Gå til innhold

Hadde dere positiv følelse, eller ble dere bare skuffet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har prøvd lenge, og dere som har fått det til, dere som fortsatt venter, dere son prøver igjen:

følte dere det når dere fikk positiv test? Var dere sikre inni dere at «NÅ, nå sitter’n»?

satt den da, eller har det bare blitt skuffelse på skuffelse?

min forrige graviditet for fem år siden følte jeg IKKE at det klaffet. Jeg bar sikker på at det ikke gikk, at vi kom til å bruke laaang tid - fordi jeg bar så redd for å bli skuffa... men denne gangen føler jeg virkelig at den sitter og st jeg er på vei... 5dpo

Anonymkode: fc86a...3cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler det hver pp - at nå sitter den. Kjenner og leter etter symptomer. Aldri fått en positiv gravitest...

Anonymkode: edcfc...6a4

Skrevet

Jeg også føler ved hveeer pp at nå har det klaffet😅 Enda ikke sett en positiv test

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håpet, men følte det ikke. Ble overrasket over positiv test, det føltes litt utrolig. Hadde prøvd i over 2,5 år og dette var syklus nr.2 med medisiner. Hadde innstilt meg på at det kom til å ta mange sykluser før det klaffet, men plutselig var vi heldige.

Anonymkode: a8dfc...ec3

AnonymBruker
Skrevet
karilue skrev (7 timer siden):

Jeg også føler ved hveeer pp at nå har det klaffet😅 Enda ikke sett en positiv test

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anonymkode: 51548...fde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte jeg var gravid ved flere prøveperioder uten å være det fordi serves så mye like tegn og jeg ville det så sterkt, men de  pp jeg faktisk ble gravid visste jeg det før positiv test fordi symptomene var mye sterkere enn ved pms! Særlig puppene var ekstremt ømme.
Hadde så troa hver gang jeg fikk positiv test på at nå blir det endelig baby, men stor skuffelse når de tre første endte i SA/MA💔

Anonymkode: 9b9ef...659

AnonymBruker
Skrevet

de to gangene jeg har vært gravid, har jeg ikke tenkt over noen symptomer før jeg fikk positiv test etter IKM.

Nå som jeg prøver bevisst, føler jeg nå ting som murringer, halsbrann og ømhet i korsrygg som jeg ikke vanligvis har.

Anonymkode: 0ce6c...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Samme følelsen som den ene gangen i året jeg tipper i lotto😅 får en skikkelig følelse av at nå, NÅ sitter den 💪

Anonymkode: 69a5b...2ae

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Første PP følte jeg meg gravid i ca 10 dager før IKM :P Alle symptomer. Skuffelsen ble stor. Nå er det 5 PP og jeg vet vi traff EL, men jeg vet at det er stor sjanse for negativ test om 2 uker, så prøver å leve livet som normalt og glemme at jeg er spent og gleder meg :) så får jeg heller bli positivt overrasket!

Skrevet

Jeg har blitt gravid 7 ganger, og av disse så er det kun 2 ganger jeg hadde skjønt det/ganske sikker på at jeg var blitt det. Men de andre 5 gangene har jeg blitt totalt sjokka. Og det på tross av at jeg var aktiv prøver på disse, kartla EL, kjente på symptomer og alt.

Skrevet

Var mange måneder sikker på at NÅ var jeg gravid. Måtte jo være det med alle de symptomene og den rare følelsen i kroppen. Men neida. Negativ på negativ test. 

Etter 7 mnd prøving fikk jeg en skikkelig knekk og ble så bunnløst lei meg når det atter en gang ikke gikk. Denne mnd hadde jeg til og med mange nye PMS symptomer jeg aldri hadde hatt før.. 

Min mann overtalte meg til å ikke teste eller tempe den neste måneden. Bare pause alt av testing for å koble av hodet. Hadde akkurat kjøpt hus også, så han ville jeg skulle stoppe testing til vi overtok huset. Var jeg enda ikke gravid til da, gikk han med på å teste seg. 

Pp8 var jeg helt sikker på at jeg ikke var gravid. Akkurat samme tegnene som sist måned da mensen kom. Livmortappen var begynt å bli myk, som den alltid blir noen dager før mens. Fikk ikke spotting når jeg vanligvis pleier, så bestemte meg for å ta en test dagen etter. Hadde 2 mnd i forveien ikke fått spottingen før 3 dager seinere pga lengre lutealfase med medisiner, så jeg hadde null håp. Tok testen kun for å få det ut av systemet. Gadd ikke se på testen en gang når ejg ventet, for visste den igjen skulle være blenda. 

Der lyste 2 streker imot meg. Jeg døde litt da, for var så sikker på at jeg ikke var gravid! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Til dere som har prøvd lenge, og dere som har fått det til, dere som fortsatt venter, dere son prøver igjen:

følte dere det når dere fikk positiv test? Var dere sikre inni dere at «NÅ, nå sitter’n»?

satt den da, eller har det bare blitt skuffelse på skuffelse?

min forrige graviditet for fem år siden følte jeg IKKE at det klaffet. Jeg bar sikker på at det ikke gikk, at vi kom til å bruke laaang tid - fordi jeg bar så redd for å bli skuffa... men denne gangen føler jeg virkelig at den sitter og st jeg er på vei... 5dpo

Anonymkode: fc86a...3cd

Når jeg ble uplanlagt, men veldig velkomment, gravid i 2018 så var jeg sikker på at det ville ende i SA. Ikke før en ultralyd i uke 15 trodde jeg at ting ville gå greit. 

Denne runden har jeg annenhver pp trodd at "nå sitter'n" og begynt å google barnevogner og bæresjal, for å bli skuffet når spottingen begynner. Nå er jeg i PP8 og denne gangen tenker jeg at det skjer hvis det er ment til å skje. Kan være fordi det evt blir sen desember-termin at det er litt OK om det ikke går denne runden, og at jeg kanskje blir litt mer hysterisk igjen PPen etter der 😅

Skrevet

Med første graviditet hadde jeg ingen store forventninger den måneden det gikk. Følte ingenting. Da var jeg ikke så aktive prøver, så testet dagen etter IKM. Hadde det vært denne gangen hadde jeg jo vært mye mer "på" og testet tidligere.

Denne graviditeten følte jeg meg annerledes den måneden det gikk. Det var noe i magen som føltes annerledes, det kan sammenlignes med følelsen i begynnelsen når livmoren vokser og alt annet presses oppover.. Men denne gangen har jeg vært mye mer aktiv prøver og har kjent etter/kjent symptomer hver mnd. Det er veldig slitsomt...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ofte en god følelse, eller i hvert fall håp noen dager etter at mensen var ordentlig i gang. Håp for ny syklus, ny sjanse, altså. Jeg tror hormonene påvirker meg der, jeg blir ofte litt nedstemt før og er i ganske godt humør under mensen. Men jeg ble lei meg og oppgitt hver gang jeg begynte å spotte og skjønte at mensen var på vei da. 

Da jeg faktisk var gravid, ble jeg veldig veldig glad. Vi prøvde så lenge uten noen positiv test at bare det var en seier selv om vi ikke visste om det endte med barn. Jeg hadde en del blødninger tidlig i svangerskapet og trodde egentlig ikke det skulle gå, og følte en merkelig blanding av frykt og glede. 

Anonymkode: 89cf7...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Har gått 10 måneder nå, men mannen jobber på sjøen så går inn i pp 5 nå når han kommer hjem. Mister annenhver eggløsning. Til min store frustrasjon😅

AnonymBruker
Skrevet
BunnyChester skrev (1 time siden):

Når jeg ble uplanlagt, men veldig velkomment, gravid i 2018 så var jeg sikker på at det ville ende i SA. Ikke før en ultralyd i uke 15 trodde jeg at ting ville gå greit. 

Denne runden har jeg annenhver pp trodd at "nå sitter'n" og begynt å google barnevogner og bæresjal, for å bli skuffet når spottingen begynner. Nå er jeg i PP8 og denne gangen tenker jeg at det skjer hvis det er ment til å skje. Kan være fordi det evt blir sen desember-termin at det er litt OK om det ikke går denne runden, og at jeg kanskje blir litt mer hysterisk igjen PPen etter der 😅

Typisk at det skjer nå vet du😂 når det ikke er så «nøye med»

Anonymkode: ab268...0ec

Skrevet

Har blitt gravid to ganger, og begge var jeg bombesikker på at det ikke hadde gått. Hadde null symptomer før positiv test, og følte vi hadde prøvd for lite. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ofte en god følelse, eller i hvert fall håp noen dager etter at mensen var ordentlig i gang. Håp for ny syklus, ny sjanse, altså. Jeg tror hormonene påvirker meg der, jeg blir ofte litt nedstemt før og er i ganske godt humør under mensen. Men jeg ble lei meg og oppgitt hver gang jeg begynte å spotte og skjønte at mensen var på vei da. 

Da jeg faktisk var gravid, ble jeg veldig veldig glad. Vi prøvde så lenge uten noen positiv test at bare det var en seier selv om vi ikke visste om det endte med barn. Jeg hadde en del blødninger tidlig i svangerskapet og trodde egentlig ikke det skulle gå, og følte en merkelig blanding av frykt og glede. 

Hvor lenge prøvde dere før dere fikk positiv test? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge prøvde dere før dere fikk positiv test? 

Vi prøvde i ca. to år til sammen, og jeg ble gravid ved hjelp av IVF til slutt. Den positive testen endte med datteren vår. 

Skrevet

Denne runden ble jeg gravid i pp4. Følte at det klaffet alle de tre første. Den fjerde var jeg overbevist om at mensen var på vei🙈 men der var det en positiv test😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...