AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Del Skrevet 11. april 2021 Har kjøpt bestikkinndeler på IKEA, og tenkte at den passet alle standardskuffer. Vel, skuffen min er for kort, mens den passer i bredden. Dette fant jeg selvfølgelig ut etter å ha kjøpt den. Hva er standardstørrelsen på en vanlig kjøkkenskuff, og hvor finner man evt kortere bestikkinndeler? https://www.ikea.com/no/no/p/variera-bestikkskuff-bambus-40204694/ Anonymkode: 80740...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Del Skrevet 11. april 2021 ja nei, ikea bestikkskuff passer ikke i f.eks norema eller kvikk kjøkken, fordi ikea har egne størrelser. tror faktisk ikke det er noe standard, og du må kjøpe der du kjøpte kjøkken. Vet at de fra Epoq passer heller ikke i Kvik kjøkken, f.eks. Anonymkode: 27d16...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ja nei, ikea bestikkskuff passer ikke i f.eks norema eller kvikk kjøkken, fordi ikea har egne størrelser. tror faktisk ikke det er noe standard, og du må kjøpe der du kjøpte kjøkken. Vet at de fra Epoq passer heller ikke i Kvik kjøkken, f.eks. Anonymkode: 27d16...472 Jeg leier, men ser at kjøkkenet er fra Sigdal. Tipper det er tilpasset? Men uansett, takk for svar! Jeg kan jo være smartere neste gang og måle før jeg handler selvfølgelig. Heldigvis har jeg en handy lillebror som kan gjøre den fra IKEA litt kortere, så slipper jeg å kjøpe ny 😊 TS Anonymkode: 80740...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Del Skrevet 12. april 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg leier, men ser at kjøkkenet er fra Sigdal. Tipper det er tilpasset? Men uansett, takk for svar! Jeg kan jo være smartere neste gang og måle før jeg handler selvfølgelig. Heldigvis har jeg en handy lillebror som kan gjøre den fra IKEA litt kortere, så slipper jeg å kjøpe ny 😊 TS Anonymkode: 80740...c7b legg ut oppskrift om han får det til da, for jeg har også arvet en slik bambus-ikea innsats, og den passer ikke i mitt kjøkken heller, men det virker vanskelig å endre på. Anonymkode: 27d16...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): legg ut oppskrift om han får det til da, for jeg har også arvet en slik bambus-ikea innsats, og den passer ikke i mitt kjøkken heller, men det virker vanskelig å endre på. Anonymkode: 27d16...472 Det er ikke så vanskelig. Først måler man opp hvor man skal kutte så den blir passe lang. Så sager man av med et passende elektrisk redskap, evt overlater det til noen som liker sånt. Til slutt pusser man kanten fin og smører på noe olje så den holder seg bedre. Den vil selvfølgelig få en avkappet ende, men om man er nøyaktig vil skuffen fungere som endevegg. Den bakre enden av skuffer er uansett ikke så synlig. Man kan også spikre på en bit finér om man vil ha bakvegg. Mange billige kjøkkeninnsatser i plast er laget slik at man kan skjære av kantene, slik at den passer alle skuffer. Det betyr selvfølgelig at det vanligvis går bort mye dødplass på kantene. Clas Ohlson har et system der man setter sammen enkeltrom til en innsats som passer til din skuff. Eventuelt passer veldig dårlig, som er grunnen til at jeg ikke har prøvd det selv. Anonymkode: ee043...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Del Skrevet 12. april 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke så vanskelig. Først måler man opp hvor man skal kutte så den blir passe lang. Så sager man av med et passende elektrisk redskap, evt overlater det til noen som liker sånt. Til slutt pusser man kanten fin og smører på noe olje så den holder seg bedre. Den vil selvfølgelig få en avkappet ende, men om man er nøyaktig vil skuffen fungere som endevegg. Den bakre enden av skuffer er uansett ikke så synlig. Man kan også spikre på en bit finér om man vil ha bakvegg. Mange billige kjøkkeninnsatser i plast er laget slik at man kan skjære av kantene, slik at den passer alle skuffer. Det betyr selvfølgelig at det vanligvis går bort mye dødplass på kantene. Clas Ohlson har et system der man setter sammen enkeltrom til en innsats som passer til din skuff. Eventuelt passer veldig dårlig, som er grunnen til at jeg ikke har prøvd det selv. Anonymkode: ee043...d3b åh ja, å bare kappe av har jeg ikke tenkt på. Jeg klarte ikke å skjønne hvordan jeg skulle ha limt den bakerste vegg på igjen. Pluss, hva slags verktøy bruker man for å kutte bambus, og uten å få stygge kanter? Bambus er hardt, og det blir umulig å pusse kantene i ettertid, ser jeg for meg. jeg tror ikke det å kappe av er en god løsning på akkurat denne, er redd den blir mindre stabil uten en side. Og ihvertfall mindre pen.. mulig jeg overtenker, som alltid., Anonymkode: 27d16...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå