Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et par pakker med BBQ marierte kalkulfileer. noen gode forslag til hva jeg kan spise ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakte cherrytomater er supergodt! Jeg pleier å bruke noen gule og noen røde cherrytomater, deler de i to og legger halvdelene pent så de dekker bunnen i en ildfast form. Deretter drypper jeg litt presset sitron iblandet presset hvitløk over, og strør over litt hakket basilikum. Hvis jeg skal ha til mange personer gjentar jeg prosessen slik at det blir flere lag med tomater. Setter så tomatene inn i ovnen ved 200 grader til de har blitt myke (det tar ikke mange minuttene i min ovn hvert fall).

Ellers synes jeg gratinert blomkål og broccoli er godt. Jeg pleier da bare å forvelle litt broccoli og litt blomkål i ca 5 minutter. Legger så buketter litt om hverandre i en ildfast form og strør litt god, reven ost over. Stekes i ovn på 200 grader til osten har smeltet og har blitt litt gyllen.

Skrevet

Kremede rotgrønnsaker (evt også potetterninger i stuingen), ovnsbakte nypoteter med urter, hjemmelaget potetmos (gjerne med pastinakk og hvitløk i), ovnsbakte grønnsaker (squash, aubergine, paprika, løk, hel hvitløk ++). Aïoli er godt til kalkun.

Skrevet

nå vet jeg ikke om dette passer siden kalkunen din er bbqmarinert.... men med vanlig kalkunkjøtt ville jeg hatt ris og brun saus til og noen gode grønnsaker som gulrot, erter, rosenkål etc! nam nam :)

Skrevet

Pommes frites og en frisk salat liker vi å ha inntil.

Eller eggenudler og brun saus, helst litt tykk sjysaus (Toro sin) og vanlig kokt brokkoli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...