Gå til innhold

Dame som nektet å ta abort selv om barnefar ikke ønsket forhold eller barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har en veldig spesiell eks, i negativ forstand. Hun har en grei jobb og fungerer ok, men hun begikk det jeg vil kalle et stort overgrep mot kjæresten min for mange år siden.

For ca. 16 år siden ble hun gravid ved et uhell, kondom som sprakk. Min kjæreste sa tydelig overfor henne at han ikke ønsket å bli far, men hun nektet å ta abort og ønsket også å gifte seg med ham. Han sa nei, fordi han ikke var forelsket og egentlig ville ha henne ut av livet sitt. Hun trodde at et barn ville "redde" forholdet.

Barnet ble født, og kjæresten min gikk fra henne noen måneder etter. Hun spurte om støtte i graviditeten, og det fikk hun, men å kreve permanent forhold med en som ikke hverken ønsket forhold eller barn, er jo for drøyt.

I tiden etterpå snakket hun masse stygt om han til hele familien hans, at han "svek" henne og barnet, at han ikke var til å stole på etc. Og har nok også foret barnet deres med masse dritt om faren, så de har ikke noe nært forhold. Men, hun har passet på å bruke kjæresten min som pengebinge når hun trengte det. Gjennom for det meste å få barnet deres til å skrive brev og e-mail for å tigge om penger, så det ville være vanskeligere for han å si nei. Og han pleide visst å sende penger når det "trengtes," til tross for at denne dama tjener over en million. Han tjener rundt 700 000.....

Uansett, hun har brukt deres felles barn som brekkstang for å innsmigre seg hos kjæresten min sine søsken og andre slektninger. Jeg synes dette er veldig ekkelt, og når dette med corona gir seg blir det vel til at jeg etter hvert møter henne. Som er helt sykt egentlig, at hun liksom inviterer seg selv til kaffe og kaker og bursdager i hans familie. Jeg har lyst til å unngå denne dama helt, men om det sannsynligvis blir til at jeg møter henne, ønsker jeg å på en eller annen måte få frem at hun er en overgriper. Men hvordan, uten å si det direkte? Hvordan gjøre det ubehagelig for henne, etter a hun har snyltet penger og snakket stygt om kjæresten min i maaaange år?

Vi har vært sammen i halvannet år, og prøver å bli gravide. Ønsker å få frem også, overfor henne men ikke barnet deres, at han ønsker et barn med meg men at hun påtvang ham å bli far mot hans vilje.

Anonymkode: 2087d...342

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

husk: Du har bare hørt den ene siden av denne saken....... 

Det er sant, men ingen av hans søsken liker henne, det sier jo litt det også.

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (Akkurat nå):

Har hun gjort noe ubehagelig mot deg? For hvis ikke oppfører du deg som folk overfor henne. 

Hun har gjort noe VELDIG ubehagelig overfor kjæresten min, og det gjør meg irritert. Han er for snill og har stort sett bare betalt, MYE mer enn vanlig barnebidrag -til ei dame han ikke engang ville ha barn med. Hun har også bare sendt barnet deres til han uten å spørre om det passet, f.eks. hele sommerferier, flere måneder av gangen, helger utenom avtale etc etc. Hun er ufordragelig, og jeg ønsker å fortelle henne dette på en eller annen måte, slik at hun slutter å oppsøke familien hans.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de tror på alt far sier så sier det lite. 

Synes det er bra at hun ikke lot seg presse til abort. Hennes valg. 

Anonymkode: 89127...00f

Men det hun gjorde var jo et overgrep.

Og at hans søsken misliker han, sier jo en del - de har tross alt hatt mye kontakt med henne og hun har sagt masse stygt om broren deres som de selvsagt forstår er tull.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ditt barn blir søsken med hennes barn. Det er barnas beste du skal tenke på, ikke eksen. 

Anonymkode: b66b9...c3c

Mitt/vårt barn skal ikke ha noe som helst kontakt med henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har gjort noe VELDIG ubehagelig overfor kjæresten min, og det gjør meg irritert. Han er for snill og har stort sett bare betalt, MYE mer enn vanlig barnebidrag -til ei dame han ikke engang ville ha barn med. Hun har også bare sendt barnet deres til han uten å spørre om det passet, f.eks. hele sommerferier, flere måneder av gangen, helger utenom avtale etc etc. Hun er ufordragelig, og jeg ønsker å fortelle henne dette på en eller annen måte, slik at hun slutter å oppsøke familien hans.

Dette er ikke din sak! Dette er en sak mellom din kjæreste og kvinnen han lagde barn med. 

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Hun er en overgriper, skriver du??

Ja, selvfølgelig er hun det. De brukte prevensjon, og kondomet sprakk (ville ikke forundret meg om hun ødela den med vilje på forhånd). Så da hun blir gravid, nekter hun å ta abort selv om denne stakkars mannen ønsker henne ut av livet sitt og ikke ville bli far.

Ja, hun er en overgriper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd. Sannheten ligger sikkert midt i mellom hans og hennes versjon. Likevel, når barnet så og si ikke har noen kontakt med barnefar så er det ofte en grunn til det. Da har han kanskje ikke stilt opp som han burde når barnet var lite.

Jeg har venninner med barnefedre som har spredd masse dritt om dem, som sier at de nekter barnet å få møte far, at de betaler alt for barnet og sånn. Så er sannheten at far selv velger å ikke ha kontakt med barnet og kun betaler minste barnebidrag. 

Anonymkode: dbee4...38a

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rart at hun vil ha kontakt med besteforeldrene til barnet. Og hvis besteforeldrene vil er jo det det aller beste.

Anonymkode: b66b9...c3c

Hun skal ta ikke ha kontakt med hans familie, kun barnet. Ikke hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...