AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Skal ha ny bil og aner ikke hva jeg skal gå for. Uka består av mye småkjøring, 15 min til jobb og 3 min til butikker. Har to barn det må være plass til. Kjører sjeldent lengre strekninger, blir i tilfelle i feriene, og da er det stort sett maks 4 timer hver vei. Bør jeg velge elbil, hybrid eller vanlig bensin? Har bensin i dag. Har ikke tilgang på ladestasjon per dags dato. Anonymkode: 92488...5ba
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Vi kjøper ladbar hybrid nå Anonymkode: b9ba0...44a
Lass4r Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Økonomisk, miljømessig og med tanke på at bilen kanskje skal selges en gang ville jeg gått for elbil. Særlig siden du beskriver at avstandene dere kjører er så korte, og spesielt hvis dere tenker å kjøpe ny bil som tross alt vil ha lang rekkevidde. Har du en ny elbil vil den klare 4 timer uten lading. Nå vet jeg ikke hvor dere bor da, som vil spille inn litt. Men skal dere uansett kjøre så korte avstander er det jo bare å lade hjemme Og så tror jeg det blir svært vanskelig å selge bensin og diesel-biler om 5-10 års tid. Men det er en spådom da 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 1 hour ago, Lass4r said: Økonomisk, miljømessig og med tanke på at bilen kanskje skal selges en gang ville jeg gått for elbil. Særlig siden du beskriver at avstandene dere kjører er så korte, og spesielt hvis dere tenker å kjøpe ny bil som tross alt vil ha lang rekkevidde. Har du en ny elbil vil den klare 4 timer uten lading. Nå vet jeg ikke hvor dere bor da, som vil spille inn litt. Men skal dere uansett kjøre så korte avstander er det jo bare å lade hjemme Og så tror jeg det blir svært vanskelig å selge bensin og diesel-biler om 5-10 års tid. Men det er en spådom da Dette! Anonymkode: c9bf6...c04
newman01 Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Hvor gamle er barna? Om det er plass vil MG ZS EV være en billig kandidat som vil dekke behovet ditt ganske bra. 240'000 pluss litt utstyr er en god pris 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Skrevet 17. april 2021 Elbil er perfekt til ditt bruk. Men det blir fort dyrt og upraktisk hvis du ikke kan lade hjemme. Anonymkode: 186c3...0b2
stan Skrevet 17. april 2021 #8 Skrevet 17. april 2021 O.G. skrev (6 minutter siden): Bensin. Hvorfor? Ut fra beskrivelsen til TS virker elektrisk eller hybrid bedre. Det er egentlig få bruksområder bensin vil være best.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Skrevet 17. april 2021 Bensin. Elektrisk er for doldiser og miljøvern-wannabees. Anonymkode: 7f425...101
skrue Skrevet 18. april 2021 #10 Skrevet 18. april 2021 On 4/11/2021 at 7:05 PM, AnonymBruker said: Skal ha ny bil og aner ikke hva jeg skal gå for. Uka består av mye småkjøring, 15 min til jobb og 3 min til butikker. Har to barn det må være plass til. Kjører sjeldent lengre strekninger, blir i tilfelle i feriene, og da er det stort sett maks 4 timer hver vei. Bør jeg velge elbil, hybrid eller vanlig bensin? Har bensin i dag. Har ikke tilgang på ladestasjon per dags dato. Anonymkode: 92488...5ba Med dette kjøremønsteret hadde jeg valg en helelektrisk, men jeg kan få lagt opp til lading hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå