AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Del Skrevet 11. april 2021 Ja, hvordan skal man varme opp? Anonymkode: 3d4ed...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Del Skrevet 11. april 2021 På tredemølle, sykkel, ellipsemaskin o.l eller gå til du er varm og svett Anonymkode: daaa5...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 12. april 2021 #3 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Pass også på at du varmer opp muskelgruppene du skal trene, i tillegg til litt cardio. Eg bruker hoppetau, nokre sett med maks halv vekt, i tempo etc Endret 12. april 2021 av Fjellmannover190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Del Skrevet 12. april 2021 Det er også lurt å kjøre noen oppvarmingssett i de øvelsene du tenker å gjøre. Altså med ingen/lav vekt. Anonymkode: 2fa2d...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Del Skrevet 12. april 2021 Aktiver øvelsene på samme måte som du skal bruke de når du trener. Å gå på tredemølle gjør nada for muskelaktivering. Skal du trene benkpress varmer du opp med benkpressbevegelser med og uten strikk. Husk også dynamiske tøyeøvelser for å gjøre kroppen klar til bevegelsene. Anonymkode: c54b8...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 12. april 2021 #6 Del Skrevet 12. april 2021 Det jeg personlig synes er best er å kjøre dynamisk oppvarming og aktivering med strikk for å gjøre kroppen klar for bevegelse. Bruker da 5-10 minutter tilpasset hva jeg skal trene. Deretter kjører jeg alltid lettere oppvarmingssett før styrkeøvelsene. Hvis du synes det er behagelig å ha en generell varme i kroppen før du begynner kan du kjøre litt lett jogg, sykling, ellipse eller lignende. Bare pass på at du ikke sliter deg ut, for det er ikke her du skal prestere! Ville da kombinert det med dynamisk oppvarming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Del Skrevet 12. april 2021 Takk for svar! Til nå har jeg bare løpt meg litt varm på tredemølle, men jeg skal ta til meg de andre rådene dere kommer med. 😊 Anonymkode: 3d4ed...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Del Skrevet 12. april 2021 Har aldri varmet opp, har trent styrke i 6 år nå. Jeg går rett på tunge løft, har aldri vært noe problem. «Oppvarmingen» er gåturen til senteret på tre minutter. Anonymkode: 9c35c...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 12. april 2021 #9 Del Skrevet 12. april 2021 Går til senteret og gjør mobilitetsøvelser relevante for de styrkeøvelsene jeg skal gjøre. Typisk squat to stand, hofteåpner, thoracal ekstensjon osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har aldri varmet opp, har trent styrke i 6 år nå. Jeg går rett på tunge løft, har aldri vært noe problem. «Oppvarmingen» er gåturen til senteret på tre minutter. Anonymkode: 9c35c...a40 Godt å høre noen flere som har den erfaringen! Synes å skulle kjøre oppvarmingssett på hver øvelse virker dønn kjedelig. Må jo ta mye lengre tid, ikke minst! Anonymkode: 52891...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 13. april 2021 #11 Del Skrevet 13. april 2021 Frå 40 åring her. Eg varma ikkje opp i 20 åra, fekk belastningskader. No på 40, så leverer eg ikkje 100% utan å varme opp. Dette varierer stort frå person til person, men alle anbefalinger seier at du bør varme opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #12 Del Skrevet 13. april 2021 Bruker 5 min på mølla for litt generell bevegelighet, deretter 10-20 min med mobilitet og dynamisk oppvarming. Kjører alltid et sett med lettere vektere på markløft, knebøy, benk osv, dvs baseøvelser. Andre øvelser gjøres etterpå, og da er jeg varm nok fra baseøvelsene. Anonymkode: a3796...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå