AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Hei Jeg og dama er i en knipe.. vi har behov for aa kjope en leilighet. Hun har fast jobb, jeg mistet jobben for1 aar siden og er fortsatt paa dagpenger paa let etter jobb. Vi har oppspart kapital og hun tjener ok, bra nok til aa haandtere husleie og alt som medfolger uten meg til og med. Men banken sier nei. De sier at jeg er en "byrde". Som hun kanskje maa forsorge om 1 aar. Med hennes inntekt trenger hun egentlig ikke min inntekt for aa faa ting til aa gaa rundt. Dessuten har vi nok av oppspart kapital, telles det for ingenting at vi har vart flink til aa spare? Hvorfor er det saa vanskelig aa faa laan? Maa vi virkelig separere oss eller skille oss for aa fdigjore henne slik at hun faar laan? Systemet er hol i huet... Anonymkode: d4b51...898
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hvilken bank er det som sier noe sånt? Anonymkode: bc892...06d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Glemte aa si at vi har et barn. Som visstnok teller med i en eller annen likning. Vaart forste husskjop, saa mye vi tydeligvis ikke vet om.. f eks at banken tenker paa hver menneske som ikke bringer inn inntekt, som en kostnad/byrde.. Anonymkode: d4b51...898
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Glemte aa si at vi har et barn. Som visstnok teller med i en eller annen likning. Vaart forste husskjop, saa mye vi tydeligvis ikke vet om.. f eks at banken tenker paa hver menneske som ikke bringer inn inntekt, som en kostnad/byrde.. Anonymkode: d4b51...898 Jeg skjønner at det er sårt for deg, men realiteten ER jo at ethvert mennesker som ikke bringer inn inntekt, er en økonomisk byrde. Gjør alt du kan for å få deg en jobb! Anonymkode: 4947a...763 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner at det er sårt for deg, men realiteten ER jo at ethvert mennesker som ikke bringer inn inntekt, er en økonomisk byrde. Gjør alt du kan for å få deg en jobb! Anonymkode: 4947a...763 Nei. Realiteten er at banken vi ha oss separert for aa i det hele tatt faa laan. For aa i det hele tatt faa starte et liv. Anonymkode: d4b51...898
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Tviler egentlig på at banken har brukt ordet «byrde», men om dere har bare en inntekt og dama di må brødfø både deg og barnet, så sier det seg selv at banken ikke vil inngå noen låneavtale med dere. I motsetning til utleiere så må banken vurdere at dere greier alle utgiftene, ikke bare lån og husleie. Utleier skal ha inn bare husleie og om dere sulter ved siden av brødboksen bryr ikke en utleier seg om, men banken må ta høyde for at dere ikke gjør det. vent heller til kjøp av bolig til du er tilbake i fast jobb. Anonymkode: dcabb...280 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Det velger du selv! Anonymkode: b3aba...11a 1
Maleficenta Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei Jeg og dama er i en knipe.. vi har behov for aa kjope en leilighet. Hun har fast jobb, jeg mistet jobben for1 aar siden og er fortsatt paa dagpenger paa let etter jobb. Vi har oppspart kapital og hun tjener ok, bra nok til aa haandtere husleie og alt som medfolger uten meg til og med. Men banken sier nei. De sier at jeg er en "byrde". Som hun kanskje maa forsorge om 1 aar. Med hennes inntekt trenger hun egentlig ikke min inntekt for aa faa ting til aa gaa rundt. Dessuten har vi nok av oppspart kapital, telles det for ingenting at vi har vart flink til aa spare? Hvorfor er det saa vanskelig aa faa laan? Maa vi virkelig separere oss eller skille oss for aa fdigjore henne slik at hun faar laan? Systemet er hol i huet... Anonymkode: d4b51...898 kan hun ta opp lån i bare sitt navn?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Er dere gift er hun faktisk nødt til å forsørge deg. Og siden dagpenger ikke er varig inntekt har ikke banken sikkerhet nok til å gi dere lån. Synd og vanskelig, men sånn er nå reglene, det er avtalen man inngår når man gifter seg. Du får søke jobber som en gal, selv om jeg skjønner at det er vanskelig for tiden. Anonymkode: 403e4...a7c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå