zemer Skrevet 12. april 2021 #1 Del Skrevet 12. april 2021 Mine to minste går på 6 trinn. De har delt klassen i to. Først er det to timer med hjemmeskole så to timer på skolen. Hvordan løser lærerne dette? Er det ett yrke jeg er glad jeg ikke har nå så er det lærer. All respekt til dere👏👏 Dere jobber tett på en gruppe som det er mye smitte blandt nå uten smittevernsutstyr. Hvordan løser dere alle disse utfordringene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 12. april 2021 #2 Del Skrevet 12. april 2021 Det er rimelig frustrerende. Opplegg du lager må på kort tid kastes, fordi du snu om å endre på det. Hjemmeskole og fysisk skole om hverandre. Karantene her og der. Masse merarbeid hele veien, men ikke noe ekstra betaling. Ellers er jeg glad for å være noen barns trygge punkt i denne pandemien. Man gjør så godt man kan, men det er vanskelig å akseptere at barns behov for rutiner og forutsigbarhet i liten grad tas hensyn til av både star og kommune. Jeg opplever i alle fall at foreldrene i stor grad forstår hvilken oppgave man står overfor i denne perioden. Og det er bra, for det er ikke alltid foreldre har et realistisk syn på hva skolene kan gjøre og ikke gjøre. Jeg er imponert over egne elever og hvordan de takler dette, men ser samtidig hvordan det påvirker dem. Vi må også være ærlige på at denne tiden påvirker kvaliteten på undervisningen. Mange lærere er helt på felgen, og over halvparten vurderer å bytte jobb. Det må tas på alvor. Det er ikke problem som plutselig har kommet, men kun forsterker en uro i skolen som er der fra før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 12. april 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 12. april 2021 Example skrev (1 minutt siden): Det er rimelig frustrerende. Opplegg du lager må på kort tid kastes, fordi du snu om å endre på det. Hjemmeskole og fysisk skole om hverandre. Karantene her og der. Masse merarbeid hele veien, men ikke noe ekstra betaling. Ellers er jeg glad for å være noen barns trygge punkt i denne pandemien. Man gjør så godt man kan, men det er vanskelig å akseptere at barns behov for rutiner og forutsigbarhet i liten grad tas hensyn til av både star og kommune. Jeg opplever i alle fall at foreldrene i stor grad forstår hvilken oppgave man står overfor i denne perioden. Og det er bra, for det er ikke alltid foreldre har et realistisk syn på hva skolene kan gjøre og ikke gjøre. Jeg er imponert over egne elever og hvordan de takler dette, men ser samtidig hvordan det påvirker dem. Vi må også være ærlige på at denne tiden påvirker kvaliteten på undervisningen. Mange lærere er helt på felgen, og over halvparten vurderer å bytte jobb. Det må tas på alvor. Det er ikke problem som plutselig har kommet, men kun forsterker en uro i skolen som er der fra før. Dere må snu dere rundt mange ganger. Barna savner skolen, samtidig som jeg er engstelig for nok en periode med karantene og testing. Barn trenger forutsigbarhet noe som vanskelig lar seg gjøre nå dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg