Gå til innhold

El, hybrid eller bensin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha ny bil og aner ikke hva jeg skal gå for. 

Uka består av mye småkjøring, 15 min til jobb og 3 min til butikker. Har to barn det må være plass til. Kjører sjeldent lengre strekninger, blir i tilfelle i feriene, og da er det stort sett maks 4 timer hver vei.

Bør jeg velge elbil, hybrid eller vanlig bensin? Har bensin i dag. Har ikke tilgang på ladestasjon per dags dato. 

Anonymkode: 92488...5ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper ladbar hybrid nå :) 

Anonymkode: b9ba0...44a

Skrevet

Økonomisk, miljømessig og med tanke på at bilen kanskje skal selges en gang ville jeg gått for elbil. Særlig siden du beskriver at avstandene dere kjører er så korte, og spesielt hvis dere tenker å kjøpe ny bil som tross alt vil ha lang rekkevidde. Har du en ny elbil vil den klare 4 timer uten lading. Nå vet jeg ikke hvor dere bor da, som vil spille inn litt. Men skal dere uansett kjøre så korte avstander er det jo bare å lade hjemme :) 

Og så tror jeg det blir svært vanskelig å selge bensin og diesel-biler om 5-10 års tid. Men det er en spådom da ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Lass4r said:

Økonomisk, miljømessig og med tanke på at bilen kanskje skal selges en gang ville jeg gått for elbil. Særlig siden du beskriver at avstandene dere kjører er så korte, og spesielt hvis dere tenker å kjøpe ny bil som tross alt vil ha lang rekkevidde. Har du en ny elbil vil den klare 4 timer uten lading. Nå vet jeg ikke hvor dere bor da, som vil spille inn litt. Men skal dere uansett kjøre så korte avstander er det jo bare å lade hjemme :) 

Og så tror jeg det blir svært vanskelig å selge bensin og diesel-biler om 5-10 års tid. Men det er en spådom da ;)

Dette!

Anonymkode: c9bf6...c04

Skrevet

Hvor gamle er barna? Om det er plass vil MG ZS EV være en billig kandidat som vil dekke behovet ditt ganske bra. 240'000 pluss litt utstyr er en god pris

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elbil er perfekt til ditt bruk. Men det blir fort dyrt og upraktisk hvis du ikke kan lade hjemme. 

Anonymkode: 186c3...0b2

Skrevet
O.G. skrev (6 minutter siden):

Bensin.

Hvorfor? 

Ut fra beskrivelsen til TS virker elektrisk eller hybrid bedre. 

Det er egentlig få bruksområder bensin vil være best. 

AnonymBruker
Skrevet

Bensin. Elektrisk er for doldiser og miljøvern-wannabees. 

Anonymkode: 7f425...101

Skrevet
On 4/11/2021 at 7:05 PM, AnonymBruker said:

Skal ha ny bil og aner ikke hva jeg skal gå for. 

Uka består av mye småkjøring, 15 min til jobb og 3 min til butikker. Har to barn det må være plass til. Kjører sjeldent lengre strekninger, blir i tilfelle i feriene, og da er det stort sett maks 4 timer hver vei.

Bør jeg velge elbil, hybrid eller vanlig bensin? Har bensin i dag. Har ikke tilgang på ladestasjon per dags dato. 

Anonymkode: 92488...5ba

Med dette kjøremønsteret hadde jeg valg en helelektrisk, men jeg kan få lagt opp til lading hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...