Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommet meg tilbake i jobb etter en aap periode, ble sykemeldt og hadde ikke tjent opp sykepenger så får aap i mellomtiden, nå krever arbeidsgiver at aap blir avsluttet når jeg skal tilbake i  jobb... kan jobben kreve dette skriftelig fra meg som arbeidstaker, at mine aap blir stoppet når jeg er tilbake i jobb? 

? Tenker at arbeidsgiver har ikke noe med det og gjøre, og de «sparer» jo penger på akkurat dette...  noen som vet reglene rundt dette? 

Anonymkode: 7bec1...ab3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en fulltidsjobb? Om du jobber over 60% eller 80% om du har et opptrappingsvedtak så vil AAP bli stoppet uansett.

Men jeg klarer ikke å forstå hvorfor arbeidsgiver bryr seg om du har AAP eller ikke. Har du spurt dem hvorfor de ønsker at AAP avsluttes?

Anonymkode: 585cf...369

AnonymBruker
Skrevet

ts her....

Nei er ikke fulltid, er i 60%, selvfølgelig etter avtale med Nav!

men bare reagerte på at dette var så negativt overfor arbeidsgiver?

De vil kreve skriftlig fra nav at de pengene/ vedtaket stoppes.... MEN kan dem kreve dette?

Det er jo en personlig grunn for at jeg har hatt aap over en periode..å føler ikke for og utbrodere livet mitt for arbeidsgiver hvorfor jeg har hatt aap...

Anonymkode: 7bec1...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil arbeidsgiver dette? Det høres rart ut. Anser de det som mer forutsigbart hvis du ikke er på AAP? Eller gjør arbeidsgiver seg vanskelig for å presse deg ut på et vis?

Nå tror jeg ikke at du og arbeidsgiver kan avtale dette. Men du får spørre arbeidsgiver om hva som skjer hvis du går med på dette, og blir syk igjen før du har opparbeidet deg rett til sykepenger? For NAV kommer nok ikke til å gi deg noe annet enn AAP. Har arbeidsgiver tenkt å betale sykelønn til deg ut over arbeidsgiverperioden og? Det vil de neppe.

Det lureste er at du spør NAV om dette. Tipper at de sier at det ikke lar seg gjøre. Det arbeidsgiver ønsker er jo å ta bort en stønad du får fra det offentlige, og det har jo arbeidsgiver ikke noe med.

Anonymkode: 98020...85f

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor arbeidsgiver blander seg inn i dette, bortsett fra..

Du må jo fortsatt fylle ut meldekort til nav om hvor mye du jobber, og så kontrollerer nav dette mot hva arbeidsgiveren opplyser.  Mulig at det kan påføre arbeidsgiveren 2 minutter merarbeid å opplyse ting på riktig måte?  Jeg bare gjetter.

Endret av Hvemsomhelst
Tastefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...