Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok en test som var positiv og ble vanvittig stresset så jeg gikk å kjøpte en annen for å «dobbeltsjekke». Den var negativ. Noen som har hatt erfaring med dette? Hva betyr det om den ene er positiv og den andre er negativ?

hilsen j17

Anonymkode: f2e0a...d78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ha vært mer utvannet urin på den andre testen som gjør at testen ikke ville slå ut. Ville kjøpt meg en til å tatt på morgenurin. 

Anonymkode: 46bf9...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Kan forresten også være at testene har forskjellige sensivitet, noen slår ut på mindre hcg enn andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Positiv er positiv.. 

Anonymkode: e7853...2c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan forresten også være at testene har forskjellige sensivitet, noen slår ut på mindre hcg enn andre. 

Dette, det er forskjell på tester, noen plukker opp tidligere enn andre. Og på noen tester skal man holde testen i urin ganske lenge, det brant jeg meg på sist. Og svaaaak strek er også positiv.

Så TS, dobbeltsjekk at du har fulgt bruksanvisningen nøye. Hvis du skulle hatt mensen rundt nå og den ikke er kommet, vent en dag til, test igjen på morgenurin. 

Anonymkode: 3f964...297

AnonymBruker
Skrevet

Kan også ha vært en kjemisk graviditet. Altså at du får svakt positivt utslag på testen fordi det befruktede egget har forsøkt å feste seg i livmorveggen, slik at kroppen starter produskjsonen av HCG (hormonet som gir utslag på graviditetstestene). Noen ganger klarer egget likevel ikke å feste seg og fortsetter prosessen mot mensen, selv om HCGen da har steget nok til å vises som positiv test. Dette er visst ganske vanlig, men ofte vil ikke kvinnen vite at det har skjedd fordi mensen kommer som vanlig eller litt for sent. 

Hvor lenge er det siden du skulle hatt mensen? Og har du testet igjen i dag? 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 7264c...a42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...