Gå til innhold

Trening og vektnedgang.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene, trener på helsestudio 2 ganger i uken og svømmer etterpå og enten svømmer eller går tur i helgen. Jeg spiser helt normal sunn mat, men følger ingen diett, det ønsker jeg heller ikke å gjøre. En typisk dag kan være: havregrøt til frokost, 2 brødskiver til lunsj, kylling og grønnsaker til middag. Yoghurt til kvelds. Innimellom spiser jeg en frukt og en gulrot.

Jeg har ikke trent noe særlig før, vil jeg gå ned i vekt av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs litt hva du veier i utgangspunktet. Hvis du er overvektig vil du sikkert gå ned. Treninga vil få i gang forbrenningen og da er det viktig å spise skikkelig for å holde den i gang. Det kan hende at du går opp litt også, fordi du vil få mer muskler, men du vil sikkert se mye bedre ut når du kommer deg i form uansett. Ha et langsiktig perspektiv, og litt tålmodighet, resultatene vil komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned i vekt, er kosthold alfa og omega. Man kan trene uten fremgang dersom kostholdet er feil. Når det kommer til slanking, er det såpass enkelt som at kaloriinntaket må ligge under forbruket. ca 500 kcal høres bra ut.

I tilleg(siden du trener) ville jeg passe på å få i meg nok proteiner og ikke så mye karbohydrater som setter blodsukkeret i skyene og deretter gjør deg slapp(dvs. sukker og font hvitt mel).

ellers høres det ut som om du gjør det bra.

Stå på. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...