Gå til innhold

Jeg har byttet til sommerdekk og det har kommet snø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså... Det er april! Hvilken idiot bytter dekk nå?? Det kan snø både i april og mai. 

Anonymkode: ef957...e4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså... Det er april! Hvilken idiot bytter dekk nå?? Det kan snø både i april og mai. 

Denne kommentaren hjelper absolutt ingen. De som har skiftet allerede har sikkert lært nå! 

eller, noen er i ferd med å lære, hvert fall. Så får vi håpe det ikke er med eget eller andres liv som innsatts. 

Anonymkode: d9cf1...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg får dekket motparten? Isåfall tar jeg sjansen tror jeg, skal kjøre veldig pent 

Anonymkode: 04fec...0bb

Hva om du kjører på mennesker som går

Anonymkode: ec34c...d94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hvor en bor. Her jeg bor kommer det knapt nok snø på vinteren, og iallefall ikke i mai.

Anonymkode: 375b9...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt valg, la bilen stå! Den er jo ikke skod for vinterføre.

Det er utvidet mulighet for å ha på vinterdekkene til 1mai.

Denne snøen har vert meldt noen dager så det burde vert mulig å fått det med seg at den skulle komme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Denne kommentaren hjelper absolutt ingen. De som har skiftet allerede har sikkert lært nå! 

eller, noen er i ferd med å lære, hvert fall. Så får vi håpe det ikke er med eget eller andres liv som innsatts. 

Selvfølgelig har de ikke lært. De gjør jo det samme år etter år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS stiller spørsmål om det er greit å kjøre med sommerdekk. TS protesterer mot alle som sier det ikke er greit.

Siden blir det stille fra TS.

Lurer på hva det kommer av? 🤔

Anonymkode: c8f28...017

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likermegher skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig har de ikke lært. De gjør jo det samme år etter år.

Hvem sier det er de SAMME menneskene? Gamle sjåfører faller fra, nye kommer til. Mye som skal erfares når man er ny på veien! I tillegg kommer jo geografiske forskjeller frem, så for en sørlending som pleier å skifte til sommerdekk i mars kan det bli et salig rot å flytte til feks litt nord for Oslo osv. 

Du kan ikke bare bestemme deg for at det er de samme menneskene hvert år, bare fordi det passer inn i ditt bilde. Sånn fungerer det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi ikke leser i avisa i dag om at en person er kjørt ned pga latskap. Ingen skal ut i trafikken på sommerdekk om det snør, ingen skal vurdere det heller. Bestill taxi, gå, ta buss. Kjør i alle fall ikke selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem sier det er de SAMME menneskene? Gamle sjåfører faller fra, nye kommer til. Mye som skal erfares når man er ny på veien! I tillegg kommer jo geografiske forskjeller frem, så for en sørlending som pleier å skifte til sommerdekk i mars kan det bli et salig rot å flytte til feks litt nord for Oslo osv. 

Du kan ikke bare bestemme deg for at det er de samme menneskene hvert år, bare fordi det passer inn i ditt bilde. Sånn fungerer det ikke. 

Jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går nesten ikke an å kjøre med sommerdekk på snøføre så skjønner ikke at du tør. Man har 0 kontroll på bilen. 

Anonymkode: 3f1d2...aa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er redd for avkortning på forsikringen?!?

Det du bør være redd for er jo å drepe noen! 
Hva hvis du kolliderer med små barn på vei til barnehagen?! Har du tenkt på det?? 🤦‍♀️

Anonymkode: 91f5a...1a1

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første helgen etter påske er jo tommelfingerregelen om du bor i sør-norge. 

Anonymkode: 5a154...e5c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den tommelen burde amputeres. Det er rimelig stor forskjell på værforholdene om påsken er i slutten av mars eller i slutten av april. 

Anonymkode: 5be88...1b7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet at det er mye fjell i Sør-Norge? Og at tidspunktet for påska varierer fra år til år? 

Anonymkode: 3cdd4...269

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ringe sjefen og høre om det er greit at du tar hjemmekontor i dag? Det er jo så in for tiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har kommet litt snø i natt, ikke så mye men det er hvitt og jeg har byttet til sommerdekk. Kan jeg prøve å kjøre eller bør jeg prøve å finne en annen måte å komme meg på jobb på? Det blir ikke lett for er ikke buss som går her.

hvis jeg kjører forsiktig går det vel bra?

Anonymkode: 04fec...0bb

Du skal være skodd etter de til enhver tid rådende føreforhold. Noe annet svar av meg får du ikke. Men jeg skjønner jo nå hvorfor politiet går ut i media og advarer mot sommerdekk når det er snø......

Anonymkode: 0e2b3...d4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor man skifter til sommerdekk før midten av april når man bor i Norge... 

Anonymkode: ce151...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må man jo ha skiftet i dag hvis man har piggdekk og det er bare veier. Så å si at det er idioti er å overse regelverket.

Anonymkode: 1a30c...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor man skifter til sommerdekk før midten av april når man bor i Norge... 

Anonymkode: ce151...480

Ja, det kan du si..vi gikk lagt om rett etter påske, og det har vært glatt både sent og tidlig her. Kun midt på dagen vi kan bruke bilen😖 har alltid lagt om selv men med bilen vi har nå, har jeg ikke sjanse, så vi bestilte i god tid på dekkhotellet. 

Anonymkode: 0bf90...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...