AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Jeg har 3 barn. Den ene har dagmamma, den andre barnehage og den tredje SFO. Jeg skal fylle inn ekstra kjøring for dette i skattemeldingen. Det er jo umulig? Noen som kan svare på disse spørsmålene? 1. Frem til mai var jeg i fødselspermisjon. Kjørte de to eldste, men var hjemme. Skal dette føres inn? 2. Noen uker var barnehagen stengt, men ikke skole (SFO) eller dagmamma. Hvordan føre dette når jeg kun kan føre ekstra kilometer og antall turer? 3. Jeg er hjemme en dag i uken med den yngste, men ikke de to eldste. Hvordan føre dette? 4. Hvordan fyller dere andre inn dette punktet når dere har flere barn og varierende kilometertall? supertakknemlig hvis noen kan svare! Anonymkode: 8bc82...971
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Ring skatteeten. Anonymkode: 10124...b89
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har 3 barn. Den ene har dagmamma, den andre barnehage og den tredje SFO. Jeg skal fylle inn ekstra kjøring for dette i skattemeldingen. Det er jo umulig? Noen som kan svare på disse spørsmålene? 1. Frem til mai var jeg i fødselspermisjon. Kjørte de to eldste, men var hjemme. Skal dette føres inn? 2. Noen uker var barnehagen stengt, men ikke skole (SFO) eller dagmamma. Hvordan føre dette når jeg kun kan føre ekstra kilometer og antall turer? 3. Jeg er hjemme en dag i uken med den yngste, men ikke de to eldste. Hvordan føre dette? 4. Hvordan fyller dere andre inn dette punktet når dere har flere barn og varierende kilometertall? supertakknemlig hvis noen kan svare! Anonymkode: 8bc82...971 1. Spørs om du kan skrive noe mens du er i permisjon siden det gjelder når man må kjøre omvei til barnepass i forhold til jobb. Kanskje mannen kan? 2. På samme måte som barnehage. Legg sammen antall km tur/retur og gang opp med antall dager. 3. Du regner kun på de to eldste 4. Skriver kun opp totalen, men beholder utregningen i tilfelle de etterspør dette. Før skrev jeg dette opp i pkt 5 (tilleggsinformasjon) Det står om ordningen her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/familie-og-helse/barn/foreldrefradrag/ Anonymkode: 62d43...99d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har 3 barn. Den ene har dagmamma, den andre barnehage og den tredje SFO. Jeg skal fylle inn ekstra kjøring for dette i skattemeldingen. Det er jo umulig? Noen som kan svare på disse spørsmålene? 1. Frem til mai var jeg i fødselspermisjon. Kjørte de to eldste, men var hjemme. Skal dette føres inn? 2. Noen uker var barnehagen stengt, men ikke skole (SFO) eller dagmamma. Hvordan føre dette når jeg kun kan føre ekstra kilometer og antall turer? 3. Jeg er hjemme en dag i uken med den yngste, men ikke de to eldste. Hvordan føre dette? 4. Hvordan fyller dere andre inn dette punktet når dere har flere barn og varierende kilometertall? supertakknemlig hvis noen kan svare! Anonymkode: 8bc82...971 Hva er det som er umulig? Kjøring til og fra kan legges til dersom det er en omvei ifh til korteste vei til din arbeidsplass. 1. Hvis du er i permisjon kan det ikke føres opp. 2, 3, 4: I posten for foreldrefradrag fyller du kun inn en sum. Du må gange antall kjørte kilometer omvei med antall dager du har kjørt og gange med standardsatsen per km. Denne summen legger du til posten for foreldrefradrag. Du trenger ikke legge med noen dokumentasjon, men du må kunne fremlegge regnestykket dersom Skatteetaten spør, så du må ta vare på dokumentasjonen som viser summen du kom frem til. Hvis spørsmålet omhandler kjøring av to barn samtidig så vet jeg ikke om du kan regne dette som to turer (en per barn) eller om dette kun er en tur uavhengig av antallet barn. Vil tro det kun regnes som en tur uavhengig av antall barn. Anonymkode: d16c5...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå