Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kjenner jeg gruer meg skikkelig, og får helt avsmak for babyen når jeg tenker på det. Nesten så jeg håper den ikke klarer seg.

flere som hadde det sånn? Hvordan gikk det når babyen ble født?

Har prøvd å snakke med de på helsestasjonen, men blir bare avfeid med at alle SKAL amme..

Anonymkode: 5dafd...324

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er da bare til å gi mme. Amming er oppskrytt, slitsomt og baby er låst til deg. 

Anonymkode: adff8...b12

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er da bare til å gi mme. Amming er oppskrytt, slitsomt og baby er låst til deg. 

Nå er det i grunn sånn at mødre som gir MME sover dårligere enn mødre som ammer, så amming er faktisk mindre slitsomt. 

TS: du kan jo vente å se til etter du har født, hva du føler for da. Amming er selvsagt det beste for mor og barn når det funker, men funker det ikke er MME et alternativ selv om det er mer styr.

Anonymkode: a7d4c...d99

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det i grunn sånn at mødre som gir MME sover dårligere enn mødre som ammer, så amming er faktisk mindre slitsomt. 

TS: du kan jo vente å se til etter du har født, hva du føler for da. Amming er selvsagt det beste for mor og barn når det funker, men funker det ikke er MME et alternativ selv om det er mer styr.

Hvorfor sover de dårligere? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var et godt tips. Føler man i det minste må gi råmelken, men tanken på å legge ungen til brystet er bare helt grusom

AnonymBruker
Skrevet

Du kan pumpe de første ukene som er de aller viktigste. Ingen mme kan erstatte antistoffene du produserer, de gir barnet ditt immunforsvar og forutsetninger for hele livet, så der kommer barnet først - uten unntak. Hvis du mistrives videre med pumping kan du jo vurdere mme. 

Anonymkode: 4fda2...046

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke min erfaring i det hele tatt. Er nok helt motsatt, kjære deg. 

Ts, anbefaler å gå rett på mme. Ikke prøv amming, det er styrete, baby hyler og du får vondt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du endrer oppfatning når babyen kommer og blir lagt til brystet. Hvis ikke så er det ingen andre som kan bestemme om du skal amme eller ikke.

Om det er helt ille og du gjerne likevel vil gi babyen råmelk kan du håndmelke og gi på kopp, eventuelt også pumpe når melken kommer ordentlig i gang. Dette får du hjelp til på barsel.

Anonymkode: 164c7...0d6

• Liker 5
Skrevet (endret)

MIN erfaring er at mme funker best for oss. Etter 2 mnd med slit for å få det til var det en lettelse og gi det opp og endelig få kvalitetstid med babyen. Mme er ikke mye styr, invester i en babybrezza, verdt pengene! Jeg ga flaske 1 gang om natten. Baby sov i ca 14 timer så det ødelagte ikke min nattesøvn. Mitt barn er friskere en de vi har rundt oss som ammet til rundt året. 

Hvis du skal gi baby råmelk vil det begynne å sette i gang produksjonen, ville revurdert det om det er et ønske om å ikke amme. 

Endret av Mellion
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Følte det samme som deg, men valgte å amme på tross av det pga. helsefordelene. Det jeg gjør er å pumpe å gi morsmelk på flaske + amming. Ja, det gjør litt vondt de første ukene og amme, men det går over. Nå er ammestundene på morgenen noe jeg gleder meg til hver dag, er så koselig. Min baby er snart 1 mnd og hadde aldri trodd at jeg skulle trives med amming. For å ikke snakke om at man raser ned i vekt! jeg gikk opp 12 kg i svangerskapet, og er allerede tilbake til vekta jeg hadde før graviditeten, og jeg har ikke trent eller spist spesielt sunt. 

Anonymkode: 48152...d9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mellion skrev (14 minutter siden):

Hvorfor sover de dårligere? 

Dette er jo svært individuelt, men jeg opplevde at jeg sov bedre når jeg ammet enn da jeg gav flaske. Babyen våknet ofte uansett pga plager/kolikk. Når jeg ammet var det bare til å legge den til brystet og sove videre, mens når jeg gav flaske måtte vi jo stå opp for å lage den, og så bruke tid på flaskemating, noe som ofte kunne ta ganske lang tid for oss.

Anonymkode: 164c7...0d6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

kjenner jeg gruer meg skikkelig, og får helt avsmak for babyen når jeg tenker på det. Nesten så jeg håper den ikke klarer seg.

Har prøvd å snakke med de på helsestasjonen, men blir bare avfeid med at alle SKAL amme..

du må ikke amme. Du kan gi mme. Flaskebarn vokser til de også. Min unge ble flaskebarn fordi vi ikke fikk til ammingen. Gikk veldig fint. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

joda men det går

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor orker du ikke tanken på å amme? Hva gruer du deg for? Selv opplevde jeg det som noe seksuelt invaderende, som om jeg gjorde noe seksuelt mot barnet mitt (jeg har vært utsatt for overgrep selv), så for min del var det totalt uaktuelt å amme. Legen forsto det og jeg fikk tabletter for å stoppe melkeproduksjon umiddelbart etter fødselen. Jeg har aldri angret, for jeg klarte ikke noe annet, men selvsagt er det best for barnet å bli ammet. Dersom man klarer det.

Anonymkode: 470e6...b48

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være mer angstfullt for deg å tenke på at du frarøver barnet ditt den beste næringen som finnes, på grunnlag av dine avasjoner. Angst er ikke et uoverkommelig hinder - det kan behandles. Går ut i fra at du ser for deg å stille opp for ditt barn på alle måter du kan i årene fremover. Kanskje dette starter med å ta på alvor behandling mot angst for dette? Har selv gått til kognitiv terapi og ble behandlet for angst og depresjon. Det er beinhardt og tøft, men jeg ble frisk i løpet av svært kort tid for angsten. Hadde noen sagt det til meg for mange år siden kunne jeg hatt et mye bedre liv de siste 15 årene! De fleste diagnoser kan behandles, og absolutt angst! Ikke la det styre av det:) lykke til! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være mer angstfullt for deg å tenke på at du frarøver barnet ditt den beste næringen som finnes, på grunnlag av dine avasjoner. Angst er ikke et uoverkommelig hinder - det kan behandles. Går ut i fra at du ser for deg å stille opp for ditt barn på alle måter du kan i årene fremover. Kanskje dette starter med å ta på alvor behandling mot angst for dette? Har selv gått til kognitiv terapi og ble behandlet for angst og depresjon. Det er beinhardt og tøft, men jeg ble frisk i løpet av svært kort tid for angsten. Hadde noen sagt det til meg for mange år siden kunne jeg hatt et mye bedre liv de siste 15 årene! De fleste diagnoser kan behandles, og absolutt angst! Ikke la det styre av det:) lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

guilttripping funker fjell eller hva. .

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg heller har ikke helt den «feelingen» for amming som de fleste andre har, å ønsker egentlig ikke å amme, samtidig så er det jo lett å flekke ut en pupp istedenfor å sterilisere, koke, kjøle ned osv for å blande mme.

Anonymkode: 1376f...0d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

guilttripping funker fjell eller hva. .

Hvis innlegget mitt førte til det beklager jeg! Det var ment som et innspill for å skifte fokus fra bekymringene og over til handling som kanskje kan være til hjelp. Alle råd og tips må jo vurderes av ts om det er aktuelt for henne, men at hun skal føle seg dårlig pga noen av rådene er på ingen måte greit. Kjære ts, hvis jeg ga deg dårlige følelser av min kommenter så beklager jeg. Se bort i fra det som ikke er til hjelp for deg og ta til deg det som kan være aktuelt å prøve. Fortsatt lykke til!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud så dramatisk, TS er sikkert kor over alt dette.

Anonymkode: 1376f...0d8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...