Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

i seg selv trenger du ikke være oppmerksom om noe ved det siden dette er date. Det er her du må finne ut hva du vil, og om du kan bli forelsket. Du kan jo iallfall være takknemlig du har blitt plukket ut foran hennes omgangskrets av kristne gutte venner. Eller så har ikke guttene vågd å flørte på henne.

Anonymkode: 1dfbf...ece

Har ei superkristen, singel venninne rundt den alderen. Tror heller realiteten er at de kristne gutta som er single i den alderen, stort sett er svært lite attraktive. De gode bæra er plukket for lengst siden, gifte og holder ekteskapet hellig. 
Men, tilbake til tema. Tror du må bore lutt i verdier og hva som er viktig for en. Selv kunne jeg aldri hatt en livspartner med et grunnleggende syn så fjernt fra mitt eget, men der er folk forskjellige. 

Anonymkode: e2310...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke særlig viktig for henne at partneren hennes også må være troende. Da hadde hun garantert skrevet det på profilen. Eller hatt profil på kristne datingsider.

Jeg har hatt en kristen kjæreste.  Null problem:) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne nok aldri vært sammen med noen som definerte seg som kristen rett og slett pga forskjellige verdier. Verdier som homofili & abort f.eks. Jeg har venner som er liberale kristne, det er skjeldent et problem men med en partner vil det reises verdi spørsmål, det vil bli et tema om hvordan barn skal oppdras, og respekt bør gå begge veier. Jeg banner, jeg drikker alkohol, jeg tror ikke på det samme som en kristen. Det ville blitt som viss noen sa at gresset var rosa og forventet respekt for den troen. 

Veldig ulik tro er som veldig ulike politiske meninger. Som at en som var medlem av Senterpartiet eller Rødt skulle vært sammen med en som var medlem av FRP... Det er nok ikke umulig, men er det verdt det? 

Anonymkode: 6249d...f88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vil aldri fungere. Vil du f.eks. være med henne i kirken og høre på det tullet?

Anonymkode: 64153...300

På ingen måte. Og det er jo også poenget. Det får være hennes greie - og ikke forsøke å drasse meg med på det.

Anonymkode: fcb2f...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallo i luken, snakk om masse fordommer mot kristne her! Ganske gøy i grunn, men husk at vi ikke lever på 1840-tallet 😂

Vi kristne er akkurat som andre folk, bare at vi tror (og tviler)! 

Og ja: vi drikker, banner, roter rundt, er på hele det politiske spektrumet og er ikke noe bedre eller verre enn andre folk. 

Anonymkode: 37da1...050

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På ingen måte. Og det er jo også poenget. Det får være hennes greie - og ikke forsøke å drasse meg med på det.

De fleste kristne går ikke i kirken, TS. 

Syns du stresser unødig mye med dette. Tipper hvis daten din visste hvor mye du tenker rundt dette så hadde hun bitt av seg tunga. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo i luken, snakk om masse fordommer mot kristne her! Ganske gøy i grunn, men husk at vi ikke lever på 1840-tallet 😂

Og ja: vi drikker, banner, roter rundt, er på hele det politiske spektrumet og er ikke noe bedre eller verre enn andre folk. 

Du er det/gjør dette mente du vel.. ikke alle kristne drikker, har sex før ekteskapet osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig i at det er fordommer mht adferd.

Men overtroiske er dere jo, og det må man får lov å styre unna :) 

• Liker 2
Skrevet

Som relativt liberal kristen ville det eneste som var viktig for meg være at du respekterte troen min. Jeg misjonerer ikke ovenfor andre, da forventer jeg tilbake at de ikke krever at jeg skal forsvare det jeg tror på. Banning synes jeg generelt er usjarmerende, men jeg ser det ikke som respektløst å banne foran meg fordi jeg er kristen.

• Liker 3
Skrevet

Selv kunne jeg aldri gått inn i et forhold med noen er kristne, vi ville hatt så forskjellige syn på ting at det hadde ikke gått.

Om noen nevner selv før en date at de er kristne (eller annen religion) en så viktig del i livet til personen at det ville ikke blitt noen date engang.

Hvor troen ikke tar noen plass i hverdagen, så hadde det ikke blitt nevnt før man i det hele tatt har begynt å date....

• Liker 4
Skrevet
*Mocca* skrev (2 minutter siden):

Selv kunne jeg aldri gått inn i et forhold med noen er kristne, vi ville hatt så forskjellige syn på ting at det hadde ikke gått.

Om noen nevner selv før en date at de er kristne (eller annen religion) en så viktig del i livet til personen at det ville ikke blitt noen date engang.

Hvor troen ikke tar noen plass i hverdagen, så hadde det ikke blitt nevnt før man i det hele tatt har begynt å date....

Nettopp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kunne nok aldri vært sammen med noen som definerte seg som kristen rett og slett pga forskjellige verdier. Verdier som homofili & abort f.eks. Jeg har venner som er liberale kristne, det er skjeldent et problem men med en partner vil det reises verdi spørsmål, det vil bli et tema om hvordan barn skal oppdras, og respekt bør gå begge veier. Jeg banner, jeg drikker alkohol, jeg tror ikke på det samme som en kristen. Det ville blitt som viss noen sa at gresset var rosa og forventet respekt for den troen. 

Veldig ulik tro er som veldig ulike politiske meninger. Som at en som var medlem av Senterpartiet eller Rødt skulle vært sammen med en som var medlem av FRP... Det er nok ikke umulig, men er det verdt det? 

Er jo prester som er homofile. De er vel de mest konservative kristne som er imot homofili.  

• Liker 2
Gjest Lawyam
Skrevet

Det skulle ikke være et problem uten at dere - en eller begge - lager et problem av det. Dette finner du/dere utav. Foreløpig er det snakk om en date hvor hvertfall du har et lite problem med det, men du gir det hvertfall en sjanse foreløpig ved å møte denne.

Møtet gir deg flere svar på om du ser flere røde flagg. En dag av gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke religiøs på noen som helst måte, og kunne aldri involvert meg med noen som tror på eventyr. 

Anonymkode: 57336...922

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (3 timer siden):

Er jo prester som er homofile. De er vel de mest konservative kristne som er imot homofili.  

Dette. Jeg er kristen, men ikke imot homofili. 

Endret av Gjenferdet
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke religiøs på noen som helst måte, og kunne aldri involvert meg med noen som tror på eventyr. 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke kunne involvert meg med en ateist. Å omtale andres tro som eventyr er ekstremt respektløst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Dette er en av grunnene til at jeg ikke kunne involvert meg med en ateist. Å omtale andres tro som eventyr er ekstremt respektløst.

Hvorfor det? Det er jo sannheten? Enhver religion er jo bare en historie, omskrevet utallige ganger? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen planer om å prøve å overbevise henne om at jeg er kristen, så hvis det er en deal breaker for henne får det heller være.

Mitt utgangspunkt er jo ingen av oss må se det som sin oppgave å overbevise den andre om sitt syn. Hun må gjerne være kristen så lenge hun ikke skuler på meg hver gang jeg banner eller gjør noe annet "ukristent". På samme måte skal ikke jeg stå i veien for henne når hun skal i kirka etc. Det får nå bare være en av hennes fritidssysler liksom.

Hun har nevnt det selv i en bisetning.

Å gå i kirken er ikke på lik linje som en fritidssyssel, for en kristen...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Nordlending med mange fargerike banneord på lager denne daten hadde gått til helvete for mitt vedkommende ihvertfall.

Anonymkode: 982d7...8d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
-venter- skrev (11 minutter siden):

Å gå i kirken er ikke på lik linje som en fritidssyssel, for en kristen...

Jeg hadde mest lyst til å skrive hobby 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...