AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Hei! Har aldri skrevet på forum før, så jeg vet ikke helt om jeg får noe svar på spørsmålet mitt hehe. Lurer på om noen vet sånn ca. hvor mye høyere poenggrensen for medisinstudiet vil øke høsten 2021? Det var ganske stor forskjell mellom poenggrensen for i fjor og året før, men hva med til høsten i år? Kommer den til å gå opp like mye som fra 2018 til 2019, eller kommer den til å gå høyere opp? Nå blir det jo to kull som ikke har hatt eksamener (eller 02 kullet skal jo ha muntlig eksamen, men det er vel ikke mange som går ned i karakter på muntlig?). Jeg regner med at jeg har mellom 60 til 60.5 poeng på det verste, tror dere at jeg kan komme inn? UiB hadde en poenggrense på 60.1 og Uit på 60.0 om jeg ik tar feil. Anonymkode: 72e59...dd4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Vent litt, jeg skal *spå* i kulen min. Du kommer inn på medisinstudiet. Anonymkode: f0b21...be4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Skrevet 13. april 2021 Tror det er helt umulig å si hva poenggrensene blir i år. I fjor fikk elevene bedre karakterer enn tidligere, så det kan være lærerne er litt strengere i år. Dermed kan det hende poenggrensene ikke stiger like mye som i fjor. Jeg tror 60,5 vil holde til å komme inn på UiB. Husk at poenggrensene som oppgis er etter hovedopptak og suppleringsopptak. De fleste universitetene tar inn studenter etterpå også, så da synker snittet litt til. UiB får forresten også 20 flere studieplasser på medisin til høsten. Anonymkode: 08858...cab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå