AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #41 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må man jo ha skiftet i dag hvis man har piggdekk og det er bare veier. Så å si at det er idioti er å overse regelverket. Anonymkode: 1a30c...020 I år er det utvidet til 1.mai. Uansett skal man være skodd etter føret. Anonymkode: 0bf90...2f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #42 Del Skrevet 12. april 2021 Hei, trådstarter, hva endte du opp med å gjøre? Anonymkode: d9cf1...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #43 Del Skrevet 12. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: I år er det utvidet til 1.mai. Uansett skal man være skodd etter føret. Anonymkode: 0bf90...2f4 Har du link på det? Jeg hadde nemlig litt dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde byttet (helt til værmeldingen) Anonymkode: 327df...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #44 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du link på det? Jeg hadde nemlig litt dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde byttet (helt til værmeldingen) Anonymkode: 327df...e48 Prøv førstehåndskilden statens vegvesens nettsider. https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/utsetter-piggdekk-fristen--3157506 Anonymkode: d9cf1...74f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #45 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei, trådstarter, hva endte du opp med å gjøre? Anonymkode: d9cf1...74f AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS stiller spørsmål om det er greit å kjøre med sommerdekk. TS protesterer mot alle som sier det ikke er greit. Siden blir det stille fra TS. Lurer på hva det kommer av? 🤔 Anonymkode: c8f28...017 Anonymkode: c8f28...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 12. april 2021 #46 Del Skrevet 12. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Har IF forsikring med kasko pluss forsikring, vil de trekke mye hvis jeg kolliderer? Anonymkode: 04fec...0bb Ikke like mye som sykehuset, når de trekker ut kontakten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #47 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: c8f28...017 Jaaaa, men jeg vil ha svar så henvendte meg direkte til TS istedenfor ikke at jeg har noe tro på å få svar, men det er lov å håpe Anonymkode: d9cf1...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #48 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Første helgen etter påske er jo tommelfingerregelen om du bor i sør-norge. Anonymkode: 5a154...e5c Alle som har tatt lappen bør jo vite at man først og fremst skal være skodd etter forholdene uansett når på året det er. Dersom forholdene tilsier sommerdekk er det ikke lov å bruke vinterdekk mellom 1. helg etter påske (1. mai i år og i normalt i nord) og 1. november. Anonymkode: c0548...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #49 Del Skrevet 12. april 2021 Jeg tok bilen men havnet i grøfta rett nedi gata, det var jævla glatt, snøsørpe med null feste, bare gled av veien. fikk hjelp til å taue opp bilen av en person med en pickup, bilen står nå parkert på en parkeringsplass og jeg tok taxi derfra og til jobb. bilen fikk ingen skader som var tydelige hvertfall ts Anonymkode: 04fec...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #50 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok bilen men havnet i grøfta rett nedi gata, det var jævla glatt, snøsørpe med null feste, bare gled av veien. fikk hjelp til å taue opp bilen av en person med en pickup, bilen står nå parkert på en parkeringsplass og jeg tok taxi derfra og til jobb. bilen fikk ingen skader som var tydelige hvertfall ts Anonymkode: 04fec...0bb Du bør jævla glad for at det ikke gikk en unge der du skled. Kanskje du har lært å bruke hodet Nå? Anonymkode: c0548...53e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #51 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør jævla glad for at det ikke gikk en unge der du skled. Kanskje du har lært å bruke hodet Nå? Anonymkode: c0548...53e Hvis behov ønsker du å dekke med denne kommentaren? Ditt eget behov for å markere en annens utenksomhet, eller TS sitt behov for å lære av situasjonen? Sånne kommentarer som dette kommer du ingen vei med, annet enn konflikt, dårlig stemning og hindring av god kommunikasjon. Kanskje du bør ta deg en runde rundt kvartalet/kontorpulten/spisebordet ditt og komme tilbake når du har fundert over hvilket behov du ønsker å dekke. Ditt eget eller TS sitt. Og reflektér gjerne over hvilket behov som er viktig i tråden her. Anonymkode: d9cf1...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #52 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tok bilen men havnet i grøfta rett nedi gata, det var jævla glatt, snøsørpe med null feste, bare gled av veien. fikk hjelp til å taue opp bilen av en person med en pickup, bilen står nå parkert på en parkeringsplass og jeg tok taxi derfra og til jobb. bilen fikk ingen skader som var tydelige hvertfall ts Anonymkode: 04fec...0bb Herregud 🤦🏼♀️ Håper du har lært Anonymkode: 4aa17...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #53 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Altså... Det er april! Hvilken idiot bytter dekk nå?? Det kan snø både i april og mai. Anonymkode: ef957...e4b Du bor kanskje nord i landet? Jeg har kjørt med sommerdekk i halvannen uke nå. Ja, det kan snø i juni og juli også Anonymkode: df537...6f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #54 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis behov ønsker du å dekke med denne kommentaren? Ditt eget behov for å markere en annens utenksomhet, eller TS sitt behov for å lære av situasjonen? Sånne kommentarer som dette kommer du ingen vei med, annet enn konflikt, dårlig stemning og hindring av god kommunikasjon. Kanskje du bør ta deg en runde rundt kvartalet/kontorpulten/spisebordet ditt og komme tilbake når du har fundert over hvilket behov du ønsker å dekke. Ditt eget eller TS sitt. Og reflektér gjerne over hvilket behov som er viktig i tråden her. Anonymkode: d9cf1...74f Anonymkode: c0548...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #55 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I år er det utvidet til 1.mai. Uansett skal man være skodd etter føret. Anonymkode: 0bf90...2f4 Pga koronaregler på dekkhotellene. Har ingenting å gjøre med forventet vær. Jeg er helt enig i at man ikke burde kjøre med sommerdekk i dag hvis det snør, men å kalle det idioti å ha lagt om blir feil, det er denne helgen man senest skal ha lagt om i normalår. Anonymkode: 1a30c...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #56 Del Skrevet 13. april 2021 On 4/12/2021 at 7:22 AM, AnonymBruker said: Første helgen etter påske er jo tommelfingerregelen om du bor i sør-norge. Anonymkode: 5a154...e5c Det er kun for piggdekk og gjelder ikke hvis føre tilsier noe annet Anonymkode: c9d42...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #57 Del Skrevet 13. april 2021 On 4/12/2021 at 7:55 AM, AnonymBruker said: Nå må man jo ha skiftet i dag hvis man har piggdekk og det er bare veier. Så å si at det er idioti er å overse regelverket. Anonymkode: 1a30c...020 Ikke hvis føret tilsier noe annet da er man pliktig til å ha rett dekk og dette snøfallet har vært varslet i ca 1 ukes tid... Anonymkode: c9d42...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #58 Del Skrevet 13. april 2021 On 4/12/2021 at 10:01 AM, AnonymBruker said: Jeg tok bilen men havnet i grøfta rett nedi gata, det var jævla glatt, snøsørpe med null feste, bare gled av veien. fikk hjelp til å taue opp bilen av en person med en pickup, bilen står nå parkert på en parkeringsplass og jeg tok taxi derfra og til jobb. bilen fikk ingen skader som var tydelige hvertfall ts Anonymkode: 04fec...0bb Flaks at du ikke drepte noen. Håper du mister lappen. Anonymkode: 2ebef...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #59 Del Skrevet 14. april 2021 Legg praten om dekning av kostnader ved ulykke til side. Du kan faktisk drepe noen bare fordi du ikke vil bruke noen hundre kroner på drosje. Forskjellen mellom vinterdekk og sommerdekk på snø er enorm! Bremselengden øker vanvittig mye, samt du kan miste muligheten til å svinge på en god måte (bilen går rett fram). Anonymkode: 65253...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #60 Del Skrevet 17. april 2021 Jeg ble meldt av noen som så jeg havnet i grøfta som deretter så på dekkene når jeg hadde parkert og var på jobb. jeg mistet lappen, ble dyr tur, skulle hørt på dere her inne Anonymkode: 04fec...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå