AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Hei, Aldri hørt om dette før, snart et halvt år etter fødsel, hatt vondt siden, men ikke prioritert egen helse i en hektisk baby-hverdag. Tok gynekolog 2 sek å identifisere problemet som da altså er et "kjøttstykke som har vokst ut fra der som huden hadde blitt sydd sammen etter fødsel inni skjeden". Jeg har vasket og vasket meg etter jeg fødte, men har aldri syntes at lukten har gått vekk. Luktet rett etter jeg var ferdig i dusjen liksom. Heeeldigvis ikke turt å ha sex siden fødsel pga smerter og lukt, og nå er jeg så inderlig glad for det mtp at det var infisert 🙈 Men, jeg har aldri hørt om dette og var lite å finne da jeg Googlet det. Noen som har hatt det og hvor vondt var det å klippe det vekk /hvor lenge gjorde det vondt etterpå? Anonymkode: 0f4ca...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Mistenker at jeg også har dette.....skal til gyn på sykehuset i slutten av mnd. Det er en klump som gir en voldsom svie om jeg rører den. Jeg har også en litt «emmen» lukt av og til fra underlivet - selv om jeg dusjer hver dag og er nøye med hygiene🙈 Anonymkode: 02be4...065
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Jeg hadde granulasjonsvev som ble skrapt vekk ca 6 uker etter fødsel. Hadde MYE vondt før. Det ble mye bedre umiddelbart etter, og gradvis helt bra etter en liten uke. Var himmelsk å få det fjernet. Anonymkode: a9d7d...8c1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mistenker at jeg også har dette.....skal til gyn på sykehuset i slutten av mnd. Det er en klump som gir en voldsom svie om jeg rører den. Jeg har også en litt «emmen» lukt av og til fra underlivet - selv om jeg dusjer hver dag og er nøye med hygiene🙈 Anonymkode: 02be4...065 Jeg har og den lukta som du beskriver! Svir/stort ubehag plutselig i underlivet jevnlig. Håper du får hjelp Anonymkode: 0f4ca...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde granulasjonsvev som ble skrapt vekk ca 6 uker etter fødsel. Hadde MYE vondt før. Det ble mye bedre umiddelbart etter, og gradvis helt bra etter en liten uke. Var himmelsk å få det fjernet. Anonymkode: a9d7d...8c1 Hvordan var du etter du fjernet den, altså rett etterpå? Blødde du/hvor bevegelig var du osv? Og gjorde det vondt å få fjernet? Anonymkode: 0f4ca...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Det var ytterst i skjedeåpningen. Ble gjort i lokalbedøvelse, men hadde tilbud om spinal hvis jeg ville. Var egentlig helt utmattet etter mye smerter da jeg kom på timen og veldig fortvilet for alle jordmødrene mente jeg overdrev. Så det var litt ekkelt da gyn holdt på men gikk greit. Gikk helt fint etterpå, som sagt så var det stor forbedring med en gang. Lokalbedøvelsen virket jo og en times tid etterpå. Men var ikke noe problem etterpå for det var så mye bedre enn det hadde vært. Er sikkert andre som har hatt andre opplevelser, men for meg var det sånn. Hadde vært hos flere jordmødre som fikk meg til å føle meg sutrete før jeg endelig fikk bli us av gyn, som med en gang så hva som var gale og fikset det. Anonymkode: a9d7d...8c1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #8 Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 21.10): Det var ytterst i skjedeåpningen. Ble gjort i lokalbedøvelse, men hadde tilbud om spinal hvis jeg ville. Var egentlig helt utmattet etter mye smerter da jeg kom på timen og veldig fortvilet for alle jordmødrene mente jeg overdrev. Så det var litt ekkelt da gyn holdt på men gikk greit. Gikk helt fint etterpå, som sagt så var det stor forbedring med en gang. Lokalbedøvelsen virket jo og en times tid etterpå. Men var ikke noe problem etterpå for det var så mye bedre enn det hadde vært. Er sikkert andre som har hatt andre opplevelser, men for meg var det sånn. Hadde vært hos flere jordmødre som fikk meg til å føle meg sutrete før jeg endelig fikk bli us av gyn, som med en gang så hva som var gale og fikset det. Anonymkode: a9d7d...8c1 Takk for svar, dumt at du ble behandlet sånn! Jeg har fått min fjernet - helt fantastisk følelse! Overrasket over at jeg ikke finner så og si noe om dette på nett - jordmødrene gispet da de så den og lurte på hvor lenge jeg hadde gått sånn, var et solid stykke kjøtt og helt rart at den hadde vært inni der. Gynekologen som tok seg av den, brukte anledningen til å undervise. Klippet den vekk med 2 saksekutt. Holdt fingrene sin på såret for å stoppe blødningen, ikke vondt nå lenger. Håper at denne tråden er til hjelp for andre en dag Anonymkode: 0f4ca...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #9 Skrevet 14. april 2021 Jeg hadde også en granulasjonspolypp i skjeden etter fødsel, gynekologen klipte den rett av uten bedøvelse og jeg kjente ingenting. Den ble tilfeldig oppdaget da jeg skulle ta celleprøve, jeg hadde ikke merket noe til den selv bortsett fra at samleie var vond, men jeg visste jo ikke at det skyldtes det. Samleie ble mindre smertefullt etter jeg fikk den fjernet. Jeg blødde ingenting etter at de fjernet den. Anonymkode: 728e8...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå