIELLE tall på hva faktisk en gjennomsnittlig sykepleier tjener. Tallene er gitt av norske myndigheter. Anonymkode: f5408...abc 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den stemmer, da får du enten feil lønn, eller så får du ikke betalt for kompetansen din (ansatt i en stilling som ikke stiller krav til spesialkompetanse?) Du vet at det er KS som er drifter kommunene og ikke spekter? Vi har andre lønnstrinn i kommunene. Ser at du har lagt ved spekter sin lønnstabell når du refererer til kommunene. Anonymkode: 74278...101 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Finner frem popcorn, og venter bare på nettrollene som mener man blir millionær av å være sykepleier, og at det er så urettferidg at man kan tjene flere millioner i året som sykepleiere. Anonymkode: 860b6...041 Du har rett at sykepleierne tjener faktisk millionlønn. Det er ikke urettferdig. Deres egen fagblad rapporterer om det: https://sykepleien.no/2019/05/her-jobber-sykepleiere-som-har-millionlonn Anonymkode: f5408...abc 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet at det er KS som er drifter kommunene og ikke spekter? Vi har andre lønnstrinn i kommunene. Ser at du har lagt ved spekter sin lønnstabell når du refererer til kommunene. Anonymkode: 74278...101 Anonymkode: cdbda...897
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er særdeles gode lønnsnivåer. Det er minstelønn, noe som betyr at de fleste tjener mer enn dette. Dette er OFFISIELLE tall på hva faktisk en gjennomsnittlig sykepleier tjener. Tallene er gitt av norske myndigheter. Anonymkode: f5408...abc Når grunnlønn er ca 420.000 for en sykepleier uten ansennitet, sier det seg selv at man må jobbe enormt mye overtid for å komme opp på 580.000. Det burde du og forstå. Anonymkode: 5f9aa...b64 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Lønnstabell spekter (sykehusene) Lønnstabell kommuner: ..og her ser dere hvor mye overtid jeg fikk lov til å jobbe i 2020: Anonymkode: cdbda...897 Er dette før eller etter skatt? Anonymkode: ef69a...4d2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette før eller etter skatt? Anonymkode: ef69a...4d2 Før skatt selvfølgelig Anonymkode: cdbda...897
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #14 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er særdeles gode lønnsnivåer. Det er minstelønn, noe som betyr at de fleste tjener mer enn dette. Dette er OFFISIELLE tall på hva faktisk en gjennomsnittlig sykepleier tjener. Tallene er gitt av norske myndigheter. Anonymkode: f5408...abc Se fleste ligger på minstelønn, mens steder som er desperate etter sykepleiere tilbyr ofte bedre vilkår, eller de tilbyr full ansiennitet for ferske sykepleiere. Noen klarer også å forhandle opp lønnen. Og Oslo kommune lønner bra og er nok med på å trekke opp snittet. Anonymkode: cdbda...897 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #15 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lønnstabell spekter (sykehusene) Lønnstabell kommuner: ..og her ser dere hvor mye overtid jeg fikk lov til å jobbe i 2020: Anonymkode: cdbda...897 Vel, jeg «fikk lov» til å jobbe hundrevis av timer overtid i fjor, men fikk ikke en krone betalt for det. Høyere utdanning enn en sykepleier har jeg også, og ikke bedre lønn. Jeg tror mange sykepleiere behøver å virkelighetsorienteres litt. 🤔 PS: Dersom du faktisk ønsker å jobbe overtid så bytt jobb til f. eks. kommunehelsetjenesten. Der får du 100% stilling på dagen og det er flust av ekstravakter å få. Anonymkode: 5860c...9d9 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Før skatt selvfølgelig Anonymkode: cdbda...897 Da er det ganske vilt at noen kritiserer lønnen til sykepleiere.. de fortjener hver krone og skulle hatt enda mer!!! Jeg er helt nyutdannet og har hatt jobben min i 3 mnd. Et helt annet yrke, men med bachelor. Jeg har 560000 i året. Så lommer overtid og bonus i tilegg. Hvorfor er det så stor forskjell? Anonymkode: ef69a...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #17 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, jeg «fikk lov» til å jobbe hundrevis av timer overtid i fjor, men fikk ikke en krone betalt for det. Høyere utdanning enn en sykepleier har jeg også, og ikke bedre lønn. Jeg tror mange sykepleiere behøver å virkelighetsorienteres litt. 🤔 PS: Dersom du faktisk ønsker å jobbe overtid så bytt jobb til f. eks. kommunehelsetjenesten. Der får du 100% stilling på dagen og det er flust av ekstravakter å få. Anonymkode: 5860c...9d9 Du misforstår! Folk bruker som argument at sykepleiere kan jobbe så mye ekstra for å spe på lønna, og dere frem det som et argument på hvor heldige vi er. (Altså, jeg jobber i snitt 3 gratistimer hver eneste uke, i tillegg til jeg det siste året ikke har hatt en eneste uforstyrret lunsjavvikling selv om vi har ubetalt lunsj. Så tar du med det kan vi si 5 tiner gratis hver uke) Anonymkode: cdbda...897 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #18 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det ganske vilt at noen kritiserer lønnen til sykepleiere.. de fortjener hver krone og skulle hatt enda mer!!! Jeg er helt nyutdannet og har hatt jobben min i 3 mnd. Et helt annet yrke, men med bachelor. Jeg har 560000 i året. Så lommer overtid og bonus i tilegg. Hvorfor er det så stor forskjell? Anonymkode: ef69a...4d2 Fordi sykepleiere lønnes av statskassa regner jeg med. Anonymkode: cdbda...897
pantyhoselover Skrevet 12. april 2021 #19 Skrevet 12. april 2021 Hovedtariffavtalen §3 i Staten: "Ved ansettelse avlønnes arbeidstaker med høyere akademisk utdanning (mastergrad) med minimum kroner 458 900 i årslønn." Denne gruppen har 2 års lengre høyskole-/ universitetsutdannelse enn sykepleiere og ca. 150.000,- mer i studielån. En spesialsykepleier har omtrent samme lønn, og omtrent like land utdannelse. Generelt bør man nok heller si at statsansatte med 3 års høyskole-/ universitetsutdannelse eller mer har for lav lønn. Statsansatte med mastergrad ligger i gjennomsnitt 200.000,- under ansatte i tilsvarende stillinger i privat sektor. Dette er ikke først og fremst et sykepleierproblem, men et problem for alle offentlig ansatte med høyere utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #20 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel, jeg «fikk lov» til å jobbe hundrevis av timer overtid i fjor, men fikk ikke en krone betalt for det. Høyere utdanning enn en sykepleier har jeg også, og ikke bedre lønn. Jeg tror mange sykepleiere behøver å virkelighetsorienteres litt. 🤔 PS: Dersom du faktisk ønsker å jobbe overtid så bytt jobb til f. eks. kommunehelsetjenesten. Der får du 100% stilling på dagen og det er flust av ekstravakter å få. Anonymkode: 5860c...9d9 Har motsatt erfaring fra kommunehelsetjenesten. Ja, lett å få 100 % stilling, men de utnyttet meg i mye større grad til å gå korte vakter (6,25 t) sånn at jeg jobbet mange flere dager enn på sykehuset (de korteste vaktene er 7,5 timer), og det var ikke velkomment når det ble overtidsarbeid. Anonymkode: 44455...ca7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå